Elenic skrev 2015-11-30 10:34:46 följande:
Tack! Ja, som du säger, ingen idé att säga något när det liksom är skarpt läge. Mitt problem är att jag fattar att jag överreagerar lite just nu och jag är rädd att det blir lite tokigt om jag tar upp det. Dessutom är det så att min mamma, som bara bor 400 meter bort, är hos oss OFTA, så maken tycker att det är lite orättvist. Grejen är väl dock bara att när hon är hos oss hämtar hon barn, lagar middag, diskar, stryker vår tvätt (vi har alltid ett berg med ostrykt tvätt liggande då vi avskyr att stryka båda två ;) ). Hon kommer liksom för att hjälpa till, och han kommer för att bli servad och underhållen typ. :(
Men ja, jag behöver ju ta upp det. På nåt klokt, väl avvägt sätt. ;)
Alltid så svårt med det här föräldrar/svärföräldrar. Fast eg är det ju helt ok att servera din svärfar, men då är det ju din man som i detta läge får göra det. Inget som säger att kvinnan ska stå för maten och allt på hemmafronten.
Min mamma berättade för mej att när hon var gravid med min lillasyster blev hon beordrad sängläge de sista 3 månaderna. Men en gång när min farmor då var på besök hade hon klagat på att det var så dammigt hemma. Efter det låg min stackars mamma på alla fyra och skurade golven innan hennes svärmor (min farmor) skulle komma på besök... Man får ju liksom en knasig gravidhjärna. Jag har dagar då jag tror att alla är emot mej.
Ta och vila ut nu. Lägg dej ned i soffan och låt mannen servera