• linnmikaela

    Vill vara gravid NU!

    Hej! Jag är helt ny här och har aldrig skrivit i ett sånt här forum. Men nu när jag och min sambo planerar barn har jag börjat läsa lite trådar här inne.

    Jag tillhör ju den här otåliga typen. Har jag bestämt mig för något så ska det hända nu, helst igår. Någon som känner igen sig? Detta är första månaden som vi börjar försöka.

    Jag hade trolitvis ÄL någon gång mellan 3-5/7 och det är nu 6 dagar till BIM. Har haft mensvärk i ca 4-5 dagar och känner precis vart mina äggstockar sitter, som att de är lite svullna. Har inga direkta andra symptom. Tog gravtest igår (läs igen -> OTÅLIG) och det visade neg. Blev lite ledsen. Ska vänta in BIM nu (möjligen testa 1-2 dagar innan.. igen OTÅLIG). Hoppas så mycket! Nån med i samma situation, eller varit i samma situation som mig?

    Hur tidigt plussade ni andra?

  • Svar på tråden Vill vara gravid NU!
  • Sali2015
    Suada86 skrev 2015-07-16 18:45:31 följande:
    Håller tummarna att det är bebis för er båda!!! Jag bor oxå i malmö :)

    Testade neg imorse och är bim -5..vad trodde jag...2:a försöket..

    När jag bestämt mig för ngt vill jag definktivt att det hände igår..kanske för att man gått o tänkt länge innan man väl tog beslutet...håll oss uppdaterade tjejer!
    Jag är likadan, vill också att det ska ha hänt igår! Typiskt, hmm, men det är tidigt än. Testa på dagen eller senare. För mig är det BIM idag och ingen mens i sikte än... Får se hur det utvecklar sig. Vi är alla fortfarande nybörjarepå att försöka bli gravida, vår tid kommer :)

    @linnmikaela, jag vet man blir så besviken av de där testet. Men som sagt, kvällsurin och flera dagar innan BIM. Det kommer nog bli bra ska du se :)
  • linnmikaela
    Sali2015 skrev 2015-07-17 07:35:39 följande:
    Jag är likadan, vill också att det ska ha hänt igår! Typiskt, hmm, men det är tidigt än. Testa på dagen eller senare. För mig är det BIM idag och ingen mens i sikte än... Får se hur det utvecklar sig. Vi är alla fortfarande nybörjarepå att försöka bli gravida, vår tid kommer :)

    @linnmikaela, jag vet man blir så besviken av de där testet. Men som sagt, kvällsurin och flera dagar innan BIM. Det kommer nog bli bra ska du se :)
    Spännande! Jag hoppas att mensen din inte dyker upp! Ja det är någoting som vi alla kan peppa oss med att vi precis börjat försöka :)

    Ja hoppet har inte dött ännu.. men känner att jag har ställt in mig mentalt på att det blir nästa månad som gäller. Men jag har BIM -2 idag (om jag räknat rätt.. vet ju egentligen inte, använder nån app jag också), så vi får se! Men jag är ju så sjukt otålig så vill veta nu. Men min sambo peppar mig att även om jag inte är gravid nu så behöver det inte vara många veckor ifrån att bli det ändå :)

    Uppdatera tjejer så fort ni vet nå mer/tänker nå mer/känner nå mer/ så peppar vi varandra! <3
  • Sali2015
    linnmikaela skrev 2015-07-17 12:52:10 följande:
    Spännande! Jag hoppas att mensen din inte dyker upp! Ja det är någoting som vi alla kan peppa oss med att vi precis börjat försöka :)

    Ja hoppet har inte dött ännu.. men känner att jag har ställt in mig mentalt på att det blir nästa månad som gäller. Men jag har BIM -2 idag (om jag räknat rätt.. vet ju egentligen inte, använder nån app jag också), så vi får se! Men jag är ju så sjukt otålig så vill veta nu. Men min sambo peppar mig att även om jag inte är gravid nu så behöver det inte vara många veckor ifrån att bli det ändå :)

    Uppdatera tjejer så fort ni vet nå mer/tänker nå mer/känner nå mer/ så peppar vi varandra! <3
    Jo men exakt! Dyker min mens upp nu så är nästa BIM 11 augusti och ÄL runt den 25e juli så det är inte alls lång tid kvar :) vi kommer till våra plus så småningom..

