• Otit

Fler yngre som planerar barn till hösten?

Hej!

Är 22 år och nybakad sjuksköterska, min sambo (24 år) är också nyutexaminerad och nu planerar vi äntligen barn på allvar. Vi har pratat länge om barn men nu till hösten blir det antagligen på riktigt. Är ute efter att prata av mig med fler yngre som också planerar barn om några månader. Berätta om er själva och barnplanerna!

• Svar på tråden Fler yngre som planerar barn till hösten?
  • Otit
    Miniflicka93 skrev 2015-11-11 15:56:52 följande:

Vi har kört utan ägglossningstest o utan att tempa! Men denna månad blev det med ägglossnings test och tempning så får vi se om de funkar bättre :)

Vad använder du för tempt? Tror det kan vara ganska bra metod faktiskt :)
  • Otit
    Linisela skrev 2015-11-11 19:32:05 följande:

Jag borde ha ägglossning idag så får hålla tummarna det går vägen nu då! (: käkat rosenrot och folsyra nu sen senaste mensen, läst att det ska va bra (: har ni berättat och vänner och familj och så att ni försöker? Har tänkt ta ett snack med mamma men har nu inte riktigt tagit mig till, vet ändå vad hon tycker :) men misstänker vänner och så redan vet för vi pratar ju mycket om barn och umgås mest med nyblivna föräldrar och så (:

Nej vi har inte berättat för familjen. Jag har berättat för två av mina närmsta vänner att vi försöker. Sedan har jag pratat med ytterligare några vänner om att min mens är så sen. Men inte att vi planerar. Vill inte att folk ska gå runt och vänta på att vi blir gravida och förvänta sig att det blir så. Jag är livrädd för att inte kunna bli gravid. Skulle vara jobbigt om för många visste. Mina närmsta vänner har inte frågat någonting sedan jag berättade, vilket är skönt :)
  • Längtan efter nr 4
    Otit skrev 2015-11-12 06:52:10 följande:

Hej!! Vad härligt med en fyra. Vill också ha många barn en dag. Barn nummer två då? Gick det snabbt att bli gravid då när ni planerade?

Nej fort kan ja inte påstå med nr 2.De tog 6 månader med nr 2 som var planerat... :)

Nr 1 plussade vi då vi endast varit ihop 3 månader o inte hade barn i tankarna. Nr 3 hade vi sex en gång som Råkade vara dagen innan ägglossning tog dagen efter piller som dock inte hade någon effekt.

Så de ska bli spännande att se hur de går denna gång...
  • Miniflicka93
    Otit skrev 2015-11-12 06:53:36 följande:

Vad använder du för tempt? Tror det kan vara ganska bra metod faktiskt :)

Jag använder en vanlig "en decimal" temp men de har funkat! Tror de optimala är 2 decimaler men får se hur de går så får jag la köpa en ny annars :) än så länge ligger den på stadig hög temp!
  • Otit

Fick mens nu, på dag 43 i cykeln. Så 12 dagar försenad. Förstod ju att jag inte var gravid pga alla negativa test. Men ska på spa imorgon och var ju så glad för att jag inte skulle ha mens då. Blir ju inge roligt alls.

• Miniflicka93
    Otit skrev 2015-11-13 05:47:24 följande:

Fick mens nu, på dag 43 i cykeln. Så 12 dagar försenad. Förstod ju att jag inte var gravid pga alla negativa test. Men ska på spa imorgon och var ju så glad för att jag inte skulle ha mens då. Blir ju inge roligt alls.

Usch då :( så typiskt att den skulle komma så olägligt :O
  • Linisela

Hur går det för er? Någon som plussat? Väntar ivrigt på nästa vecka för att se om mensen dyker upp eller inte :)

• Otit
    Linisela skrev 2015-11-21 19:59:39 följande:

Hur går det för er? Någon som plussat? Väntar ivrigt på nästa vecka för att se om mensen dyker upp eller inte :)

Här är mensen nyligen slut. Så väntar på nästa ägglossning. Är också nyfiken på hur det går för alla. Har du några känningar då? :)
  • Linisela
    Otit skrev 2015-11-21 21:53:10 följande:
    Här är mensen nyligen slut. Så väntar på nästa ägglossning. Är också nyfiken på hur det går för alla. Har du några känningar då? :)
    Nej ingenting :/ har mått lite illa ett par dagar men det tror jag beror på att jag dragit på mig en ordentlig förkylning och vräker i mig en massa halstabletter. Men man kan ju hålla tummarna att det var pga måt annat. :)
  • Linisela

När du fråga började jag tänka efter så ja har kissat lite oftare än jag brukat + att jag har fått en finne på ryggen :O jag har aldrig haft problem med finnar så blev typ jätte förvånad när jag kände en put på ryggen :D och inatt vaknade jag av sura uppstötningar :) och jag brukar aldrig drömma om nätterna men den senaste veckan har jag drömt mycket, och väldigt konstiga drömmar, kan det inte bero på hormoner och sånt..? :) men vågar inte hoppas för mycket heller, blir ju så besviken då när man märker att man inbillat allt sen :/ har varit skengravid 2 gånger sen jag slutade med pillren. Mensen sköts upp tills jag tog grav.testet och mådde illa och var så säker på att jag var gravid men fick bli besviken sen när man testade negativt. Rädd det ska sluta på samma vis även denna gång :/

Svar på tråden Fler yngre som planerar barn till hösten?