Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Kläder till skolbarn

Så nu är jag här igen. Samma visa varje juli. Dags att planera kläderna för hösten och vintern. Och jag tycker det blir svårare och svårare för varje år. Man tycker ju att det borde bli lättare, men kraven för dagisbarn skiljer sig markant från skolbarn. 

Så vad behöver skolbarn. Hur mycket kläder behöver skolbarn (vi har tvättmaskin och kan tvätta dagligen). Vilka kläder är "inne" hos skolbarnen. Vart hittar jag tuffa/coola men ändå praktiska ytterkläder. Skor hur många par och vad behöver de egentligen.

Barnen är:
    Flicka 12 år och börjar i sexan. 152-158 i kläder 36 i skor
    Pojke 10,5 år och börjar femman. 158 i kläder och 37 i skor
    Pojke 8,5 år och börjar tvåan. 128-134 i kläder och 36 i skor
    Pojke 55 år och börjar förskoleklass. 110-116 i kläder 28 i skor. 

"Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people." - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Kläder till skolbarn
  • Dr Mupp

Visst det vore enkelt om det var vanliga barn. Men nu har barnen autism och klarar inte av att handla kläder och sånt. De har inget intresse för kläder alls. Två av dem klarar inte ens av att klä sig själva ordentligt. Och jag skulle inte skicka min autistisk 12 åring till stan själv.

"Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people." - Gregory House, M.D
Svar på tråden Kläder till skolbarn