• Madski

Marsbebis 2016

Tessie83 skrev 2016-02-12 09:11:10 följande:
    Vi har köpt en Emmaljunga super nitro. Är också lite anti bugaboo, eller inte den vagnen i sig men den ergonomiska sittdelen. Har nu dock börjat ångra mej liiiite då jag insett (som du skrev) hur liten och smidig den blir ihopfälld. Emmaljungans sittdel är gigantisk. Var ju sån jag ville ha men inte smidigt när vi bor på 3e våningen med extremt liten hiss. Hade en kompis på besök i lördags och hon fick lätt plats med sin bugaboo donkey i hissen (ihopfälld då). Kände då lite "varför tusan ska jag vara så envis", haha. Oerhört fördelaktigt med bugaboon att det står upp av sig när den är ihopfälld. Snygg var dieseln också :)
    Är också lite anti sittdelen.. Hade en Emmaljunga nitro city sist (föregångaren till super nitro tror jag) och var jätte nöjda, men som sagt stor när den ska in i bilen. Iom atg jag köpte vagnen via Holland för 2500kr mindre än i Sverige så har jag konstaterat att om jag mot förmodan fortfarande är anti mot sittdelen när den väl ska på så kan jag garanterat sälja vagnen för minst samma summa som jag köpte den för.. Men förhoppningsvis gillar jag sittdelen när det väl är dags för den, för jag har redan blivit kär i vagnen med liggdelen på, haha.. Och blir det byte så blir det troligen till en super nitro.. Time Will tell..
  • Madski

Kommer precis från bm och allt var bara bra med både mig och lillebror.. Känner mig dock lite nedslagen.. Vi har sen innan valt att föda på södra BB, men nu verkar det som att södra bb lägga ner vid månadsskiftet och sös förlossning renoveras en del., Gaaah! Så nu har vi valt Danderyd ist.. Var väldigt nöjda med Danderyd sist, men ville gärna ha södra BB pga att jag hört mycket bra om dom och för att logistiken blir lite enklare så iom att vi bor på södra sidan av stan.. Men, men nu är det Danderyd som gäller så jag ska ställa mig in på det.. Någon mer som tänkt föda på södra BB? Har ni hört något?

• Madski
    Emzaan skrev 2016-02-15 15:57:39 följande:
    . Jag är inskriven på deras mödravård och hade sett fram emot att föda där. Nu blir jag orolig, trodde att alla som var inskrivna skulle få gå kvar. Ska dit imorgon, få se vilken info jag får då. Vet inte vart vi ska vända oss annars. Vi bor också söder om stan så sös känns naturligt. Min dotter föddes dock på huddinge, men det var bara för att sös inte hade neo platser just då. Känns lite långt. Detta tål att funderas på.
    Ja, förhoppningen är att dom blir kvar, men min bm på mamamia trodde tyvärr att det stänger vid månadsskiftet.. Hoppas att du kan få tydliga besked imorrn! Ser fram emot update ;) ang. SöS så väljer jag bort det pga att jag antar att många som valt södra BB isf hamnar/väljer SöS samt att dom bygger på fl där nu om jag förstått allt rätt.. Håller tummarna för att allt startar när det inte är rusningstrafik för isf känns Danderyd inte allt för långt bort :) men södra BB hade varit att föredra.. Blir så less på alla rykten, hur svårt ska det vara att ge ett rakt och ärligt svar!? Att vara orolig för vart man ska få plats etc. Är det sista man behöver..
  • Madski
    AKF skrev 2016-02-16 08:04:07 följande:
    Jag tror att skillnaden är att du går på MVC Mamma Mia, de som är inskrivna på Södra BB's MVC ska få plats vad jag har förstått.

Jobbigt för er oavsett! Fattar inte att man lägger ner.
    Ja, garanterad är jag såklart inte, men även om man har sin mvc på södra BB så är det svårt att föda där om förlossningsdelen läggs ner vid månadsskiftet ;) hur som, en massa rykten och ingen som vet säkert. Troligen har även de som jobbar där och på SöS fått "munkavel" för att inte skapa onödig oro.. Men enligt mig så blir man mer orolig desto färre svar/info som ges..

