• gulli77

Eget rum i Lund??

Undrar om någon har fött sitt barn de senaste åren i Lund och vet om man får eget rum eller ej. 
    Jag ska snittas och är orolig för att barnets pappa ska få åka hem på kvällen..
    Har snittats förut och vet att jag INTE kommer att kunna ta hand om en bebis efter en bukoperation. Förra gången snittades jag någon annanstans och mannen fick stanna och då gjorde han allt och var till en enorm hjälp!
    någon som vet??

• Svar på tråden Eget rum i Lund??
  • Valkyria75

Jag har fött två barn i Lund, 2010 och 2013. Då har jag fått eget rum båda gångerna. Men jag har fött vaginalt, vet inte om det skiljer sig när man blir snittad.

Hoppas allt går bra :)

• gulli77

oh vad skönt! Menar du patienthotellet? För dit kan inte jag vara. Jag måste vara kvar i minst 2 dagar då jag kommer att bli opererad.

• Valkyria75

Nä såklart... 2013 var på patienthotellet så det är ju klart jag hade eget rum då... :)

Men 2010 låg jag på avd 44 efter att fått havandeskapsförgiftning och då hade jag också eget rum. Iaf efter att jag fött, innan dess delade jag nog. Svårt att minnas helt. Men min man kunde iaf sova där och då var vi ensamma.

• Ramborg

Jag födde i Lund 2011 och 2014 och första gången fick jag dela rum första natten, annars har jag haft eget rum. De brukar prioritera att de som fött med snitt ska få enkelrum, sa de till mig.

42.
  • gulli77

hoppas att det är så! tack för att du delar med dig!
    Fler erfarenheter??

• Seven Costanza

Om du är orolig kan du ju ringa förlossningen och fråga hur sannolikt det är att du får eget rum efter kejsarsnitt, men sedan är det väl beroende på patienttrycket den aktuella dagen antar jag så det finns nog inga garantier.

Svar på tråden Eget rum i Lund??