Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Trött i hjärtat och själ)

Orkar inte vara stark längre (långt)

Är det okej att visa sig svag här? Alltid varit den starka som stöttat alla andra men nu känner jag att det är för mycket. I bagaget har jag två nu nästan vuxna barn med autism, epilepsi, grav språkstörning, grav dyslexi, autistiska drag. Självskadebeteende + självmordsförsök som sedan ledde till diagnosen bipolärt syndrom på ett vuxet barn. Nu nyligen genomgått en skillsmässa samt stor omorganisation på jobbet där jag ännu inte hittat min nya roll. Mår nu skit ibland vilket jag tycker kommer tätare och tätare. Går bra så länge jag aktiverar mig, men är det lugnt så slår sorgen till med oanad styrka. Någon med tips hur jag går vidare i min sorg och min ensamhet som skild?

• Svar på tråden Orkar inte vara stark längre (långt)
  • sextiotalist

Sök professionell hjälp, kolla om du kan få det via arbetet/företagshälsovården. Det är nog det enda rådet jag kan ge dig.
    Om du kan hitta någon sysselsättning, promenader, yoga, trädgårdsarbete, ridning, handarbete, smide, snickeri eller vad som, där du kan släppa dina tankar och bara vara, så är det också bra.
    När jag mådde som sämst var trädgårdsarbete min oas

Tack för svaret! Promenerar mycket. Har häst - min räddning. Önskar att jag inte lämnat min trädgård vis skillsmässan. Har funderat på att köpa ett gammalt hus bara för att kunna arbeta med kroppen. Hur lång tid tog det för dig att se en ljusning?

• sextiotalist
    Anonym (Trött i hjärtat och själ) skrev 2015-07-15 14:18:16 följande:

Tack för svaret! Promenerar mycket. Har häst - min räddning. Önskar att jag inte lämnat min trädgård vis skillsmässan. Har funderat på att köpa ett gammalt hus bara för att kunna arbeta med kroppen. Hur lång tid tog det för dig att se en ljusning?

Eftersom det var en utmattningsdepression jag hade drabbats av, så när jag väl fick hjälp, med medicin och terapi, så vände det rätt snabbt, men det var en lång resa tillbaka, två år innan jag vågade släppa SSRI.
    Men ljusningen kom snabbt, men det beror nog på att jag fick rätt behandling direkt för mig, alla har inte samma tur

Vad roligt att höra att du fick rätt hjälp. Jag ska titta på vilken hjälp jag skulle kunna få.

Svar på tråden Orkar inte vara stark längre (långt)