Inlägg från: Mantrasina |Visa alla inlägg
  • Mantrasina

Gå ner i vikt ihop!

Jag hänger också på! 

Jag har ungefär 20 kilo att gå ner, men mitt mål ät att ha ett midjemått på under 80 cm. Nu ligger det på 98, och jag väger nog nånstans runt 90 kg (även om ajg inte har batteri i vågen och kan väga mig). 

Min strategi innebär främst att få ordning på maten. Jag är superdålig på att äta ordentlig mat på ordentliga tider, vilket hänger ihop med att jag sedan jag slutade plugga för ett gäng år sedan har jobbat oregelbundet dygnet runt, veckan runt. Jag tar väldigt lätt till enkla lösningar som en påse godis eller en pizza när det bästa vore att göra en fruktsallad eller steka en laxfile och koka potatis till. Så att försöka äta regelbundet, laga maten, och undvika att köpa hem sötsaker är min förstahandsplan, jämte att försöka hålla mig på max 1700 kcal per dag.

Eftersom jag har en knäskada så har jag svårt att träna, men jag yogar och gör en del enkel styrketräning. Så småningom ska jag kunna komma igång med att gå ordentliga promenader och också köra crosstrainer, men först måste knät komma igång ordentligt. 

Jag tänker börja på måndag, när allt onyttig jag har är ur huset och en ny ecka alltid känns som en ny start och en ny chans för mig.

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!