Läkaren ville undersöka mina bröst och min vagina
Hej Familjeliv.
Har varit deprimerad ett tag och för några veckor sedan så sökte jag vård. Ville ha antideprisiv medicin så besökte därför min vårdcentral.
När jag kom dit så fick jag veta att min ordinarie läkare var sjuk, och då fick jag en ST-läkare som jobbar där istället.
Han verkade väldigt bra, och väldigt förstående, han berättade själv att han haft det tufft i livet och han skrev ut medicinen.
När jag tänkte att jag skulle gå och att allt var som det skulle liksom, så frågade han om jag ville att han skulle kolla efter knölar i min byst och frågade om någon annan hade gjort det innan, vilket ingen har och det kändes bra så jag sa ja såklart.
Jag tog av mig mina kläder inför honom och han börjar känna på mina byst, och han kommenterar min bysts utseende och sa att de var unga och vackra samt att han inte kände några knölar. Jag tänkte inte mer på det, eller komplimangen han gav, jag mådde så pass dåligt så jag förstod inte.
När jag skulle klä på mig så frågade han mig igen om jag gjort cellprov där nere, vilket jag inte har, och han frågade om han skulle göra det också. Vilket Jah tackade ja till. Jag vet inte varför, men jag tänkte att det var bra för mig.
Så jag klär av mig allt, och jag ser hur han kollar på min kropp, och han ser väldigt nervös ut. När han väl ska undersöka mig så frågar han om mina sexvanor, om jag haftpojkvän, om jag haft sex osv. Och jag bara ligger, för jag vill få det hela överstökat. Men så tittar jag upp en sekund och ser att han TAR PÅ SIG SJÄLV medan han håller på!! Utanpå sina byxor!!! Bara för en stund, och jag lägger mig tillbaka med huvudet och frågar om han är klar snart, vilket han sa att han var, och då gick det fort. Och vi sa hej då.
Somsagt så har jag mått så pass dåligt under denna tid så, jag förstod inte att det han gjorde var fel, men nu när jag tänker tillbaka så kanske det inte var så rätt?
Vad ska jag göra?