Inlägg från: hallonvaniljte |Visa alla inlägg
  • hallonvaniljte

Gå ner i vikt ihop!

Får man hänga på här även fast man kört på ett tag? Känner att jag skulle behöva tips/råd/stöttning från likasinnade. Jag har fortfarande massa kilon att gå ner, över 20 kg. Så här ser iaf siffrorna ut för mig so far!

1 Januari :110 kg skrämmande mycket!

15 mars: 103.6 kg

23 april: 95.7 kg

29 maj: 90,9kg

25 juni: 88.6 kg

17 juli: 88.1 kg

Totalt gått ner: 21.9 kg

• hallonvaniljte

Jag kör på lifesum-appen som flera andra. Äter ca 1000-1300 kcal per dag. Vissa dar äter jag närmare 1500 men det är när det är ngt speciellt. Unnar mig lite gott vid kalas, grillkvällar osv!

En rask promenad på ca 6 km/dag och försöker ligga påminst 14 000 steg/dag.

Så gör jag å än så länge funkar det! Har ingen brådska utan tänker mig att detta är en förändring för hela livet. Sen hoppas jag att huden hinner med om man tar det långsamt.

Äter alltid middag med barnen å äter då samma som dem, men försöker ta mindre mat!

Måttband är toppen. Likaså kläder. Hade förut stl 46 i jeans (om jag hade tur) och har nu köpt ett par nya i stl 40. ????de gamla jeans är alldeles för stora! )

• hallonvaniljte

Hej igen!

Läste om måttbandet som redskap och kom i morse på att det var ett tag sedan jag mätte mig. Har gått ner 22.1 kg, från 110 till 87.9 kg.

Det var glädjande resultat.

Brösten: -18 cm

Midjan: - 26 cm

Höft: - 16 cm

Lår: - 12 cm

Lägger jag ihop alla mina 8 mätpunkter så är det sammanlagt -101 cm mindre! Inte konstigt att kläderna sitter lite si och så!

Nu fick jag motivation och bita i!

• hallonvaniljte

Tack för det! Det har inte varit lätt alla dar och kan inte fatta att jag faktiskt gått ner 22 kg sen nyår. Jag har oxå haft många sämre dar med massa onyttigt Men det viktigaste denna gång jar varit att jag sett det som en erfarenhet rikare. Det är skillnad motför innan då alla dar var onyttiga och nån gång i bland. Det viktigaste är att kliva upp på hästen nästa dag och hoppa på sin plan igen! Man måste få unna sig i bland men inte alltid!

• hallonvaniljte

Känner igen mig. Själv är jag i barnens skålar å tar allt från godis till chips! Som tur öäär får de bara gott på helgen och de brukar inte bjuda på så många Men fattar inte varför jag inte kan stå emot! Dock har jag inte köot choklad eller ngt bakverk sedan mars. Men i bland unnat mig då jag blivit bjuden!

• hallonvaniljte

Hej igen!

Jag brukar väga mig på fredagar men då jag är bortbjuden på en liten grillfest i kväll, så känner jag att jag klarar av den biten redan i dag. Vem vet hur pigg man är i morgon?

Sen så sover vi borta inatt, å tänker inte packa med mig vågen...haha!

Mitt delmål har varit 87.7 då det är BMI-gränsen för att inte längre vara fet, utan "bara" överviktig. Juppie, jag har nu nått den!

1 Januari :110 kg skrämmande mycket!

29 maj: 90,9kg

17 juli: 88.1 kg

23 juli: 86.6 kg

Totalt gått ner: 23.4 kg

Nytt delmål:85 kg.

• hallonvaniljte

Här har vi fortfarande semester och inget fokus på kalori-räkningen. Men på måndag är det dags att kliva på tåget igen, bara jag vågar titta på vågens siffror efter ett par veckors semester. .. Då jag hållit på sen januari och gått ner ca 24 kg, så var detta ett planerat break. Planen för . dessa veckor var att försöka hålla vikten. (Max 2 kg upp). Leva sunt men med lite mer guldkant.

Så på måndag gäller det tjejer!

• hallonvaniljte

Hej igen

Då var jag tillbaka efter semester och massa onyttigheter. Dags att fortsätta resan mot ett hälsosammare liv! Mitt mål under denna semester var att bara öka nåt kilo och det har ju gått bra. Det blev 0,8 kg upp och det känns mer än ok med tanke på allt gott som slunkit ner

1 januari 2015: Startvikt:110 kg

29 maj: 90.9 kg

Semester!!!!!!!!!!

27 aug:87.4 kg

Totalt gått ner:22.6 kg

Nästa delmål: 85 kg

Hur går det för er andra?

• hallonvaniljte

Ingen speciellt diet. Räknar kallorier i lifesum, å det känns som ett enkelt sätt att få koll! Men i dag har jag ätit pizza!! ???? Fy, mig!!! Men sonen fyllde år å valde mat å då fick det bli så! Förr åt jag det då och då, men detta var första ggr sen mars! Man måste ju leva oxå, eller nåt!! nya tag i morgon. ...

• hallonvaniljte

Hej!

Har inte haft möjlighet att skriva sen i fredags. Jag väger mig ju en gång per vecka. Är nöjd då jag nu fått bort semesterkilot igen och nu är det bara att fortsätta.... Sakta men säkert!

1 jan 2015: 110 kg

15 mars: 103,6 kg

29 maj: 90.9 kg

Semester......mycket gott...

27 aug: 87.4 kg

6 sep : 86.4 kg

Gått ned: 23.6 kg

Nästa delmål: 85 kg

• hallonvaniljte

Fredag=vägdag. Har ju haft delmål på 85 kg rätt länge å i dag kom jag i mål! 84.7 kg visade vågen i dag! Så nu fortsätter jag mot 80 kg och få då se den efterlängtade 7an först! Det var många å sen! Typ 20 år sen!!!

11 sep: 84.7 kg

Gått ned: 25.3 kg

Nästa delmål: 80 kg

• hallonvaniljte

Tack Big mama! Det känns härligt och märks på kläder osv.Behöver en ny garderob! ???? Vill dock inte handla en massa då jag fortfarande har drygt 15 kg kvar. Men då jag haft en mycket högre vikt i ca 20 år så har jag inget sparat! Men har iaf unnat mig två par jeans med tum-storlek 31, en jeanskjol i stl 40 och några toppar i L. Känns konstigt att kunna handlla på vanliga affärer igen när man så många år har varit på storvuxna avd. Men så klart kul!

Underkroppen är nu i stl 38-40. Men när ska jag börja minska upptill? Någon fler som har samma problem? Men då det inte finns mycket kvar å ta på ben å rumpa ni, så borde det väl bli överkroppens tur nu?

• hallonvaniljte

Fredag igen. Missade visst förra fredagen, men de två senaste veckorna har gått riktigt bra. Har kommit i gång med promenaderna varje dag nu .

11 sep: 84.7 kg

18 sep: 83.0 kg

25 sep: 81.9 kg

Gått ner: 28.1kg

Nästa delmål: 80 kg

• hallonvaniljte

En fundering så här på morgonen:.

Hur tänker ni med målvikt.?

Kollade lite på vad som är rekommenderat förr mig och då jag är 171 cm lång är spannet mellan 62-73. Rätt stort spann, så vad bör man lägga sig?

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!