• maengs

Abort mot min vilja

TS jag undrar vad du tror hade kunnat hjälpa dig att våga behålla ditt barn istället. Läser lite då och då om personer som gjort på liknande sätt, valt abort pga killen och som sen mår jättedåligt. Jag skulle någon gång i framtiden vilja starta någon form av hjälporganisation för att ge kvinnor stöd att våga behålla så färre ska behöva gå igenom det du upplever nu. Vad hade kunnat hjälpa dig tror du? Finns det nåt någon hade kunnat göra som hade lett till att du behållit? 

Tror som många andra att det är extremt viktigt att du får prata med någon. Erbjöds du ingen kuratorskontakt efter aborten? Kanske kan du höra av dig till din vårdcentral eller möjligtvis något som heter Livlinan och finns på nätet eller Minna-mottagningen. Eller någon nära vän som du litar på? 

• maengs

Gör inte abort om du inte vill. Förstår om du älskar din sambo och om barnet känns som ett mer osäkert kort eller vad man ska säga men det är så mycket mer. Kärleken till ett barn är så speciell och den kommer du bära med dig hela livet när du ser den lille växa upp. Det är så mycket du missar om du väljer abort för hans skull, första sparkarna, första mötet på bb, första leendet osv. Personen som kanske kommer ha dina ögon eller ditt skratt växer redan där inne och du kommer missa att få lära känna den om du väljer abort. Jag skulle personligen aldrig välja bort någon av mina barn för min mans skull. Min man älskar jag men barnen kommer alltid komma först på nåt sätt. Hoppas du funderar noga så du vet vad du väljer bort och inte bara följer vad han säger.

Svar på tråden Abort mot min vilja