• debbie85

Tvillingar 2016

Hej! Några fler som väntar tvillingar med BF 2016? Jag väntar andra och tredje barnet och har BF 23-24/1 enligt KUB (26/1 enligt sista mens). Vår dotter är 18 månader och kommer vara ca 2 år när dom kommer. Vi fick beskedet igår på KUB och är fortfarande rätt så chockade! Vi har inga tvillingar i släkten och har inte heller känt på mig nånting. Mest skämtat om att det skulle vara tvillingar. Men vi drömmer om att få fyra barn och har byggt ett stort hus så vi är väldigt glada! Vi bor i Skåne. Jag är 30 år och mannen 35. Nu har jag en massa funderingar som snurrar i huvudet och hoppas kunna dela dom med er!

• Svar på tråden Tvillingar 2016
  • Jakobsen

Hej! Jag väntar tvillingar 10 februari ska bli jätte spännande och detta är min första graviditet

• Petra 228

Hej! Fick veta att jag väntar tvillingar med bf början av april 2016! Kul att det är så många tvillinggraviditeter här. ?

• ttvviilliinnggaarr

Hej allesammans.
    Grattis till alla tvillingar :D 

Själv är jag gravid med tvillingar, är på 15+1 idag.
    Gjorde ett UL på 8+6 och ett på 12+6 och allt såg bra ut. 
    Har dock mått väldigt bra hela graviditeten, o såklart är jag glad för det men ibland känns det som om det inte är sant att där är 2 små liv därinne. 
    Har haft lite molande värk, dock inte alls sista veckorna. 
    Är trött, dock inte tröttare än att jag orkar jobba. 
    Har inte kräkts något alls, mådde illa första veckorna men gick över om jag åt något.

Så min fråga är om någon annan känner igen sig? Jag får känslan av att detta är för bra för att vara sant.

• Pax Solaris
    ttvviilliinnggaarr skrev 2015-09-17 11:41:50 följande:

Hej allesammans.

Grattis till alla tvillingar :D 

Själv är jag gravid med tvillingar, är på 15+1 idag.

Gjorde ett UL på 8+6 och ett på 12+6 och allt såg bra ut. 

Har dock mått väldigt bra hela graviditeten, o såklart är jag glad för det men ibland känns det som om det inte är sant att där är 2 små liv därinne. 

Har haft lite molande värk, dock inte alls sista veckorna. 

Är trött, dock inte tröttare än att jag orkar jobba. 

Har inte kräkts något alls, mådde illa första veckorna men gick över om jag åt något.

Så min fråga är om någon annan känner igen sig? Jag får känslan av att detta är för bra för att vara sant.

Jag har också mått väldigt bra på det stora hela från första dagen. Visst, det känns. Lite tröttare, lite känsligare och lite så men inte så att jag vill klaga. Är i sjätte månaden nu och mår fortfarande bara fint. Innan rörelserna började kännas var det overkligt, fast magen växte. Det snackas så mycket strunt om hur (dåligt) man "ska" må. Vi får njuta av det och hoppas att det håller i sig!
    Signaturer tar upp onödig bandbredd!
  • saralopas

Jag väntar tvillingar, BF 25/3
    Har mått sååå dåligt under i stort sett hela graviditeten tyvärr mått illa dygnet runt, kräkts och varit jättetrött. Nu börjar illamåendet ge med sig, men sen en vecka tillbaka har jag fått så himla ont i ländryggen, skinkorna och ljumskarna och det blir bara värre och värre. Detta är våra första barn så har inget att jämföra med, men låter ju som foglossning? Brukar det komma så tidigt, är i v 15?
    Någon som haft likadant, som kan ge mig tips på vad som kan lindra? Eller hur långt ska man vänta innan man tex vänder sig till läkare?

• ttvviilliinnggaarr

Jag hade nog vänt mig till läkare direkt. Dels för att man tydligen kan börja gå hos sjukgymnast och dels för att om du behöver bli sjukskriven.

Själv har jag börjat få ischias + foglossning, har väldigt fysiskt jobb så min BM har skickat mig till läkare för sjukskrivning snarast. 
    Är i vecka 18 nu. 

• ttvviilliinnggaarr

Jag hade nog vänt mig till läkare direkt. Dels för att man tydligen kan börja gå hos sjukgymnast och dels för att om du behöver bli sjukskriven.

Själv har jag börjat få ischias + foglossning, har väldigt fysiskt jobb så min BM har skickat mig till läkare för sjukskrivning snarast. 
    Är i vecka 18 nu. 

• Petra 228

Mår konstant illa och bara längtar tills det går över. Jag kan inte sova ordentligt och har svårt att koncentrera mig på jobbet. Har en tid för UL och läkarsamtal på torsdag och hoppas då bli sjukskriven 2 timmar/dag så att jag kommer i fas igen. Är i v. 12 eller 13 och hoppas verkligen att illamåendet ger med sig snart.

• ekristin

Hej! Vilken härlig tråd med många små mirakel på gång..:)

Vi fick veta i onsdags 28/10 på tidigt ultraljud att vi väntar tvillingar (V8, 7+5 idag) efter snart fyra års misslyckade försök att få barn både på naturlig väg och genom IVF på Sahlgrenska. Hade just genomgått adoptionsutbildning och påbörjat medgivandeutredning på kommunen när vårt tredje IVF gick vägen! Vi fick då tillbaka två embryon eftersom inget fäst tidigare gånger och mirakulöst nog verkar båda två ha fäst! Vi är så lyckliga att vi knappt vet vart vi ska ta vägen, äntligen är vi här efter år av längtan!

BF 13 juni 2016 men får ju kanske räkna med för tidig födsel :) Vi ska tillbaka på UL den 11/11, hoppas allt fortfarande ser bra ut då och att båda hjärtana fortfarande slår <3 Är 28 år, bor i närheten av Göteborg.

Svar på tråden Tvillingar 2016