• minafinastebarn

Lalandia. HJÄLP!!! Tacksam för svar!

Vi sitter här o funderar på att ta en trip till Lalandia.

Våra grabbar är 10 o 11 år. Då passar Billund oss bäst? Fått för mig att Rödby passar mindre barn bättre...?

Hur kommer man billigast undan??

Ta med husvagnen dit eller bo i Sverige/Skåne o pendla över dit?

Vart ifrån går färjan? Pris ungefär för att ta med bilen över?

Hur långt är det att åka i Danmark?

Denna resa skulle i så fall äga rum om 2 veckor. Aldrig gjort en sådan resa tidigare. Utgångspunkten är Norrköping. Så det lär bli några timmar på vägen...

Snälla bomba mig med tips o idéer!!!

• Svar på tråden Lalandia. HJÄLP!!! Tacksam för svar!
  • Milleman

Kan inte svara på alla dina frågor men jag har varit mycket på rödbys lalandia förr. Varför det inte skulle passa 10-11-åringar kan jag inte förstå.
    Att bo i Skåne och pendla över låter både meckigt och segt och i slutändandyrt. Varför inte hyra stuga på området?

• Milleman

Tror ingen kan svara på dina frågor utan att googla så mitt tips är att googla. Då får du färska priser.
    Låter som en väldig spontanresa om inget är planerat och kollat?

• Grus grus

Båten från Helsingborg till Helsingör ligger på ca 800 kr t o r. Det handlar lite om hur många man är i bilen. Sen är det ganska länge man kör bara för att komma till rödby. Billund är ännu längre bort. Varför skulle inte rödby passa? Superroligt även för vuxna ju!

Jag hade satsat på att bo där då stugorna är jättefina, men vill man inte det kan man absolut bo på svenska sidan. Era barn är ju ganska stora så inga problem att åka tidigt och komma hem sent.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • En PantherTant

Bredvid Lalandia finns annars hotell Legoland, kolla deras priser. Köper man paketbiljett till både Lalandia o Legoland brukar det bli förmånligare än båda enskilt

En camping finns också nära til.

• nnnnnnnn

Håller med om att Rödby skulle passa precis lika bra!

Är man i Billund så är väl Legoland ett måste (om man inte vill få extremt besvikna barn...) och då rusar priset iväg. Dessutom är det längre = dyrare och dyrare överfarter (2 broar/färja istället för 1)

Kolla efter bra pris att bo på området, träng ihop er i en liten stuga och lek loss!

• nnnnnnnn

Ska ni till Billund kan ni åka Varberg-grenå- färjan, eller ta helsingborg-helsingör-färjan och sedan stora bält bron, eller ta öresundsbron + stora bält bron.
    Googla priser!

Ska ni till Rödby så tar ni Hbg-Helsingör-färjan eller öresundsbron, sen räcker bil resten av vägen.

Det är betydligt längre körväg i Danmark om man väljer BIllund, tänk på det! Det kan innebära en extra övernattning för att kunna utnyttja semestermålet.

Svar på tråden Lalandia. HJÄLP!!! Tacksam för svar!