• Plutten C

Nån som har änglar och sen svårt att få barn?

Jag har 2 små änglapojkar! Tvillingar............ (Med min förra pojkvän, vårt förhållande tog slut pga. många saker men sorgen gjorde sitt!)

Sen tog det några år innan jag vågade träffa en ny man, men jag träffade världens underbaraste, vi gifte oss 2003. Nu har jag och min man försökt få barn i 5 år och inte lyckats bli gravida, vi är så bestörta, jag e så arg och ledsen, varför skall livet vara så svårt? Inte nog med att jag förlorade min små pojkar, nu när man försöker bli gravid igen går det inte, det smärtar i mig så obeskrivligt mycket.

Läkarna har inte hittat något fel på någon av oss och vi har gjort en IVF. Mina tvillingars död var pga en virusinfektion och har inget samband med att vi inte lyckas bli gravida nu.

Någon som känner igen sig??
    Jag känner mig så ensam i den här situationen? Har varit så deprimerad och ätit tabletter och gått i samtalsterapi. Men nu mår jag bättre, faktiskt ganska okej, men det känns som om det inte går att må helt bra och känna sig riktigt lycklig, det är nåt som fattas..........

• Svar på tråden Nån som har änglar och sen svårt att få barn?
  • Rajan

Kära du,
    änglabarn har jag två om det räknas att förlora dem i v 20...? Nu vill det sig inte riktigt igen o det e tungt. Mitt första lämnade mig för 5 år sen o det andra för ett halvår sen o nu försöker vi igen. Det är lätt att kämpa o vilja för mycket känner jag, men vi vill ju så gärna...
    Du är verkligen inte ensam och det känns skönt ibland även om jag inte önskar andra det jag gått igenom.
    Kramis

• Plutten C

Jo, jag vet att jag inte är ensam, bara känns så!
    Har varit med i FFSD= Föräldraföreningen spädbarnsdöd, (heter numera Spädbarnsfonden)
    Det känns så svårt bara att se på när alla vänner och folk runtomkring en lyckas bli gravida oavsett dom förlorat barn tidigare eller inte. Man blir så avundsjuk att det är hemskt svårt att glädjas för andras skull ibland,(känns tabu att säga så).
    Man har såååååååååååå stor sorg samtidigt som man så gärna vi bli gravid igen och inte lyckas år efter år. Det är så tungt.
    Håller verkligen med om din sista mening!
    Kramis

• Rajan

Det är tyvärr tabu att få prata om vissa känslor - det är väl därför vi trivs här - här dömer ingen oss! De flesta känner igen sig i känslorna och accepterar dem.
    På nåt sätt känns livet lättare efter ett läkarbesök förra veckan och att våren verkar komma snart. Denna vinter tog nästan knäcken på mig!! Trist situation i allmänhet+mörker=inget bra alls.
    Har du fått ngn förklaring till varför det blev som det blev med dina pojkar?
    Jag har fått några luddiga förklaringar, men inga självklarheter tyvärr.

Vi får stötta varann genom våren istället!
    Kramen

Svar på tråden Nån som har änglar och sen svårt att få barn?