Inlägg från: riparbella |Visa alla inlägg
  • riparbella

NIPT - var? pris?

Hej. Får man ett säkert svar på nipt? Ja eller nej så att säga. Är bara i vecka 5 men oroar mig väldigt mycket. Kub känns ju så osäkert och fvp känns också osäkert med tanke på riskerna. Nu överväger jag nipt trots den vansinnia kostnaden plus att måste resa 30 mil enkel resa. Funderar mycket på detta. Är ni nöjda ni som gjort Det?

• riparbella

Tack! Undrar om det är någon skillnad på resultat alltså tillförlitligheten på dem . Jag planerar själv att göra det. Är dock bara i vecka 8 ännu. Det är vansinnigt med pengar men jag kan prioritera det. Bor i dalarna så jag har en bit att åka.

• riparbella

Jag ska göra nipt hos vasamamma i Stockholm på tisdag. Hur lång tid tar det innan man får svar? Jag ska på bröllop den 12 september,alltså tio dagar efter provet. Hoppas att vi har fått svar då så jag kan vara öppen med varför jag inte dricker vin. Man måste ju tyvärr ha en anledning till varför man avstår.

• riparbella

Tack för era svar! Är det större risk att det är för lite fosterdna ju tidigare man tar provet? Vilken

Vecka tog ni? Jag kommer vara i 10+4.

• riparbella

Åh vad jag väntar på svaret!!!! Nu har det gått en vecka sedan jag tog provet och jag kan inte fokusera på någonting annat. Kollar min mail tusen gånger om dagen fast jag vet att det säkert kommer ta ytterligare en vecka. Drömmer en massa konstiga drömmar på nätterna och bara mår dåligt! Någon mer som väntar på svar?

• riparbella

Jag har fått svar och allt såg bra ut!!! Jag tog provet 1 september och fick svar per mail den 10 september! Så himla skönt att få veta!

Svar på tråden NIPT - var? pris?