• Anonym (Konfunderad)

Han säger att jag provocerar och exkluderar honom!

Min sambo vägrar att prata med mig.

Har stängt in sig i sovrummet.

Upprinnelsen är följande: imorse till frukost dukar jag till mig, sambon och tre barn. Råkade glömma att ta fram hans bröd. Då exkluderar jag honom. Tog fram ALLT annat, gjorde kaffe särskilt till honom osv. Han säger att jag skulle ha fullgjort min grej och inte glömt hans bröd.

När vi sen åker i bilen påpekar han hur jag kör och att jag ska lägga i 5:ans växel. Väljer att inte svara då jag kan köra bil själv. När jag sen försökte prata märker jag att han är sur, och han säger att han inte vill prata men att jag bara är demonstrativ och inte lyssnar på honom för att jag inte växlar när han säger åt mig.

Nu är det som sagt silent treatment trots att jag har försökt att prata med honom.

Rannsakar mig själv men visst har jag inte gjort nåt fel?

• Svar på tråden Han säger att jag provocerar och exkluderar honom!
  • Anonym (nej)

Men oj! brukar han vara så här?
    Allt måste ske på hans villkor till punkt och pricka annars har herr princess rätt att sura och förstöra allas dag?
    Är man över 4 år gammal kan man ta fram bröd ur skafferiet själv,

Han beter sig som en jättebebis och du har inte gjort något fel. 
    Frågan är varför han beter sig så här. Innan jag rekommenderar att du dumpar honom, kanske man ska ta reda på vad problemet egentligen är. Har du någon aning?

Brukar han vara snäll mot dig annars?

• Anonym (?)

Du dukade väl till 4 barn?

• Anonym (Konfunderad)
    Anonym (nej) skrev 2015-07-12 13:42:21 följande:

Men oj! brukar han vara så här?

Allt måste ske på hans villkor till punkt och pricka annars har herr princess rätt att sura och förstöra allas dag?

Är man över 4 år gammal kan man ta fram bröd ur skafferiet själv,

Han beter sig som en jättebebis och du har inte gjort något fel. 

Frågan är varför han beter sig så här. Innan jag rekommenderar att du dumpar honom, kanske man ska ta reda på vad problemet egentligen är. Har du någon aning?

Brukar han vara snäll mot dig annars?

Han är ofta snäll men ibland så..ja jag vet inte. Känns som han ballar ur bara.

Så trist.

Du har rätt, han beter sig som en jättebebis.
  • Anonym (Konfunderad)

Ja, jag gjorde ju det. Eller tre barn.

Anonym (?) skrev 2015-07-12 13:47:49 följande:

Du dukade väl till 4 barn?

• Anonym (nej)

3 barn + jättebebis = 4 barn

Om du inte är jättesäker på att han är snäll mot dig tror jag att det är dags att planera för att ta itu med saken. Har du möjlighet att stå på egna ben utan honom, praktiskt och ekonomiskt?

Man kanske inte ska ropa skilsmässa det första man gör, men det som oroar i din berättelse är att han försöker kontrollera dig, utnyttjar dig, är otacksam och manipulativ. Han surar för att du ska ge dig och göra honom till viljes.

Han verkar inte så trevlig, det var därför jag frågade.

• Anonym (xcvxcv)

Ni som omedelbart konkluderar att han är en "jättebebis" baserat på den trådstarten måste besitta övermänskliga slutledningsförmågor. 

Anonym (Konfunderad) skrev 2015-07-12 13:37:20 följande:

Rannsakar mig själv men visst har jag inte gjort nåt fel?

Hur ska någon här kunna veta det? Det kan omöjligt vara enbart pga brödet som han känner sig "exkluderad". Tydligen ignorerar du honom när han säger åt dig att hantera dyr utrustning ordentligt (i hans tycke, rätt eller ej) för att du "kan själv". Det låter inte så vuxet heller. Hade han fel om att växla till femman så kan du ju föregå med gott exempel och förklara varför istället för att surna till som en barnrumpa.

Uppfattar han dig som passivt aggressiv och är det fel i så fall, eller vad är problemet? 
  • Anonym (ninni)

Vilket offer han är! Låt honom tjura bäst han vill, och ta inte åt dig av hans martyr-beteende. En vanlig människa som verkligen känner sig exkluderad tar en diskussion med sin partner om det istället för att bete sig som en barnrumpa. Tystnad är ett maktmedel som du ska inte svara på.

• Fanny b
    Anonym (xcvxcv) skrev 2015-07-12 14:51:06 följande:

Ni som omedelbart konkluderar att han är en "jättebebis" baserat på den trådstarten måste besitta övermänskliga slutledningsförmågor. 

Hur ska någon här kunna veta det? Det kan omöjligt vara enbart pga brödet som han känner sig "exkluderad". Tydligen ignorerar du honom när han säger åt dig att hantera dyr utrustning ordentligt (i hans tycke, rätt eller ej) för att du "kan själv". Det låter inte så vuxet heller. Hade han fel om att växla till femman så kan du ju föregå med gott exempel och förklara varför istället för att surna till som en barnrumpa.

Uppfattar han dig som passivt aggressiv och är det fel i så fall, eller vad är problemet? 
    Tycker du det är normalt att reagera på detta sätt pga att man inte fått det bröd man vill ha framdukat?
    Har man körkort, och således får legalt köra bil, anser jag att man inte ska behöva förklara varför man kör på ett visst sätt. Kör man sin egen bil angår det ingen annan hur man kör, om man upplever att föraren kör på icke säkert sätt kan man välja att inte följa med som passagerare. Om någon annan kör ens bil och man upplever att denne kör på ett felaktigt sätt kan man själv köra bilen.
  • Anonym (--)
    Anonym (xcvxcv) skrev 2015-07-12 14:51:06 följande:

Du har visst oxå övermänskliga förmågor som kan veta att TS har en dyr bil dom hon dessutom inte hanterar rätt. Och att TS barnrumpa till karl måste ha mer än brödet att bli grinig över.

Bilen är för övrigt inget lämpligt ställe att ta en diskussion som eventuellt kan bli hetsig på.
  • Jemp

Nej, utifrån trådstarten har du inte gjort något fel. Det värsta som finns är för övrigt de som lägger sig i ens bilkörning.

Svar på tråden Han säger att jag provocerar och exkluderar honom!