• ronjaevelina

Brio smile -14

Vi köpte en brio smile i april och har använt den i ca 2 månader. Jag är super nöjd med den, lätt och smidig MEN det har redan börjat knarrat i chassit, eller i handtaget där man kan ändra läget, det låter hela tiden när man kör den fast man knappt håller i handtaget! är det så för er andra? nu tänker jag främst på modellen från -14. Stör mig så sjukt mycket på det och sedan när man har framhjulen låst så drar den åt ett håll litegrann, är det också något som jag måste stå ut med? Finns det någon som har en likadan vagn som inte har dessa problem så jag vet om det ens är någon idé att försöka få ett nytt chassi.

Väldigt tacksam för svar!
  • Svar på tråden Brio smile -14
  • Ca_rr_o87

Jag har en sådan vagn, min är inte sån. Har aldrig haft framhjulen låsta så det vet jag inget om. Det måste väl finnas garanti på den?

• MiniQ

Jag har en smile från 2014 och kan inte riktigt känna igen det där med knarrande chassi, men som nämnt tidigare, hör med butiken där ni köpte den om det inte går att åtgärda med garanti.
    Vad gäller däcken, kolla om det är jämnt lufttryck i däcken. Jag har haft liknande problem när det varit stor skillnad i mängden luft i däcken.

• ronjaevelina
    Ca_rr_o87 skrev 2015-07-15 21:40:47 följande:

Jag har en sådan vagn, min är inte sån. Har aldrig haft framhjulen låsta så det vet jag inget om. Det måste väl finnas garanti på den?

Okej tack! Ja det finns, så ska be om nytt chassi isåfall!
  • ronjaevelina
    MiniQ skrev 2015-07-15 21:51:45 följande:

Jag har en smile från 2014 och kan inte riktigt känna igen det där med knarrande chassi, men som nämnt tidigare, hör med butiken där ni köpte den om det inte går att åtgärda med garanti.
    Vad gäller däcken, kolla om det är jämnt lufttryck i däcken. Jag har haft liknande problem när det varit stor skillnad i mängden luft i däcken.

Okej, inte så att det låter något i handtaget alls? Tänkte först att det var för det är ganska "plastigt" där. Däcken har jag kolla, det är väl för att dom vobblar pyttelite antar jag! Ska helt klart be om ett nytt chassi! Tack för svaret!
Svar på tråden Brio smile -14