Barnläkare via BVC?
Hej,
Har kommit fram till att vår 6 veckors tös har reflux. Hon ökar fint i vikt och är inte slö, men kräks ofta grynigt kräk i måttliga mängder och det stora problemet att hon klöks och får upp grynigt kräk i munnen konstant och skriker någon timme om dagen. Hon kan heller inte ligga ner utan att få sura uppstötningar och grimaserar och hulkar sig. På nätterna ligger stackarn i sängen och smaskar och klöks och hostar, ibland med öppna ögon och ibland med stängda ögon, tidigare sov hon jättefint så stor skillnad. Hon sätter även kräket i fel strup vilket skrämmer livet ur en. Kan ju inte ta upp henne konstant på nätterna då får vi ju ingen sömn. På BVC säger de bara att detta är vanligt och växer bort. Efter många "klökiga" dygn så bad jag att få träffa en barnläkare på bvc men bvc-tanten sa att då får vi sätta oss på akuten. Allvarligt??? Så frågade på vårdcentralen, men de hade inga barnläkare utan hänvisade till BVC. BVC-tanten ville vi skulle prova mjölkfritt och hon sa att vi själva skulle göra detta, så har nu uteslutit mjölk i två veckor och kompletterat med Althera och ska nu prova mjölk igen och blir det sämre ska vi köra vidare på Althera. Men borde vi inte göra detta i samråd med någon läkare? Har själv fått goggla alla frågor eftersom bvc inte verka ha en aning. Jag skulle inte äta havreprodukter utan endast soja sa hon, enligt 1177 är det ju precis tvärtom!! Har själv problem med att min magmun inte stänger sig och tidigare ätit Nexium i några år, bvc-tanten visste in om detta var ärftligt. Det enda hon säger är "kämpa på". Verkar som ni andra här inne har fått hjälp av barnläkare för reflux, var det via BVC? .