Gå ner i vikt ihop!
Jag hänger på....
Jag hänger på....
Vad roligt att ni vill vara med ?ska bli kul att se hur tråden utvecklas. Kom gärna med tips och trix om hur ni gör, så ska jag försöka komma med lite tips jag med. ?
Mitt mår är MINST 10 kg, Sedan hoppas jag ju naturligtvis på mer..
Detta med övervikt är inte lätt. Och väger man för mycket så får man heller ingen hjälp inom vården med att bli gravid.
Jag har vägt 89kg när jag har blivit gravid tidigare med hjälp.Så där är väl mitt mål, men gärna mer än så... Jag väger i dagsläget 98-99 kg..Men jag vill också må bra och orka mer..
Jag kommer köra på appen lifesum och köra promenader, sedan hoppas jag att jag kommer få in lite styrketräning med..
Magnesium?? Intressant får bli att köra på det med! För jag är en godisråtta..
Jag har använt Lifesum (börjat igen med den) och den är jätte bra, om man verkligen är ärlig med hur mycket mat man tar osv annars funkar den inte alls som support utan ger i stället ångest.
Jag äter min mat i små skålar, på anchetter, väger upp maten med Apotekets "Måltidsmåttet" som är JÄTTE bra. Speciellt när man vill gå ner i vikt, tränar 3-4 gånger i veckan med antingen promenader i rask takt eller på gym med kondition på löpband/cykel och sen använder jag appar för styrketräning för att få hjälp och inspiration. Jag gillar alla appar från "Lolo". Hoppas tipsen hjälpte.
Sista dagen med godis eller kanske sista helgen för alla har vi godis kvar i våra påsar här hemma. Sedan börjar allvaret för mig.
Sedan är det ju också denna ekonomiska vinning på att inte köpa godis , men frågan är om man inte kommer lägga mer på grönsaker??
Ett kilo godis kostar ca 89:- här, billigare om man passerar det.
Ja grönsaker är ju billigare..Men ändå reagerade jag igår när jag var och handlade och gurkan kostade 35:-./kg. Haha..
Sista dagen med godis och gud vad jag är laddad sedan...
Hejsan tjejer..
Här sitter en med träningsvärk i armarna.. Haha..Vägde mig en dag i veckan, men hade då gått upp 1 kg i vikt. Men jag tänkte ha fredag som vägdag men glömde bort mig i morse så jag väger mig imorgon så får vi se..
Har varit ute och gått 1,7 mil denna veckan + varit med sambon och tränat på hans jobb (gratis) Me like!
Det som är det svåra är ju att låta bli det där jävla godiset, men jag ska verkligen försöka nu. Dels spara pengar men också min hälsa och så jävla gott är det ju inte egentligen.
Ska iväg och kolla på nya promenadskor sedan idag, hade tänkt köpa det senare i höst men känner att jag inte har någon dämpning kvar och får problem med skenben och vad när jag är ute och går..
Har inte börjat med lifesum ännu, men ska sätta igång snart.
Har återigen varit iväg och styrketränat idag.. Jösses imorgon kommer det nog kännas ännu mer men gud vad härligt det är....
Har varit borta lite ifrån denna tråden.. Blev sjuk värsta förkylningen och då tappade jag också gnistan..
Men det är bara dags för nya tag nu..Idag är det också noll tolerans emot godis & sambon har slutat snusa. Får se vem som flippar först.. Haha..
Kram på er...