Solveig? Hedvig? Turid? Astrid?
Vilket namn röstar ni på (gäller min dotter)?
Vilket namn röstar ni på (gäller min dotter)?
Röstade på Turid! Ovanligt utan att vara påhittat.
Skänkt från ovan förstås :)
Jag röstade för övrigt på Turid. Vackert namn och jag tänker förstås på Turid Lundqvist :)
Äh, nu lägger vi av å retas va? ;) Men det är lite lustigt att folk stör sig på att nybildade namn anses påhittade till skillnad från äldre namn :)
Håller med.
TS, förlåt för OT. Det är fina namn alla fyra :)
Ja, sådana människor brukar kort och gott kallas för bakåtsträvare.
Man tycker att allt redan är bra som det är. Tror att allt som är, är allt som finns och någonsin kommer att finnas. - Inga innovatörer precis. ;)
Tack för att ni röstar! Och jätteroligt och intressant när ni motiverar!
Vi hade tänkt döpa vår första till Solveig men det blev en pojke. Tycker det är jättevackert. Gillar även turid.
Alla är fina, men jag röstade på Astrid av den enkla anledningen att det namnet påminner om en av mina favoritblommor, aster.
Solveig - Himla trevligt, käckt och redigt. Tänker blommig hemmafru förr(vilket är en trevlig koppling). Dock är det något med namnet som stör mig, vet inte riktigt vad. Kanske att de Solveigs jag känt haft tråkiga smeknamn, kanske något med ljudet... Så njaaee.
Turid - Vackert! Lite mystiskt och väldigt sött, lite för sött för mig. Lite kaxigt, men ändå inte ståtligt eller starkt. Eget, men inte konstigt. Kopplar dock bara till sångerskan, men det är nog inte så många yngre som är bekant med henne.
Hedvig - Love! Starkt, ståtligt, vackert, gångbart på precis alla vis. Behagligt och lite mystiskt.
Astrid - Mitt absoluta favvonamn alla kategorier. Så starkt, så vackert, så rivigt. Både vackert och feminint och "fuck of and die" samtidigt. Gångbart.
1. Astrid
2. Hedvig
3. Solveig
4. Turid
Astrid! Det heter vår dotter och jag älskar namnet.