• shecity

    Marsbebis 2016

    Nu ska även jag våga hoppa in på tråden. Har läst den sedan den startades men ej vågat skriva. Men nu känner jag att jag behöver skriva av mig. Fick reda på att jag var gravid när jag var 8 + 5 och BF 24/3-16 så har knappt smäll graviditeten ännu. Sedan jag fick reda på att jag var gravid har det funnits en oro. Främst för att jag har noll symtom, det ända som jag har haft lite är möjligtvis lite tröttare och något känsligare luktsinne, annars är symtomen på graviditet helt borta. Någon mer som känner igen sig?

    Har KUB på torsdag och är så nervös så jag knappt kan sova. När jag gjorde mitt senaste UL när jag var 8+5 så såg allting väldigt bra ut. Enligt doktorn inga tecken på att jag behöver oroa mig. Men detta är min första graviditet och oron finns där hela tiden. Någon som har något tips på hur jag ska ändra mitt tänk till lite mer positivt?

    Tack för att ni finns och att alla delar med sig :)
  • shecity
    Smilla80 skrev 2015-09-08 19:13:48 följande:
    Jag har samma symtom som reflexen - så väldigt sparsamma med andra ord! Så vi är fler! :) Har fått en liten putmage också dock. Men känns så overkligt just med tanke på avsaknaden av symtom, man mår liksom FÖR bra för att kunna ta in att man är gravid... Och förresten, välkommen hit!
    Vad skönt att höra Smilla80 :) Har också en liten putmage. Men precis som du skriver så har jag också den känslan " Är jag verkligen gravid? Jag mår ju jättebra". Ska på KUB imorgon ( 12+0) och hoppas verkligen jag får se ett lika pigg bebis som jag fick se sist jag var på UL ( 8+5). Om allt är bra imorgon så hoppas jag att lite oro skall släppa och att jag trotts att jag inte har några symtom ska inse att jag faktiskt är gravid :) Just nu är det också mycket energi som går till just oro som jag hoppas jag ska få slippa efter imorgon. 
  • shecity
    Reflexen skrev 2015-08-23 09:08:04 följande:
    Och jag mättes till 8+6, så borde väl vara ganska lika siffror för mig med! Läkaren log stort och gratulerade mig! Känns som om han inte skulle ha gjort det om han bedömde mf-risken som allt för stor.

    Har exakt samma symptom jag, så vet att de inte är mycket att hänga i julgranen! eventuell putmage pga bäbis döljs dock av vanlig tjockmage här
    Reflexen skrev 2015-08-23 09:08:04 följande:
    Och jag mättes till 8+6, så borde väl vara ganska lika siffror för mig med! Läkaren log stort och gratulerade mig! Känns som om han inte skulle ha gjort det om han bedömde mf-risken som allt för stor.

    Har exakt samma symptom jag, så vet att de inte är mycket att hänga i julgranen! eventuell putmage pga bäbis döljs dock av vanlig tjockmage här

    Citerar ett gammalt inlägg av dig Reflexen, men blev så hoppfull när jag läste det så kände att jag var tvungen att kommentera :) 18/8 gjorde jag mitt första UL var då 8+5 och doktorn kollade på mig och sa nu får du förbereda dig på att bli mamma i mars. Trotts detta har jag inte riktigt kunna glädja mig för den ständiga oron har funnits där mest av alla uteblivna symtom. Har som jag skrivit tidigare inga symtom precis som du. Vilket gör att vi känns ganska lika. Äntligen har jag hittat några som jag kan känna igen mig med. Dags för KUB imorgon (12+0) så håll tummarna :)
  • shecity
    Smilla80 skrev 2015-09-09 10:25:00 följande:
    Åh så spännande, lycka till imorgon! Kommer säkert gå jättebra! Känner likadant, först efter ul nästa vecka kommer jag (förhoppningsvis) kunna ta in det. Gjorde ul v 8+4, blev då daterad 9+0, fick se och lyssna på hjärtljuden då. Men jag går efter sista mens tills efter ul nästa v. Ska på inskrivning idag i v 12 o det känns helt overkligt, kan inte lita på att jag verkligen är gravid så känns konstigt att ens ta orden i min mun, prata graviditet, få veta bf mm... Känns som om jag bara luras (både mig själv o bm), som att jag inte hör hemma på MVC. Mår ju precis som vanligt (nästan)! Hoppas hoppas mitt ul går bra nästa v o att det är en liten där inne... Ska hålla tummar för dig imorgon! Är det ditt första barn eller hur var det? :) För oss blir det en liten trea!
    Tack så mycket, jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att det skall gå vägen :) Det är min första graviditet så allt känns väldigt överväldigande, men efter imorgon tror och hoppas jag att både jag och min partner kommer landa och börja ladda för att bli föräldrar 24 mars. Spännande med tredje barnet :) Jag hoppas dig all lycka nästa vecka. Då kan vi följas åt genom tråden när vi ligger så lika :)
  • shecity

    Åhh, härligt att höra om alla positiva besked :) Hoppas att jag också får fina resultat imorgon på KUB:en och får se en sprallig liten bebis!

  • shecity
    Smilla80 skrev 2015-09-09 14:25:45 följande:
    Jaa, så roligt att följas åt! Tack snälla för lyckönskning, önskar dig detsamma! :) Det kommer säkert kännas lite mer verkligt för er efter imorgon! :) så mysigt med första barnet!
    Lyckan som infann sig igår var obeskrivlig! UL visade en jättefin liten bebis som enligt barnmorskan följer sin utvecklingskurva exemplariskt :) Efter all den oro jag har gått och burit på så bröt jag verkligen ihop när jag såg det lilla hjärtat picka igår, vilken fantastisk upplevelse! Fick också lägsta risken på KUB 1:20000 vilket också var en lättnad.

