• LängtanSåStor

Hur fort kom er ägglossning igång efter skrapning/cytotec behandling?

Hej! Avslutade precis en tidig graviditet igår som var ofostrig. Då vi gärna vill prova så fort det bara går igen undrar jag hur lång tid det tog för er innan första mensen kom eller ännu bättre om ni vet när ägglossningen kom igång :)

Tack

• Svar på tråden Hur fort kom er ägglossning igång efter skrapning/cytotec behandling?
  • Solros78

För mig kom äl månaden efter, jag fick mens relativt tidigt den månaden jag körde cytotec och sen blev följande månad helt som vanligt.

• LängtanSåStor
    Solros78 skrev 2015-07-17 08:49:55 följande:

För mig kom äl månaden efter, jag fick mens relativt tidigt den månaden jag körde cytotec och sen blev följande månad helt som vanligt.

Oj så snabbt alltså. Låter ju väldigt bra!! Så ca 4 veckor kanske?
  • gruvan

Jag fick mf under midsommarhelgen och blödde i 9 dagar. Fick negativt på gravtest 1 vecka efter blödningen slutat och två dagar senare fick jag min första mens. Jag tog ett äl-test under den veckan då jag inte blödde men fortfarande fick positiva gravtest. Det testet blev i princip positivt men kan lika gärna ha reagerat på den hcg jag hade kvar i kroppen så jag är inte säker på att jag hade någon äl innan första mensen. Nu är jag på dag 10 i cykeln och om den är som den var innan mf borde jag ha äl dag 15. Tar äl-test varje kväll nu och hoppas det blir positivt så snart som möjligt!

• EmeliaKarolina

Beklagar det som hänt :/ jag fick MA v.18 tvillingarna dog vecka 10 & 12 (2013) Gjorde medicinsk abort .Ville med försöka direkt så det gjorde vi ,och blev gravida direkt utan mens emellan. Har nu två underbara barn födda 2014 & 2015.
    Lycka till och hoppas det tar sig igen snart :) vet jag med längtade ihjäl mig då den graviditeten var min första

• LängtanSåStor

Åh gruvan då är vi två som längtar nu då!!! All lycka till oss båda!!!

Emilia det låter ju som den totala drömmen! !!!!! Då kanske jag rentutav ska börja med äl tester direkt och hålla koll. :)

Va skönt jag som trodde alla skulle svara typ 3-4 månaders väntan. Detta får upp mitt hopp ordentligt :)

• LängtanSåStor

Emilia det där lät självklart väldigt dumt jag menade självklart att beklaga det som hände dig. Hoppas din snabba graviditet efter lyckade lindra din sorg lite grann ????

• EmeliaKarolina

Ja precis jo jag blev ju gravid med dotter direkt ju och det lindrade sorgen, hon föddes juni 2014 och efter förlossningen fick jag ingen mens heller och sonen är född maj 2015. Äl kommer ju innan mens så är man redo är det bara att köra :) vi tänkte inte så mycket på att bli gravida för det kändes mest stressande så vi tänkte blir det så blir det och tog hand om varandra och tog det lugnt efter det som hänt :) och det blev ju bra tillslut :)

• ALSI

Jag har haft två ofostriga graviditeter där båda upptäckts ca v 12-13. Första fick jag Cytetec, men det funkade inte och blev skrapning ändå. Den gången dröjde det nästan 8 veckor innan mensen kom. Dock blev jag då gravid på första ÄL efter det. Nästa ofostrig och ett MA efter det har jag skrapats direkt och då har mensen kommit nästan exakt fyra veckor efter operationen. De gånger har dock tagit ca 6 och 3 månader innan jag blivit gravid igen.

• ALSI

Kan tillägga att jag använde ÄL stickor efter första mensen varje gång och mensen blev regelbunden direkt.

• LängtanSåStor
    ALSI skrev 2015-07-17 13:56:18 följande:

Kan tillägga att jag använde ÄL stickor efter första mensen varje gång och mensen blev regelbunden direkt.

Ok tack för att du delade med dig! Låter ju fantastiskt hur kroppen ändå anpassar sig efter en sån sak. Tack igen :)
  • Jag är bara jag

6,5 vecka innan mensen kom,2 veckor efter det äl igen. Jättevanligt med utebliven äl efter MA/m.f.

• gruvan

Tyvärr verkar min cykel inte vara som innan missfallet. Är på dag 15 idag (då jag brukade ha äl tidigare) men har fortfarande inte fått i närheten av positivt på äl-testerna. :( Fick iofs ett halvt positivt för två dagar sedan men det måste ha varit något fel på det. Teststrecket blev lika starkt som kontrollstrecket högst upp och svagare längre nerner... :/ Brukar känna av äl också och få ont i magen men så har det inte varit nu, inte lika mycket iaf. Så jag fortsätter med testerna...

Svar på tråden Hur fort kom er ägglossning igång efter skrapning/cytotec behandling?