• Svar på tråden Swefilm
  • mammaåten

Det är inte olagligt att kolla, däremot är det olagligt av dom som lägger ut filmerna :)

• Aniiee
    Nayaa skrev 2015-07-12 19:17:44 följande:

Ooops: Du tror att man kan se filmer gratis utan att det är olagligt?

För att vara petig här så kan man faktiskt det. till exempel kan man se gamla filmer från USA på USAs Library of Congress hemsida. Där kan man gå in och se film från 50-talet och bakåt (eller rent av 60-talet? Minns inte vilket brytår de har).

Nya filmer är dock lite knepigare. Som Nyfiken72 skrev så är det lagligt att titta på streamad film, det är dock inte lagligt att lägga ut film för streaming. Lite som den svenska sexköpslagen, fast bakvänd.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aniiee
    Nerfherder skrev 2015-07-12 19:59:31 följande:
    Hur tänkte du nu? Finns massor av ställen att hyra film och serier på nätet...
    Tror Nyfiken menade gratis, som Swefilm, och som TS är ute efter.
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Nayaa

Aniiee: Nu vet jag inte så mycket som TS filmsmak, men är ändå rätt söker på att det inte var den typen av filmer som söktes.

• Aniiee
    Nayaa skrev 2015-07-12 20:10:34 följande:

Aniiee: Nu vet jag inte så mycket som TS filmsmak, men är ändå rätt söker på att det inte var den typen av filmer som söktes.

Nä, jag vet, jag var som sagt bara petig. Man ska inte vara så kategorisk....
  • cylonraider

Testa popcorntime.nått, googla på popcorn time, ladda klient, få tillgång till en hel bibliotek av hd filmer.

Visserligen färgerna är lite bleka men det duger, det grötar inte, hd fungerar galant att streama även bara på en tia och dom har en ganska komplett utbud.

Dreamfilm håller just nu på att genomgå en uppdatering/hostbyte så det mesta av deras material är inte tillgängligt även om vissa grejer fungerar.

• Aniiee
    cylonraider skrev 2015-07-12 20:21:33 följande:

Testa popcorntime.nått, googla på popcorn time, ladda klient, få tillgång till en hel bibliotek av hd filmer.

Visserligen färgerna är lite bleka men det duger, det grötar inte, hd fungerar galant att streama även bara på en tia och dom har en ganska komplett utbud.

Dreamfilm håller just nu på att genomgå en uppdatering/hostbyte så det mesta av deras material är inte tillgängligt även om vissa grejer fungerar.

Popcorntime är dock ett exempel på olagligt filmtittande. Det är en torrenttjänst och filmen laddas ned till din hdd. Då kan man lika gärna gån in på piratebay (som dessutom har extremt mycket större utbud, och bättre kvalitet, om man vet vad man letar efter.)
  • mammaåten
    Aniiee skrev 2015-07-12 20:57:35 följande:
    Popcorntime är dock ett exempel på olagligt filmtittande. Det är en torrenttjänst och filmen laddas ned till din hdd. Då kan man lika gärna gån in på piratebay (som dessutom har extremt mycket större utbud, och bättre kvalitet, om man vet vad man letar efter.)
    Tror även att de ska göra en rejd på popcorntime och försöka spåra upp folk. Hörde av familjemedlem som är ganska intresserad, så jag har dock inte någon större koll på exakt vad. Men denne rekommenderade mig att inte använda det just nu i alla fall
  • semla
    Aniiee skrev 2015-07-12 20:57:35 följande:

Det är så stream fungerar, man laddar innehåll till mediaspelare som sedan försvinner efter användning.

Så länge man inte sparar filmer på sin disk så kan man inte bli dömt för nått, fördelen med just popcorn, man kan på lagligt sett se alla filmer ;)

Och är man rädd att bli dömd för nått så använder man vpn tjänster vilket jag antar att alla integritetsälskande människor gör.

• Aniiee
    semla skrev 2015-07-13 08:40:27 följande:

Det är så stream fungerar, man laddar innehåll till mediaspelare som sedan försvinner efter användning.

Så länge man inte sparar filmer på sin disk så kan man inte bli dömt för nått, fördelen med just popcorn, man kan på lagligt sett se alla filmer ;)

Och är man rädd att bli dömd för nått så använder man vpn tjänster vilket jag antar att alla integritetsälskande människor gör.

Nja, inte riktigt sant. Grejen med popcorn time är att du gör det där olagliga samtidigt som du gör det lagliga (dvs, du laddar upp (olagligt) så andra kan titta samtidigt som du tittar själv (lagligt)). Det gör man inte på tex dreamfilm, swefilm.....DÄRFÖR att popcorn time olagligt att titta på fast dremfilm inte är det. 

Svensson använder inte vpntjänster, i min erfarenhet.
  • Kyrkby

Det är dåligt att inte alla streaming siter fungerar till 100 % !!
    Vill ju inte betala om jag kan få det gratis, eller hur....

• Kyrkby

Det är dåligt att inte alla streaming siter fungerar till 100 % !!
    Vill ju inte betala om jag kan få det gratis, eller hur....

• jenny99

Swefilmer stänger på fredag,om jag läste rätt.

Svar på tråden Swefilm