Nej, nedläggningen känns väldigt konstigt och ännu mer skumt att dom sen ska starta upp södra BB igen fast i Södertälje, ologiskt enligt mig ;)

Hoppas att dom bestämmer sig för att BB Sofia blir kvar iaf. Jag tror och hoppas på det.
  • Madski
    AKF skrev 2016-02-16 10:03:03 följande:
    Absolut, jag hade inte hört något om en så snar nedläggning. Jag håller med om att det skapar oro att inte få besked. När jag väntade dottern och skulle föda under semestertider sommaren -10 så skrämde de upp mig rejält om att det skulle vara kris och inga platser, att man skulle vara beredd att få åka till Eskilstuna typ. Vi fick föda på DS som planerat då. Har försökt att inte oroa mig så mkt nu, men ärligt talat så blir jag ändå lite fundersam inför förlossning i slutet av mars OM både Södra BB och BB Sophia hinner lägga ner. Blivande mödrar och bebisar blir det ju inte färre av för att de lägger ner. Bäddat för platsbrist i mina ögon.
    BB Sofia är dock safe :) dom har sex månaders uppsägningstid med landstinget om jag förstått allt rätt så dom blir kvar i minst sex månader iaf, pjuuuh.. Känns ändå skönt att vi ändrade till Danderyd nu så kan jag släppa det iaf :)
  • Madski
    Emzaan skrev 2016-02-16 14:17:35 följande:

Nu har jag varit hos bm på södra bb och enligt henne så ska det inte vara några problem att föda där under mars. Så jag får väl lita på det. Dock sa hon att det kubde vara bra medreservplan om det skulle vara fullt. Bebis låg långt nere men var ruckbar, enligt barnmorskan inte troligt att h*n vänder sig nu. Jag fågade när vi kan prata förlossning och hon sa att Vi skulle göra det nästa gång, jag vill gärna vara lite förberedd. Har ni pratat om förlossning?

Å, vad skönt att höra.. Har iof bf 24/3 så jag garderar med Danderyd ändå.. Antar att man alltid kan ringa södra BB ändå och spela lite glömsk om att man bytt förstahandsval, haha..
  • Madski
    Reflexen skrev 2016-02-19 18:45:58 följande:

Jag jobbar också heltid fortfarande o går in i vecka 36 imorgon. Ska jobba en vecka till, sen tar jag semester. Det behövs, jag börjar bli sliten nu

Har inte ansökt om gravpenning, osäkert om det skulle gå igenom. Tar därför ut semester som jag hade sparad.

Kör också heltid fortfarande, gick in i vecka 36 idag och jobbar två veckor till., gör precis som dig och tar semester sen.. Har varit hemma sen i onsdags pga halsont och förkylning och inser nu att det börjar bli läge att gå hem från jobbet.. Min vikarie börjar på torsdag så då går vi omlott i lite mer än en vecka, hoppas att jag kan ta det lite lugnt då, komma lite senare och gå lite tidigare.. Har en del komp kvar att plocka ut :)
  • Madski
    Smilla80 skrev 2016-02-20 08:57:58 följande:

Reflexen och Madski, då är vi nga som fortfarande kör på m heltid! Var rädda om er bara.

Vad händer om man måste sjukanmäla sig nga dagar precis innan det är tänkt att man ska gå på f-ledigt, pga att det helt enkelt inte funkar längre pga krämpor eller om man blir sjuk? Påverkar väl inte sgi:n? Kan vara bra att veta.

Nej, sjukdagar ska inte påverka din sgi..
  • Madski
    NellieMeja skrev 2016-02-20 10:07:06 följande:
    Japp det stämmer att jag har två flickor sen innan. Har en känsla att det är en tjej till å sen har hjärtljuden legat på 140 mest 150 hos Bm. Men väldigt spännande å se. Var nära igår å köpa rosa bodysar men vågade inte riktigt ändå hihi. Som vi längtar här hemma nu efter bebben .
    Vad spännande att inte veta.. Vi var alldeles för nyfikna, haha.. Dom var väldigt säkra på ul att det var en lillebror, men vi har bara gjort ett ul så vem vet, det kanske kommer en lillasyster!? Med storasyster var vi även på 3D ultraljud så då var det ingen tvekan om det. Nu är det ett ul och en bm som vi ska lita på, visserligen såg hon att det var en kille flera gånger, men vetetusan om jag vågar lita 100% på det, har iof shoppat loss en fel på klädfronten och i annat fall har vi storasysters kläder kvar.. Hjärtljuden har varit på 155 alla gånger utom en när det låg på 146.. Lite roligt att det är samma lika varje gång..
  • Madski
    Emzaan skrev 2016-02-25 20:54:07 följande:

Nej vi vet inte könet. Våra två tidigare barn har nordiska namn. Sonen heterFrey och min dotter Hjördis. Så det måste bli något liknande, men inte för nordiskt som Oden eller Tor. räcker med en asagud. Jag gillar namnet Vera, men intre maken. Tage gillar jag också eller Ture. Vad står på er lista?

Vi har inte heller kunnat enas om ett namn än, tycker att killnamn är riktigt svårt! Lillebror är redan förvirrad iom att jag, sambon och dottern alla kallar honom för olika namn för att reta varandra iom att vinintresse är överens för fem öre, men skam den som ger sig :) gissar på att han kommer att kallas för lillebror i början innan vi enas..
Svar på tråden Marsbebis 2016