Inlägg från: Tjillevippens |Visa alla inlägg
  • Tjillevippens

Gå ner i vikt ihop!

Jag hänger gärna på med er om det finns plats :) jag väger i dag 84 kg, och har jobbat på vikten sedan april. Då vägde jag 95 så jag har redan gått ner en bit. Målet är 70 kg, ca, och att nå det under hösten. Senast nyår, så det ska gå! Har hittills använt mig av lifesum och främst promenerat som träningsform. Just nu är det semester, och då.även från detta, men om två veckor när jobbet börjar igen tänkte jag testa 16:8, och kommer att köra mer crosstrainer och fortsätta med promenaderna :) har någon av er testat 16:8?

• Tjillevippens
    Anonym (Anonym) skrev 2015-07-20 15:35:03 följande:

Suck jag fuskade idag. Var ledsen och upprörd och vad händer då? Jo Jag hetsäter. Ska verkligen gå till gymmet idag och springa för att bränna en bit av det sockret jag tryckte i mig. Min PCO gör verkligen INTE sig bra med hetsätandet. Önskar jag bara åt morötter vid hetsätning men det är socker jag vill ha när Jag är såhär.

Åh, må inte dåligt för det! Vi trillar alla dit ibland, men ge inte upp, fatta smarta och bra val resten av dagen och fortsätt så imorgon med :) det handlar om ett lägre kaloriintag över en längre tid, inte speciella måltider eller dagar. Du fixar det här!
  • Tjillevippens

Nu är jag hemkommen efter en vecka i tält, och redo för en nystart med viktnedgången! Jag höll mig under den uppsatta viktuppgångsgränsen, startvikten för hösten blir 85 kg, mål: 70 kg. Imorgon startar jag med 10 km gång, taggad till tusen!! Solig

• Tjillevippens

Jag håller med om att viktnedgången märks mer på kläderna! Jag ser knappt någon skillnad, men mina jeans är helt klart större och jag har fått många kommentarer om vikten under semestern - tänk vad blind man kan bli!

• Tjillevippens

Fredag = vägdag! 83,4 visade den i dag, så -0,8 denna veckan. Jag hoppas det håller i sig, innan sommaren var det ungefär här det helt plötsligt stannade av och helt enkelt vägrade gå ner mer.

Nu ska vi ut och resa igen, fira 75 års dag och två hela dagar i bil. Får göra mitt bästa med matval, helt enkelt :) och ta ett par promenader när vi är på plats. Hur gör ni med mat och motion när ni reser?

• Tjillevippens
    Kiimmiiy skrev 2015-08-07 14:26:02 följande:

Bea jobbat, klart det kommer fortsätta gå nerpt på vågen, du gör ett super bra jobba :)

Beroende på resmål så har jag kört på att tänka på vad man äter och försökt ta minst en pw om dagen.

Åh vad söt du är :) Tack! Hur går det för dig?
  • Tjillevippens

Helgen gick sådär, tänkte få in ett par promenader men det gick inte. Så åt vi ute, och då jag är vegetarian finns det ofta inget att välja på, utan endast en rätt att ta... nåja, på't igen! Tränade ett riktigt pass igår med löpband och crosstrainer och det visade sig direkt på vågen Solig  verkade vara mest vatten som samlats. Ska bli spännande att se hur jag ligger till helgen...

• Tjillevippens

I dag vägde jag in på 82.7, lägst hittills under min resa! :)

I söndags blev jag gräsänka, min sambo bor numer 60 mil bort pga studier, han kommer hem nästan varje helg men detta ger mig lite mer tid under veckorna att träna och jag kan anpassa maten helt enligt mig. Min plan är att träna tre gånger i veckan, söndag = minst 10 km promenad så länge vädret tillåter, tisdag = gym, spring samt crosstrainer, torsdag = simma. Det här ska nog göra susen!

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!