• Vanja

    Velig...

    Har ända sedan minsta föddes (2,5) år sedan velat ha ett tredje barn, har tjatat mig blå i ett års tid ungefär.. O nu när min sambo Äntligen säger ja så börjar jag vela?! helt plötsligt tycker jag att det är ganska skönt med "bara" två. Vet att det finns fler i min sits härute, hyr gjorde ni? Ska.man köra ändå lr nöja sig med två?? Kommer jag ångra Mig senare om jag inte skaffar min lilla 3a.. :(

  • Svar på tråden Velig...
  • Anonym (velig nr 2)

    Är i precis samma sits. Minsta är strax över 2. Allt börjar fungera hemma. Vi har tid med barnen.. men vi har båda en tanke om barn nr 3 och då är det svårt att släppa.. vi ska vela lite till men om det ska bli en till måsre vi ta beslut snart. Vi vill inte ha för långt mellan 3an o de andra och jag blir inte yngre ????

  • Vanja

    Har nu beslutat mig för att köra! (tror jag) :) skulle haft mens för en vecka sen så det ser ut som att det är sent o backa nu.. Klarade vi av dom monstren vi har nu ska vi nog klara ett till tänker jag.. Har ju svårt att tro att man skulle kunna ångra sig när man väl får ett till snarare om man gick miste om ett... (hjälper inte mycket att jag har en syster som tycker man är egoistisk om man skaffar fler än två.. Jorden är tydligen överbefolkad enligt henne.) Hoppas ni lyckas bestämma er för hur ni vill ha det! Det är inte lätt alla gånger..

  • Anonym (velig nr 2)

    Åh vad spännande! Har du testat???

    Tror precis som du att man ångrar inte de barn man får. Har ni mycket hjälp av föräldrar? Vi har ingen familj i närheten och när de väl kommer är de inte så intresserade av att avlasta så det blir ju tufft. Lite därför jag tvekar också. Självklart förutsätter jag inte att mina föräldrar ska passa barnen stup i kvarten men när man ser kompisars föräldrar som hämtar på dagis och hjälper till blir man lite avundsjuk.

    Jag tänker också de praktiska bitarna.. stranden. Hur klonar man sig så man har koll på alla tre. Vår äldste är 5 så vi måste ju såklart ha koll på honom också.. aktiviteter.. man löser det förstås men lite såna saker jag känner som tufft..

  • Vanja

    Har idag en 4åring och en 2,5åring då det är full rulle här med.. :) har inte mycket hjälp här heller vad det gäller mor/far föräldrar tyvärr. Svärmor som skulle älska att vara barnvakt och hjälpa till bor inte i Sverige och mina föräldrar som bor väldigt nära verkar inte jätteintresserade tyvärr.. Dom har idag 9 barnbarn så jag tror dom lessnat lite lr nåt.. När mina äldsta syskon hade små barn vet jag att mina föräldrar var barnvakt väldigt ofta, typ en gång i veckan över natten men åt mina har dom aldrig varit de.. Lite trist men vi klarar oss bra ändå. Blir säkert jobbigt i början innan man vant sig Med den nya men tror alla anpassar sig ganska snart. Min äldsta var 1,5 när lilla föddes och jag var själv mycket men det gick bra trots kolik o allt! :) vill man så går de! Har beställt nya testet som ska komma idag få dom tidigare var extremt svaga. Har läst om andra här som fått så på testlagrets utan att ha varit gravida så jag vågar inte riktigt lita på dom.. Hur går det för dig då?

  • Anonym (velig nr 2)

    Åh vad spännande och skönt att du inte velar längre vi skyddar oss fortfarande. Min man vill väldigt gärna ha en till bebis men jag tvekar fortfarande. Vi slutar kanske skydda oss i höst så får vi se hur det går.

    Uppdatera här när du vet, vill veta hur det går för dig!

    Håller tummarna!

  • RobzMarley
    Vanja skrev 2015-07-18 15:31:40 följande:

    Har ända sedan minsta föddes (2,5) år sedan velat ha ett tredje barn, har tjatat mig blå i ett års tid ungefär.. O nu när min sambo Äntligen säger ja så börjar jag vela?! helt plötsligt tycker jag att det är ganska skönt med "bara" två. Vet att det finns fler i min sits härute, hyr gjorde ni? Ska.man köra ändå lr nöja sig med två?? Kommer jag ångra Mig senare om jag inte skaffar min lilla 3a.. :(


    Samma här men angående. Nummer fyra.

    Ende negativa saken m tre barn är att ett alltid blir utanför. Eller inte alltid men ofta. Två gaddar gärna ihop sig.
  • Vanja
    RobzMarley skrev 2015-09-06 07:27:40 följande:

    Samma här men angående. Nummer fyra.

    Ende negativa saken m tre barn är att ett alltid blir utanför. Eller inte alltid men ofta. Två gaddar gärna ihop sig.


    Känner igen det där.. Min mamma har totalt fem tjejer men dom två första var äldre och flyttade snart hemifrån. Jag bodde hemma med två systrar. En yngre och en äldre. Trots att vi hade lika stor åldersskillnad åt båda hållet var det jag och den yngre som höll ihop och den äldre var ofta utanför.. :( var inget jag tänkte på då men har hört nu som vuxen att hon tog det väldigt hårt.. Kanske är det inte så bra med tre? Hur gamla är dina barn?
  • Vanja
    RobzMarley skrev 2015-09-06 07:27:40 följande:

    Samma här men angående. Nummer fyra.

    Ende negativa saken m tre barn är att ett alltid blir utanför. Eller inte alltid men ofta. Två gaddar gärna ihop sig.


    Känner igen det där.. Min mamma har totalt fem tjejer men dom två första var äldre och flyttade snart hemifrån. Jag bodde hemma med två systrar. En yngre och en äldre. Trots att vi hade lika stor åldersskillnad åt båda hållet var det jag och den yngre som höll ihop och den äldre var ofta utanför.. :( var inget jag tänkte på då men har hört nu som vuxen att hon tog det väldigt hårt.. Kanske är det inte så bra med tre? Hur gamla är dina barn?
Svar på tråden Velig...