Inlägg från: Anonym (BIG MAMA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BIG MAMA)

Gå ner i vikt ihop!

Jag hänger på här!!

Fick barn för snart 4 månader sedan och inskrivningsvikten låg då på 96 tror jag... Kan ha varit 94.. Aja, i alla fall så är målet just nu att komma under 100, vilket är om si sådär 25 kg kanske... Är för övrigt 172,5 cm & 31 år. Vägde för en lååång tid sedan 75-78 kg men dit kommer jag nog aldrig att komma igen. Var då medlem i viktklubb. Men nu har jag fått 2 barn sedan dess... Funderar på om man skulle bli medlem där igen så man får lite mat & motionskoll.

Jag har börjat med promenader, nyttigare mat & mindre portioner. Har också en crosstrainer som jag precis har dammat av Börjar lite lugnt då jag hade en hemsk foglossning..

• Anonym (BIG MAMA)

Egentligen så trodde jag ärligt inte att jag var så stor fören jag ställde mig på vågen och den visade då närmare 125! I huvudet kände jag mig bra mycket mindre. Det blev som en käftsmäll rent ut sagt!! Mår riktigt dåligt över det, men har inte talat om det för någon..

Men nu är jag på G och satsar på beach 2016! Vilken tur att det hittills inte är någon beachsommar

Inte för att jag egentligen bryr mig om hur jag ser ut utan det är att jag ska må bra och orka mer.

Så småningom vill jag börja jogga, det är ytterligare ett mål jag har Men vågar inte nu när jag är så tung då jag är rädd att skada mig & så ammar jag en gång nattetid.

• Anonym (BIG MAMA)
    Ananass skrev 2015-07-18 17:37:14 följande:

Du jag kände precis likadant! Min våg visar väl för tillfället runt 105kg, trodde aldrig någonsin det kunde vara så illa! :P

Själv försöker jag och min sambo bli gravida och har gjort det sedan januari-14. Går inte så bra med andra ord :P och jag vill gärna komma ner i lite normalare bmi innan vi söker hjälp! Har alltid varit överviktig och det har egentligen aldrig stört mig, jag trivs som jag är. Men nu har det gått lite väl långt!

Vad jobbigt det verkar vara för er och jag hoppas att ni får den hjälp som ni behöver! Jättebra att du tar tag i det nu Hur gamla är ni?

Jag har 4 barn och inskrivningsvikten med nr 1 var 115 och nummer 2 119... 3 & 4 var något på 90 så det minskar Vi har aldrig haft problem med att bli gravida trots övervikt. Hoppas att du förstår mig rätt här och inte tar illa upp Ville bara säga att det gick trots övervikt. Vad har du för "plan"?
  • Anonym (BIG MAMA)
    Ananass skrev 2015-07-18 19:08:47 följande:

Jag är 23 och min sambo 24, så än så länge har vi rätt gott om tid att få till det :P

Nä jag vet, det är olika för alla, behöver inte ha med vikten att göra alls! Men känner att man nog får ett trevligare bemötande om man söker hjälp med detta problem om man är någorlunda normalviktig eller åt de hållet iallafall. Men jag kan ha fel :) känns som dem ändå kommer säga typ:"prova gå ner typ 30kg och prova igen" eller något sånt :P

Jag var gravid för ca 9-10 år sedan (och ca ja sådär 30kg sen ;) ) så det borde ju gå, kanske har det med vikten att göra, kanske inte :)

Jadu, min plan för tillfället är att komma igång och röra på mig, crosstrainer samt promenader främst. Även se över maten, äta mindre kolhydrater och mer grönsaker skulle jag gissa på att det blir! Och sluta knapra chips som är min stora svaghet hehe :)

Ja men det låter ju toppen! önskar er all lycka! Det har ju gått en gång förut så.

Jag har haft superbra barnmorskor hittills som inte har sagt ett knyst om vikten så det känns skönt! Har inte haft några komplikationer heller utan alla graviditeter har varit normala (förutom foglossning då).

Ja det låter som min plan ungefär. Jag är inte så mycket för chips och godis heller förutom choklad! Och limpa Pågenlimpa doppad i the med ost, eller messmör... Mmmm.... Glass tycker jag inte om.. Har kommit på att man faktiskt blir mätt på EN portion också..
  • Anonym (BIG MAMA)
    Anonym (Planneraren) skrev 2015-07-18 20:42:59 följande:

Börja med att kolla upp dina magnesiumvärden! Magnesiumbrist triggar chokladsug. Min läkare sa att det är inte konstigt att jag tuggar choklad i tid och otid, jag har visst nästan inget magnesium alls. 

Sen tror jag att det är bra att låta sig äta det man tycker är gott. Se fram emot en liten chokladbit och njuta av den istället för att svulla i sig en 200grammare på en kvart. 

Men visst tusan är det svårt  

Jasså, det visste jag inte. Då måste jag ha stor brist på magnesium

Jo visst är det bättre att ta sig en liten bit på lördagen istället för att förbjuda helt.. Rör man sig som man ska så kvittar det nog också. Men jag försöker avstå helt annars så faller jag dit direkt och trycker i mig en 200 grammare direkt..

Hur lägger ni upp träning/motion under dagen?

Än så länge har jag bara kommit igång med förmiddagspromenad, oftast runt 9. Vill så gärna crosstraina före frukost men tar lite i taget.
  • Anonym (BIG MAMA)

Hatar sjukhus så jag tror jag tar mig en tripp till apoteket och spanar in nån bra "mix" med vitaminer och grejs Tack för tipset! Järnet var i alla fall tiptop hos barnmorskan sist så där är det lugnt.. haha..

• Anonym (BIG MAMA)

Barnvagnspromenad idag efter frukosten. Äter alltid fiberhavregrynsgröt med russin och lite honung och 1-2 grova mackor.

Lunch gjorde jag morotsbiffar. Maken tog köttfärssås med massa smör och grädde på...

Men fett måste man ju också ha

• Anonym (BIG MAMA)

Det där måltidsmåttet såg ändå rätt så stort ut? Jag försöker hålla mig på ca 1300kcal om dagen och det där var beräknat på kanske 2000 för kvinna. .

• Anonym (BIG MAMA)
    Cissi90 skrev 2015-07-19 20:04:11 följande:

Yes den är ganska stor, men den är bra i början :) jag valde att byta på den gula "kolhydrater" och blå "protein" och istället använda blå för kolhydrater och gula för protein, men nu har jag minskat och använder den blå för båda två :)   så det är möjligt och väldigt bra med den enligt mig iallafall :)

Jo jag funderade lite så jag också... hmm.. få se om det är värt det 100 spänn är ju inte mycket att kasta bort heller.
  • Anonym (BIG MAMA)

Jag tycker att när man väl kommer igång med träning osv och ser att tex vågen visar minus, så lockar inte sötsaker m.m längre.

Känns onödigt att träna för att sedan trycka i sig en massa onödigt skit... Jag blir i alla fall mer peppad

Skulle jag ändå bli sötsugen kan jag ta några russin, torkade frukter, keso & äppelbitar med lite flytande honung på... Kanske en mörk chokladbit..

Nu finns det ju okså så mycket söta och goda frukter som man kan plocka med framför tv.n.

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!