Ebbagr skrev 2015-08-01 14:42:02 följande:
Jag skulle helt klart rekommendera Finsk lapphund! Jag har själv en finsk lapphunds valp och tycker helt de stämmer in på era önskningar! Min valp skäller dock när hon är ivrig eller vill ha lite uppmärksamhet, men inte alls så det är störande. Jag bor både i hus och lägenhet och hon älskar att vara i båda miljöerna och i lägenheten är de inte lika mycket bus som när vi är i huset då de är en mycket mindre yta + att det inte finns någon "gård" så att säga, och de funkar lika bra! Hon är 4 månader och OTROLIGT duktig! Hon är så himla lättlärd och väldigt villig att arbeta! Jag ska också köra agility och har köpt hinder, eftersom hon är valp kör vi ju inte hård träning utan ibland går vi ut och hoppar lite och jag måste säga att det är busenkelt. Hon älskar allt och alla, vill fram till alla och absolut inte vaktande, hade vi fått inbrottstjuvar hade hon glatt hälsat på dem....... Men i alla fall skulle jag helt klart rekommendera finsk lapphund till er då de är en helt underbar ras både på insidan och utsidan!!! :D Här är en bild på min tik Esther! :)
Ett alldeles för stort regntäcke som hon får växa in i :)
Du som klagat så mycket på att din valp är så dominant!
Det är bra att det går bra för er! Hon är jättesöt