• Anonym (pj)

Kär i en kille som älskar sitt ex

Jag har börjat träffa en kille och vi har det väldigt trevligt tillsammans och han är supergullig mot mig, MEN han blev lämnad för tre månader sedan och han har fortfarande inte kommit över henne. Han kan vara riktigt ledsen emellanåt och det har han sagt till mig så han försöker inte dölja det för mig utan är ganska ärlig om det hela. Det gör så ont att han fortfarande älskar henne och antagligen inte skulle tveka om hon ville ha tillbaka honom. Enligt honom kommer det aldrig hända men han hoppas säkert innerst inne.

Vet inte vad jag ska göra? Jag tycker såå mycket om honom och håller verkligen på att bli riktigt kär. Är det dömt att misslyckas eller kan jag få honom att börja gilla mig mer så att han till slut kommer över henne? Jag förstår att han är nere och jag försöker ge honom lite space men jag vill inte vara något andrahandsval. Någon som har träffat en kille/tjej som precis har kommit ur ett långt förhållande? Hur har det gått? Känns så pissigt att när jag väl blir kär så är han kär i sitt ex..

• Svar på tråden Kär i en kille som älskar sitt ex
  • Anonym (A)

När jag träffade min man var jag kär i mitt ex. Det blev en långsam start för oss med en hel del konflikter men nu är vi gifta sen flera år och har barn ihop! så håll ut!!!

• Anonym (pj)
    Anonym (A) skrev 2015-07-15 22:12:39 följande:

När jag träffade min man var jag kär i mitt ex. Det blev en långsam start för oss med en hel del konflikter men nu är vi gifta sen flera år och har barn ihop! så håll ut!!!

Det låter lovande! Ältade du också inför honom och önskade du innerst inne att du skulle få tillbaka ditt ex? Hur lång tid tog det innan du kunde släppa ditt ex? Är så rädd att jag bara är ett rebound för honom och inget mer... Just nu är det i alla fall så att vi ses mycket på hans villkor beroende hur han mår :( 
  • Tihi

Jag förstår att du är kär men rea inte ut dig själv för det.

• Anonym (N)

För din egen skull bör du ta avstånd. Hur kul blir det för dig om det plötsligt blir dom igen, o du står där o har blivit riktigt kär?

Låt honom komma till dig istället, vänskapligt avstånd så länge.

• Zarch

Spela rysk roulette med dina känslor på någon nyseppad som behöver en snuttefilt a la rebound är på tok för dåliga odds. Inte värt det. Dra därifrån, först då kanske han kommer på din existens.

• Miss Skywalker

Inte snällt mot dig att dejta dig när han inte är redo för det.. Varför har han så bråttom? Rädd för ensamhet.?

• annasv1980

Vilken loser som ens började träffa dig när han inte har bearbetat färdigt sina känslor. Usch, finns ingen ursäkt för det. Du ska inte behöva stå ut. Bryt med honom och säg att han kan höra av sig när han är redo. Du ska kunna få 100% av honom om ni ska vara med varandra.

• xsue

Alltså nej...

Om du börjar få/har känslor för honom så stoppa upp nu. Hur länge har ni setts?
    På vilket sätt ha ni börjats ses? Dejtar ni seriöst? Eller var det ngn hook-up i början och nu har ni bara fortsatt att träffas lite sporadiskt (på hans villkor som du säger)?

Han är förmodligen bara rädd för att vara ensam... och klarar inte av att hantera break-up:et på egen hand eller sina känslor. Han kanske tycker om dig som person, men hoppas inte på mer än så. Det kommer att dra ner dig ganska rejält.

Man är inte redo att gå vidare med någon annan när man fortfarande älskar sitt ex.

Men det låter som att han är ärlig i alla fall med läget (med andra ord att han inte är redo), men om det du önskar vara är seriös - så måste du ju fråga honom i klarspråk om han ens vill/ är redo för det.

Svar på tråden Kär i en kille som älskar sitt ex