    Jag har en tanke idag. Jag googlade sönder internet förra veckan för att se om någon känt sig sjuk och haft diarre som symptom på graviditet. Då hittade jag flera personer som mått precis så som jag mådde hela veckan med feberkänsla, svag och orkeslös, diarré i flera dagar, illamående, känslig mot dofter osv. På söndagen blev det bra. Har mått okej denna veckan utom molvärk och lite illamående och uppsvälldhet. Idag är diarren och extrem uppsvälldhet tillsammans med yrsel och illamående tillbaka igen? .. Ingen mens i sikte än heller. Skumt
  • Suada86
    Sali2015 skrev 2015-07-17 13:24:33 följande:

    Jo men exakt! Dyker min mens upp nu så är nästa BIM 11 augusti och ÄL runt den 25e juli så det är inte alls lång tid kvar :) vi kommer till våra plus så småningom..

    Jag har en tanke idag. Jag googlade sönder internet förra veckan för att se om någon känt sig sjuk och haft diarre som symptom på graviditet. Då hittade jag flera personer som mått precis så som jag mådde hela veckan med feberkänsla, svag och orkeslös, diarré i flera dagar, illamående, känslig mot dofter osv. På söndagen blev det bra. Har mått okej denna veckan utom molvärk och lite illamående och uppsvälldhet. Idag är diarren och extrem uppsvälldhet tillsammans med yrsel och illamående tillbaka igen? .. Ingen mens i sikte än heller. Skumt


    Ååå der låter som en massa symptom juu...det kan va nåt :) hålller tummar o tår!

    Själv har jag inga symptom förutom att magen är uppsvälld...

    Försöker tänka att det är inte långt till nästa äl isåfall hihi

    ..ja precis vi är ju i startgroparna och vårt fina pluss kommer snart! Jag tror vår semester som är om en vecka kommer göra mig o min sambo gott..att bara vara slappa o vara med varandra kommer göra susen :))

    Har ni semester ännu?
  • Sali2015
    Suada86 skrev 2015-07-17 14:39:14 följande:
    Ååå der låter som en massa symptom juu...det kan va nåt :) hålller tummar o tår!

    Själv har jag inga symptom förutom att magen är uppsvälld...

    Försöker tänka att det är inte långt till nästa äl isåfall hihi

    ..ja precis vi är ju i startgroparna och vårt fina pluss kommer snart! Jag tror vår semester som är om en vecka kommer göra mig o min sambo gott..att bara vara slappa o vara med varandra kommer göra susen :))

    Har ni semester ännu?
    Ja semester kommer nog göra er båda gott :) Se till att njuta för fullt!
    Nej vi hade en minisemester i början av sommaren och har faktiskt tänkt jobba sommaren ut och i så fall ta extra ledigt i vinter istället :) förhoppningsvis är man någon månad gången då och kan bara njuta av magen och sällskapet :)
  • linnmikaela

    Jag och min sambo går på semester idag, känns helt underbart! Hoppas på ett plus här under semestern eller strax efter. Känner på mig att vi alla tre kommer plussa innan året är slut :) Antar att man måste tänka långsiktig haha :p

  • Fialia92

    Håller alla tummar för oss alla :) Vi kunde inte hålla oss så när vi var och handlade så kollade vi på massa söta bebiskläder! Man längtar inte mindre då..

  • linnmikaela

    Sådär gör vi hela tiden, speciellt jag. Ser bebisar över allt och så fort jag går förbi barnkläder måste jag stanna och kolla.. Jag längtar så efter att få köpa det första plaggget till den lilla :) t


    Fialia92 skrev 2015-07-17 16:02:01 följande:

    Håller alla tummar för oss alla :) Vi kunde inte hålla oss så när vi var och handlade så kollade vi på massa söta bebiskläder! Man längtar inte mindre då..


  • Lillemy1980

    Jag är så nervös nu, hade sex i går kväll och kom lite blodblandad efter det så jag trodde mensen var på gång men i morges kom det bara lite när jag torkade mig. Här inga känningar av mens men sista kvällarna har jag varit illamående som jag var sist jag blev gravid... Hoppas det bara var sexet som gjorde det och att det är något där. Vill inte testa för jag orkar inte bli besviken mera....

Svar på tråden Vill vara gravid NU!