Inlägg från: NinanaMama |Visa alla inlägg
  • NinanaMama

Marsbebis 2016

Är det någon mer som har otroligt ont nu på slutet? är i vecka 37 här (36+4) Och får så ont i livmoderetappen(känns det som) att jag spontant kan skrika rätt ut, då det kommer så hastigt, det liksom hugger och sliter där inne, har hållt på i nån vecka nu, antar att det är min lilla tjej som försöker fixera huvudet på några nerver men jag känner mig så otroligt larvig när jag försöker förklara för omgivningen vad det är som gör så ont, ingen verkar känna igen sig riktigt..Det plus att jag inte har sovit mer än 4 timmar på raken i säkert 10 veckor nu börjar verkligen gå en på graviditetsnerverna! Jag känner som om jag bara gnäller och klagar, måste vara det tråkigaste sambon nu! Blir nästan irriterad när folk frågar hur jag mår haha!

• NinanaMama
    Elenic skrev 2016-02-09 08:44:24 följande:

Har inte riktigt kommit dit än, men med tidigare graviditeter hade jag så. Har för mig att det är nerver i bäckenet som kommer i kläm när huvudet sjunker ner. Och det gör verkligen ASONT! Att inte sova är grymt jobbigt? Jag sover aldrig längre omgångar än MAX 90-minuter (oftast 60 eller 30) och får vara nöjd om jag får till typ 3-4 såna sovpass per natt. Gör mig som du säger rätt grinig, tappar lusten till allt som skulle kunna vara roligt, blir stingslig och korthuggen ? INTE roligt. Önskar så att jag kunde få sova en hel natt, det skulle göra underverk?

Jo underverk verkligen! Värst är när man sovit 40 minuter, och innan man inser det och kollar klockan så är man jättenöjd över att ha fått sova ut! Sen tar man en titt på klockan och blir lika trött och sur igen, haha!
    Inatt hände det något jättekonstigt! Bebis hade hicka och sparkade omkring i sin vanliga ordning MEN sen börjar jag höra ett klickljud ifrån magen, flera gånger! satt uppe till halv sju på morgonen i halvpanik och lyssnade på magen och kände efter att hon fortsatte med sin vanliga revbenskarusell. Efter tillräckligt mkt googlande och sparkande vågade jag försöka mig på att sova. Den här graviditeten blir bara skummare och skummare! Man har haft allt ifrån gravklåda,foglossning,halsbränna, näsblod, inflammerat tandkött, konstiga njurproblem, vattensamling, kroniskt flottigt hår, sträckt lårmuskel så jag inte kunde böja på ben på flera dagar, Illamående samt spytt blod ett antal gånger i samband med halsbrännan. När mkt av det där har lugnat sig och försvunnit så ska såklart konstiga alien kluckljud uppstå!:)
  • NinanaMama
    Tessie83 skrev 2016-02-09 20:49:19 följande:

Är idag i v 33+1, känner igen mycket av det ni beskriver. Har ofta svårt att sova, trött, foglossning, ont i fötterna, andfådd, otymplig och sliten bara jag ska sätta på mej skorna. Har de senaste dagarna fått mycket sammandragningar också. Hon ligger med huvudet nedåt, ilar och trycker där nere och sparkar och trycker upp mot revbenen. Samtidigt som allt är sååå jobbigt är jag ändå överlycklig över allt detta då det nu verkligen närmar sig. Trött på att vara gravid nu, har varit det sammanlagt i 16 månader nu ju och känner mej så redo att äntligen få bli mamma...

Ja visst längtar man! Våran lilla tjej har också varit efterlängtad väldigt länge! Trots det har det varit lite av en katastrof graviditet med olika komplikationer! Men runt v.30-34 tyckte jag nästan va värst för mig, och ännu mer irriterad vart jag på folk som sa "det blir bara värre/det blir inte lättare på ett tag". Som tur är har inte deras kommentarer stämt hittills och jag går snart in i vecka 38, förhoppningsvis blir det lite lättare för dig också snart. Kanske har någonting med att bebisen sjunker ner mer på slutet, inte säker dock :)
  • NinanaMama
    Elenic skrev 2016-02-22 07:14:37 följande:

Jooo, det förstås! Men om en vecka är jag där iaf! (Fullgången alltså..) Har just genomlidit ännu en natt med totalt 3 h sömn, börjar vara såååå less på det här....

Ja det är kasst! Sov själv nästan 4 timmar inatt! Med endast en kisspaus imellan ^^. Jag försöker intala mig själv att det är viktigare att sova många småpass istället för ett långt på natten då förlossningen kanske drar igång närsom och då är man säkert glad för sina tre timmar Själv går jag säkert och vilar om 2-3 timmar igen!
    10 dagar till BF!!
  • NinanaMama
    Frida Li skrev 2016-02-22 08:58:18 följande:

Nej dom gör ONT!

Såå jobbigt med alla konstiga smärtor här på slutet! Men trodde inte förvärkar ska göra ont?inte när ja fråga bm iaf.. Isf kanske jag inte alls har haft förvärkar? Jag har iaf jättesmärtsamma nervsmärtor i bäcken och fogar nu när hon fixerat sig och magen är så spänd nästan hela dagarna att jag inte kan gå upprätt längre(jag trodde det var förvärkar/sammandragningar) så svårt att tolka allt som händer nu på slutet tycker jag!
  • NinanaMama

Fråga, vaknade upp nu och tycker nästan det känns som om bebis har vänt på sig och ligger liksom på motsatt sida sen tidigare och uppåt med huvudet mellan revbenen typ, som en stor boll under revbenen och ännu konstigare ingen smärta i blygdbenet (som jag har haft hela tiden när bebis har legat med huvudet där ända sen v.32 alltid ruckbart dock)
    Min fråga är iaf borde jag ringa någon? Har BF om 9 dagar och är lite livrädd över kejsarsnitt? Min egna BF är ganska svår att få tag på.. borde jag ringa förlossningen då och be dom kolla?

38+4
  • NinanaMama
    Carabellis kusp skrev 2016-02-23 06:06:44 följande:

Det ska tydligen vara väldigt svårt för bebisen att vända sig så sent, men du kan väl prova att ringa din mvc och be att nån känner. Bollen du känner kan ju vara bebisens rumpa.

Ja det tror jag också, att det är svårt alltså. Men jag skulle iaf få komma in och känna och kolla efter. Så det känns skönt iaf!
  • NinanaMama

BF-lista

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

NinanaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3

AKF: 28/3

Frida Li: 29/3

• NinanaMama
    Frida Li skrev 2016-03-08 14:45:21 följande:

Min första förlossning startade med vattenavgång o det rann ordentligt o läckte hela tiden. Men förra veckan var jag rädd att det började läcka, men det slutade sen så det var nog bara vattniga flytningar (blärk)

Jag har tyvärr inget råd att ge....men slutar det inte efter några timmar är det kanske fostervatten som sipprar. Finns ju speciella bindor på Apoteket som märker om det är fostervatten, men annars får man nog åka in o kontrollera

Va? Vad är det för bindor? Vilket apotek?
Svar på tråden Marsbebis 2016