Inlägg från: Sötistilde |Visa alla inlägg
  • Sötistilde

NIPT - var? pris?

Hej! Jag är så kluven!!!!! Jag vill gärna göra nipt test men sambon tycker det är dyrt. Velar även mellan kub, moderkaksprov... Men är rädd för missfall, samt kub är jag bara nöjd om jag får typ 1:20 000 el nått sånt.... Hjäääääälp vet inte alls vad jag vill..... Är i v 10

• Sötistilde

Jag undrar oxå vad det är för skillnad, tillförlitligheten?! Eller vad skiljer dom åt? Någon som vet? :)

• Sötistilde
    mammave skrev 2015-08-04 19:16:37 följande:
    Kub-teset skulle jag absolut inte göra, det visar ofta fel.

Vill du vara helt säker är mkp el fvp det som gäller.

Nipt är mer än 99% säkert, men fortfarande inte hundra. Jag ska själv göra nipt trots kostnaden. Jag känner att jag inte vill riskera mf, men risken för det är inte stor, ca 1% Det är bara ni som kan bestämma
    Hur menar du att kub visar fel?!
    Ja , får väl tvinga sambon till ett nipt test.. Känns säkrare... Frågan är vart gör man det?' Någon som är bättre än någon annan?
  • Sötistilde
    mammave skrev 2015-08-04 21:25:45 följande:

Ja, jag tkr oxå det är väldigt mkt pengar, men jag personligen kan lägga det på detta och känner att det är värt det. Alla har inte den möjligheten tyvärr smile4.gif

Ja det är mkt pengar men jag tycker som du, är min sambo som tycker det är mkt.. Men han vill att jag ska må bra o ej orolig så det lutar åt det nu.. Bor i Gbg och kommer från Helsingborg , så kan göra det i Gbg samt Malmö.. Någon som vet något?!
Svar på tråden NIPT - var? pris?