Kan han få vårdnad?
Kan man få vårdnad av barn vid separation om man lider av narkolepsi? Det är en man som somnar mitt i meningar, framför ratten och på jobbet osv. Känns inte bra om denne ensam ska ta hand om ett litet barn!?
Kan man få vårdnad av barn vid separation om man lider av narkolepsi? Det är en man som somnar mitt i meningar, framför ratten och på jobbet osv. Känns inte bra om denne ensam ska ta hand om ett litet barn!?
Naturligtvis! Det är en bra kille men om barnet ska bo låt säga varannan vecka hos honom så blir jag lite skraj (läs livrädd).
Mest undrande vad som gäller...
Kan de inte ha umgänge hemma hos dig då? Tills dess att barnet blivit äldre, lärt sig hantera en telefon osv?
Ok, jag vet inte hur detta funkar. Så var barnet bor har ingenting med vårdnaden att göra alltså!? Men tror ni att man kan bestrida att barnet ska bo hos honom baserat på sjukdomen? Till den kommer trötthet, kort stubin, humörsvängningar osv. Han får även barnet att gråta titt som tätt för att han skrämmer med sitt humör eller kränker barnet genom att han inte orkar lyssna, engagera sig, titta eller låta det försöka göra olika saker för att det tar för lång tid och han inte har tålamod. Det är alltså inte bara att han somnar hela tiden som skadar. Men man borde ju kunna få till det att han förbjuds köra bil med barnet!?