• maskrospärlan

dålig i magen av torrfodret

hej, undrar om någon kan hjälpa mej, har två kattungar på 16 v varav den ena bara äter blötmat, prövade ge torrfoder uppblött och då åt hon men blev sen på kvällen väldigt lös i magen,..ska man sakta blanda i torrfoder i mjukmaten för att vänja magen? eller ska jag inte ge det torrfodret alls? den andra katten äter det och är bra i magen, det är bozita kitten, vill ju helst inte byta torrfoder för då kanske den andra katten blir dålig i magen också, han är ju van vid den
    ...

• Svar på tråden dålig i magen av torrfodret
  • Dekorettepunktse

Vi ger endast kvalitativ blötmat eller BARF till vår lilla Ragdoll. Finns många bra "recept" på hur man gör BARF.

Katter är ökendjur i grunden, likt lejon t.ex och ska då helst äta mat som innehåller mycket vätska och protein.

Torrfoder är av många anledningar inte optimalt för kattens hälsa. Googla Myter om BARF, finns en bra artikel om fördelarna med blötmat/BARF

DEKORETTE.SE

• maskrospärlan

okej, fast jag känner att det är ju svårt att bara ge blötmat om man inte är hemma hela dagen, klarar sej ju inte från morgonmaten tills man kommer hem från jobbet, då är det ju bra att ha torrfoder att äta av är min tanke

• Dexter dot com

Har katten hittills bara ätit blötmat måste du sakta fasa in torrfoder precis som när du byter torrfoder sort. Sen passar inte alla foder alla katter så man får pröva sig fram. Vad åt katten hos uppfödaren?

Svar på tråden dålig i magen av torrfodret