Gå ner i vikt ihop!
Jag med :)
Jag med :)
Vad roligt att ni vill vara med ?ska bli kul att se hur tråden utvecklas. Kom gärna med tips och trix om hur ni gör, så ska jag försöka komma med lite tips jag med. ?
Jag tror det är viktigt att sätta ett startdatum, så man hinner förbereda sig mentalt samt läsa på och hitta det som passar just dig! Har ni något startdatum? Eller har ni redan kommit igång? :)
Egentligen så trodde jag ärligt inte att jag var så stor fören jag ställde mig på vågen och den visade då närmare 125! I huvudet kände jag mig bra mycket mindre. Det blev som en käftsmäll rent ut sagt!! Mår riktigt dåligt över det, men har inte talat om det för någon..
Men nu är jag på G och satsar på beach 2016! Vilken tur att det hittills inte är någon beachsommar
Inte för att jag egentligen bryr mig om hur jag ser ut utan det är att jag ska må bra och orka mer.
Så småningom vill jag börja jogga, det är ytterligare ett mål jag har Men vågar inte nu när jag är så tung då jag är rädd att skada mig & så ammar jag en gång nattetid.
Vad jobbigt det verkar vara för er och jag hoppas att ni får den hjälp som ni behöver! Jättebra att du tar tag i det nu Hur gamla är ni?
Jag har 4 barn och inskrivningsvikten med nr 1 var 115 och nummer 2 119... 3 & 4 var något på 90 så det minskar Vi har aldrig haft problem med att bli gravida trots övervikt. Hoppas att du förstår mig rätt här och inte tar illa upp Ville bara säga att det gick trots övervikt. Vad har du för "plan"?
Jag ska kolla upp den där appen som några skrev om, låter smart!
För övrigt stod min våg på 113kg i mars, nu sist jag vägde mig (innan semestern hehe..) stod den på 105kg, enda skillnaden jag gjort sedan mars är att jag slutat drick läsk, har bytt ut all läsk mot Loka crush, dricker läsk MAX en gång/månad, kunde lätt bli ett glas om dagen innan!
Jag har inte riktigt kört igång helt än, jag har en veckas semester kvar som jag tänker avnjuta med chips och vin och choklad!! Jag har liksom 2 veckors semester på hela året så jag tönker att jag kör igång den 27/7 på allvar! Då blir det noll tolerans av socker och godsaker samt 0 kolhydrater första veckan för att få en liten kickstart, sen blir det liiiite kolhydrater i framtiden men jag tycker att man kan äta iallafall lite. Men mest grönsaker förståss. Kommer även köra på med crosstrainer 30-40 min om dagen i början och varva av med promenader, cykelturer och med tiden även joggingrundor :)
Ska även införskaffa ett måttband, det är nog bra motivation :)
Jag blir otroligt taggad och peppad av att läsa allt ni skriver, så duktiga ni är allihop!!! Hoppas jag kan klara av att få lika fina resultat som ni andra när jag väl kör igång, börjar på måndag! Aldrig varit så taggad :)
Bra jobbat hallonvaniljte :) och GRATTIS till att ha nått ditt delmål :D
Igår kväll åt jag min sista chipspåse på ett bra tag framöver :) imorgon börjar allvaret!! Jag har kört lite med taktiken att unna mig själv extra mycket gottigott den senaste veckan för att mentalt förbereda mig inför att vara utan så länge, och ärligt talat har jag nog förätit mig på det mesta denna veckan så tanken på att äta det igen, (tillexempel chips och kakor), gör mig lite illamående och jag är grymt taggad på att komma igång med att äta lite nyttigare från och med imorgon!
kommer försöka undvika kolhydrater i början, så mycket det går, men jag är en sån annars som tycker att det är bäst att äta "lite av allt" så att säga, så jag kommer spara en del kolhydrater i framtiden men undvika socker och typ bröd och sånt :)
Frukosten kommer jag inte ändra på ett dugg då jag alltid äter 2 kokta ägg och en kopp kaffe, tycker jag håller mig bäst på det, på den tiden man åt mackor till frukost så behövde man äta igen vid 10 fan :P
En annan nackdel för mig är att jag har ett arbete som "kräver" att jag äter lite godis ibland... jag jobbar nämligen med att göra klubbor och karameller och sådana saker, och mycket behöver provsmakas, men jag ska försöka undvika det ändå trots att mina arbetskamrater kommer skälla på mig, he he :)
kommer väga/mäta en gång i veckan tror jag, eller det är för ofta kanske?
Nu har min första vecka gått ut :P veckan började bra men blev sämre och sämre och avslutades med middagsbjudningar, grillkvällar och kalas med både kakor och tårta! Men trots det så stod vågen imorse på 104,1kg, alltså -1,7kg. Det trodde jag aldrig
Så jag är lite nöjd ändå och nu är det dags för nya tag :D
-2kg sedan i måndags Härligt!!! 118.4 visar vågen nu. Nästa mål: 115..
-1,5kg denna veckan, helt ok för min del! Mitt löfte för mig själv denna vecka blir att ta mer tid åt träning, de två första veckorna har jag bara hunnit med ett ordentligt träningspass, får bli bättre på det!
Va duktiga ni är allihopa, själv har jag tappat motivationen under en riktigt dryg förkylning som fortfarande håller i sig sedan förra veckan. Så fort jag blir frisk igen ska jag dra igång med träningen ingen. Försöker tänka på vad jag äter iallafall :P
Blir visst en liten paus i viktminskningen för min del då jag nyss fått reda på att jag är gravid :D men hejar fortfarande på alla er andra! :)
Nej men gud vad roligt!! Jättestort GRATTIS!!!
Hallå! Länge sedan denna tråd var aktiv:D provar ändå! Hur har det gått för er kämpar?? Jag blev ju gravid där helt plötsligt nästan, nu är det 6 månader sedan min dotter kom till världen och vågen ska vi ju inte ens prata om haha :) hoppas det har gått bättre för er med viktminskningen :D