• Madski

Marsbebis 2016

Milo och Minelle, vilka fina namn!!

• Madski
    AKF skrev 2015-11-03 10:19:25 följande:

Apropå namn så har dottern redan valt vad hon vill, för hon var övertygad om att det skulle bli en tjej. Vi gillar namnet, men vi håller det inom familjen tills hon är ute, kanske passar det inte alls på den som kommer ut. Så var det sist! :)

Jag tycker att det är mycket lättare med flicknamn av någon anledning.

Ni som också har lite äldre barn, låter ni syskonen vara med och tycka till om namn?

Vi kommer också hålla namnet inom närmsta familjen när vi väl bestämt oss.. Jag tycker att det är Svårt att bestämma helt innan man sett hur bebisen ser ut etc, så vi måste nog ha en liten lista med iaf tre namn ;) japp, storasyster ska få vara med att tycka till, men någon veto får hon inte ;) haha
  • Madski
    Reflexen skrev 2015-11-03 11:52:02 följande:

Dottern (6år) har lanserat några namn, men får inte ha något veto

Precis, förslag är bra, men absolut inget veto ????????
  • Madski
    Madski skrev 2015-11-03 12:13:42 följande:
    Precis, förslag är bra, men absolut inget veto ????????
    Oj, mina ??? Skulle vara en tumme upp.. Emojis funkar uppenbarligen inte!?? Var precis och köpte nya bh-ar, från B till D kupa och jag är bara halvvägs., Galet, vart ska det sluta?? Men känslan av att ha en bh som sitter som den ska igen.. Oslagbart!!
  • Madski
    Carabellis kusp skrev 2015-11-03 12:51:45 följande:
    Då har jag en gissning, så se om jag har rätt sen; Elsa! Alla små tjejer gillar väl Elsa!

Min dotter har lanserat flera förslag; Elsa, Bambi, skunken, ketchup etc. Har svårt att att tro att hon kommer få ha nåt inflytande. Men hon är bara 3 år.

Jag har så svårt med namn, vad har du för favoriter? Jag gillar typ Sigrid, Hedvig, Alice.
    Vår dotter ville att det skulle bli Elsa om det var en lillasyster.. Anna var alternativ två.. Nu är det som sagt en lillebror så vi får se vilket förslag som vinner, men Elsa blir det inte.. Dock väldigt fint namn..
  • Madski
    AKF skrev 2015-11-03 16:04:19 följande:
    Så kan det ju vara, men dottern föreslog ett namn som vi tycker om, utan några Disney-referenser eller att det är Sveriges vanligaste eller samma som kompisars namn.

Självklart hade hon inte fått 'bestämma' om hon valt något vi inte gillar, då hade vi nog lite slugt fått henne på andra tankar. ;)
    Vad kul att hon valt ett namn som hela familjen gillar och precis som du säger inte har Disney-referenser eller bästisens namn..
    Elsa har alltid legat som förslag på min namnlista, men efter frost kändes det inte lika hundra längre.. Men nu väntar vi som sagt en lillebror så Elsa är av förklarliga skäl inte aktuellt längre.. Mina tips på tjejnamn är Ilse, Svea och Astrid.. Eller tips och tips, mina favoriter iaf ;)

Ska bli kul att få veta vad alla bebisarna får för namn till slut.. Gissar på att vi kommer ändra oss fram och tillbaka fram till bf ;)
  • Madski
    AKF skrev 2015-11-03 16:07:15 följande:
    Sigrid, Hedvig och Alice är jättefina namn! Min dotter har ett namn i samma anda. :)

Hilda, Agnes och Hedda är riktigt fina också.
    Superfina namn, tycker ATG tjejnamn känns "lättare" än killnamn..
  • Madski
    NellieMeja skrev 2015-11-04 12:47:02 följande:

Jag tror oxå det kommer att bli många påsk bebisar i denna tråd. Med mig inräknad fick ju datumet 17/3 på RUL men tror mer på den 21 som jag hade först. Med första dottern gick jag över 11 dagar å med dotter 2 gick jag 1dag över. Så jag tror starkt på en påskbebis .

Du ger mig hopp om Att kanske slippa allt för mycket övertid ;) fick dottern på bf+10 och hoppas att jag slipper gå över tiden den jär gången.. Bf 24/3 för mig så det lutar åt en påskbebis :)
  • Madski
    Santine skrev 2015-11-04 15:54:19 följande:

Man kan aldrig veta! På sonen, en dag innan bf datum gick vattnet och värkarna igång, dock dröjde det 4 dagar innan han var ute helt och för att KSS i Skövde inte ville göra en igångsättning heller, då dem tyckte att jag såg "fräsch och pigg ut" fast 0 intag av mat, 0 toabesök och 0 sömn på 3 dagar! Fick i mig vätska iaf!! Grät och ville dö i slutet.. Men som sagt så såg jag ju så fräsch och pigg ut!!! När jag väl kom in var jag så slut att jag bad om epidural och allt dem kunde hitta så jag iaf kunde få sova igenom värkarna.. Med dottern fick jag värkar 4dagar innan bf och när vi ringde in bad dem mig att komma in direkt, tur var det, när vi kom innanför dörren gick vattnet och hon kom typ lika fort! Denna gången sa dem att det kan gå ännu fortare för min del!

Haha, ja huvudsaken är såklart att man ser pigg och fräsch ut.. Stackare, inte kul att höra när det enda man vill är Att ha hjälp och smärtstillande..
    Jag såg allt annat än pigg och fräsch ut ;) iaf enligt mig själv., haha
  • Madski
    Soltimman skrev 2015-11-06 19:17:10 följande:

Hej!

Får jag vara med här? :)

Jag är gravid med 2a barnet! BF 15de mars!

Välkommen hit :)
Svar på tråden Marsbebis 2016