    Trotts att det är en tråd för er som har fått barn innan, så vill jag gärna hänga kvar för ni alla verkar vara så goa, hoppas det är okej :)
  • shecity

    Hej!
    Läser att samtalsämnet har börjat segla in på det här med att inte känna sig gravid. Detta är ju min första graviditet och nu har det gått 10 dagar sedan kubb och återigen börjar oro känslan infinna sig, trotts att allt såg fantastiskt ut vid UL. Denna oro beror främst på det som ni skriver om, har inga symtom, mer än vissa lukter och ibland lite ömmande bröst och knappt någon mage bara lite fluffig :P Men iof har jag inte haft mer än detta under hela graviditeten. Men känns verkligen konstigt och man tvekar, är jag verkligen gravid?

    Känns skönt att höra att några av er sitter i liknande situationer, då känner man sig lite lugnare igen. Får väl lite på min BM som sa när jag ringde idag att jag borde skratta mig lycklig som mår så bra.

    Längtar ändå till om 2 veckor när vi ska få höra på hjärtat och 5 veckor kvar till RUL. Hoppas att jag börjar känna den lilla bebben i magen runt RUL också :)

    Tur att denna tråd finns, ha en fantastisk måndag! 

  • shecity

    Mina "cravings" har än så långe varit leverpastej och juicer i alla dess former, helt OK cravings :P Men som ni skriver har jag också ibland blivit sugen på salt, då funkar olika sorters lantchips utmärkt :)

    Vår BM skickade också remiss och så fick vi en lapp hem från sjukhuset att RUL var bokat 29:e oktober, som man längtar!! När jag gör RUL är jag 19+2. När har ni era bokade? Känns som mitt är ganska sent. Iof gjorde vi en exakt UL som RUL när jag gjorde mitt KUB 12+0 och då fanns alla organ på plats mm som de undersöker vid RUL, så borde väl iof inte noja över att det är RUL så sent.

    Hur känner ni som har börjat berättat för det flesta nu? Fick lite kalla fötter igår när det gick upp för mig att det flesta vet att vi ska ha barn nu. Som vanligt en panik över tänk OM det händer något, då var det lättare när vi bara var några få som visste. Hur känner ni? 

  • shecity
    Elenic skrev 2015-09-23 14:18:55 följande:
    Dina cravings låter som mina + apelsiner. Gillar nyttiga cravings. :)
    Jag har RUL 21/10 och är då i v.19+något, känns lite sent men så blev jag kallad så det är väl bara att acceptera.

    Tycker också att det är lite knepigt att de flesta vet nu, särskilt som vi själva inte riktigt har tagit till oss det ännu eller vågar tro på det fullt ut. Ibland känns det nästan som att jag vill dölja att jag är gravid för jag vill inte prata om det, vill inte få frågan om vi är glada typ och sen svara "ja, jätte" när det riktiga svaret är "skitnervösa och mår rätt dåligt faktiskt".. Men efter RUL SKA jag bara vara glad så det så.
    Elenic, precis hejja nyttiga cravings :D

    Ja man får väl lita på att sjukhuset vet bäst när det passar att komma in för RUL.

    Precis den känslans om du beskriver känner jag ju med. Speciellt eftersom vi fick reda på det relativt sent var redan i 8+5 när vi fick reda på det och sen för att det är första barnet och allt känns så nytt och har en ständig oro. Ska också försöka att vara så glad som jag kan efter RUL för detta barnet är verkligen önskat!

    Sen sa min syster ett bra sak som jag tänker på ofta. När du är gravid oroar du dig över att allt ska gå bra, allt från första UL till RUL till att sedan oro sig över födseln mm. När bebisen sedan är ute så börjar man oroa sig för  att man ska vara otillräcklig, sen växer barnet upp och allt vad den resan innebär. Så en del av att bli förälder är nog just oron som följer med en hela livet. Så det är bra att redan nu försöka släppa den oro som finns och istället se den glädjen som det faktiskt innebär att bli förälder.

    Vi får försöka peppa varandra :)
  • shecity
    Madelen21 skrev 2015-09-23 09:54:29 följande:
    Jag kommer ha rul nästa v på torsdag då i v 18 +3
    Jag är ju lite längre gången än flera här men när vi har berättat så har det mestadels varit positiv respons.. Tyvärr var det en människa i min släkt som sa något väldigt dumt och kränkande.. Hon sa "en del skaffar barn för pengarnas skull" Då bröt jag ihop å sa va fan tror du om mig.. Sen sa jag att jag inte ville ha nå mer kontakt med henne.. Så blocka hon på fb å hon ringer inte mig å jag ringer inte henne.. Hon ringde dock för x antal v sen å fråga om ja tagit bort hon på fb å ja sa då att jag gjort det å då tyckte hon varför då.. Va löjligt... Ja sa va fan tror du.. Jag blev jävligt ledsen å tog sjukt illa upp.. Suck suck.
    Känns som ja gjorde rätt i å skita i va den människan säger... såna människor är fan inte värda ett skit som bara snackar illa... Ursäkta mitt långa inlägg.. Blev bara tuvingen att skriva av mig lite... Hoppas inte ni tycker jag överreagerade.. 
    Tanken med FL är väl just att vi skall kunna skriva av oss, så be inte om ursäkt för det :)

    Tycker att man alltid ska tänka på sig själv i sådana här situationer och speciellt nu när man är gravid. Man behöver personer runt omkring sig som ger en energi inte folk som tar energi. Därför bör man koncentrera sig på dessa personer som ger en energi och är lika lycklig över tillskottet som ni. Sedan att det finns andra som tycker och tänker negativa saker det har man helt rätt att skita i, så heja dig!!
Svar på tråden Marsbebis 2016