Marsbebis 2016
Hej!
Vi fick vårt kub-svar till slut. Låg risk särskilt med hänsyn till min ålder enligt bm. Det kändes som en lättnad! De flyttade veckorna lite efter mätning så jag är i v15 nu, 14+4.
I förrgår kväll började jag få huvudvärk, jag har haft det til och från under graviditeten, det har känts som att det varit hormonellt för jag hittar ingen annan orsak. Den här gången höll det i sig hela natten och har fortfarande inte släppt efter 1,5 dygn. Började också kräkas i går morse och har knappt kunnat behålla vatten sen dess. Varit hemma från jobbet och helt sängliggande. Känns som ett rejält bakslag efter att jag trodde att jag lämnat det värsta av illamåendet bakom mig.
Är det någon som känner igen sig? Någon som vet vad man kan göra åt huvudvärk som inte ger med sig? Försöker få i mig vatten, lite i taget, men alvedon funkar inte för jag kräks bara upp det.
Jag är v14 och jag kämpar också med illamående och huvudvärk/migrän. Rätt ironiskt med tabletter mot illamående/migrän som ska sväljas - har varje gång spytt upp dem efter 30 sek max. Det man kan ta är Alvedon och Citodon om du får riktigt ont (receptbelagt), båda finns som stolpiller. Inte så trevligt men vad gör man inte när man blir så dålig att man inte ens kan behålla vatten? Det är så hemskt. Hoppas du slipper huvudvärken snart.