• Anonym (Red white and blue)

Hade ni stannat kvar i förhållandet? (Omröstning för både män och kvinnor)

Sätt er in i följande:

Ni har levt tillsammans med er partner i väldigt många år (10+), ni har fått en handfull barn tillsammans.
    Vissa saker i förhållandet fungerar bra, vissa mindre dåligt, vissa inte alls.

Sex är en av bitarna som inte fungerar.
    Ert sexliv ser ut så här.

- Sex ungefär en gång varannan månad
    - Han/hon blir aldrig spontant kåt
    - Han/hon vägrar ge dig oralsex, men har inga problem att ta emot
    - När ni gett honom/henne orgasm reser hon/han på sig och går därifrån. Vill ni också bli tillfredställd, eller få lusten stillad, så får man välja på att "trycka undan" kåtheten, eller gå in på toaletten och tillfredställa sig själv.
    - Tar gärna emot att man gör med handen år honom/henne, men vägrar göra detsamma tillbaka

När ni diskuterar detta frågar hon/han dig ifall inte de andra bitarna i förhållandet sm fungerar kan väga upp för sexlivet, och att älskar man en människa kan man lägga att man saknar delar i sexlivet åt sidan.

Hade ni stannat kvar i förhållandet, ifall partnern under flera års till deklarerat vid det hundratal tillfällen att inget av de punkter jag skrev ovan kommer någonsin att ändras, för att det är så hon eller han är som person.
    -

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade ni stannat kvar i förhållandet? (Omröstning för både män och kvinnor)

Ni som vill, motivera gärna varför ni hade stannat resp. lämnat!!

• Anonym (Tjej)

Vilken hemsk partner! Så beter man sig bara om man inte älskar personen. Jag hatar att få oralsex men jag suger av min kille jämt för jag älskar det, jag älskar hans kuk, hans njutning, honom.

Du som har det så här förtjänar bättre.

Anonym (Tjej) skrev 2015-07-18 22:39:40 följande:

Vilken hemsk partner! Så beter man sig bara om man inte älskar personen. Jag hatar att få oralsex men jag suger av min kille jämt för jag älskar det, jag älskar hans kuk, hans njutning, honom.

Du som har det så här förtjänar bättre.

Min partner anser inte att det han/hon gör beror på att han/hon inte älskar mig, utan motiverar det med att han/hon är sådan som person.

Jag har levt i det så länge att jag vet varken ut eller in längre. Känner bara en så stark längtan efter lust, attraktion, ge och ta och allt annat som hör till ett fungerande sexliv.
  • Flisan79

Det där hade inte fungerat för mig alls. Jag gillar närhet och sex. För mig är det lite "klistret" i en partelation. Det som skiljer ett kärlekspar från ett vänskapspar..typ ( fattar såklart att man kan vara ett kärlekspar även utan sex men så fungerar inte jag)

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Red white and blue) skrev 2015-07-18 23:01:43 följande:

Min partner anser inte att det han/hon gör beror på att han/hon inte älskar mig, utan motiverar det med att han/hon är sådan som person.

Jag har levt i det så länge att jag vet varken ut eller in längre. Känner bara en så stark längtan efter lust, attraktion, ge och ta och allt annat som hör till ett fungerande sexliv.

Fast när man älskar en partner så känner man passion och stark lust att tillfredsställa. När man inte känner det så är man bara vänner...
  • Armageddon

Inte en chans att jag hade stannat, ett uselt sexliv smittar ner sig på allt annat!

Nio ggr av tio när vi diskuterar ngt som rör sexlivet så nämns "men ifall jag hade råkat ut för en olycka och blivit förlamad, hade du lämnat mig då för att jag inte kan ha sex?".

Som jag skrev tidigare i tråden, jag vet knappt vad som är rätt eller fel längre.

Är jag en känslokall och egoistisk människa ifall jag väljer att vi går åt varsitt håll, ifall det jag skrivit är en bidragande, dock inte alla, orsaker??

• Pentra

Om allt annat hade fungerat i det närmaste klockrent, mellan oss och i familjen, så hade jag stannat kvar med den poängteringen att vi sexuellt fortsättningsvis har ett öppet förhållande alternativt att jag fått skaffa mig en älskare, så att jag kan känna det hälsosamma balanserade sexualförhållande jag behöver, mellan två parter, för att må bra och känna harmoni även på detta plan. ... Mvh, Pentra

• Anonym (pop)

Jag hade stannat kvar ändå. Att inte ha sex är väldigt jobbigt, men att vara utan honom skulle vara mycket jobbigare. Så länge jag får närhet. Utan närhet dör jag. 
    Tur att vi har ett mycket bra sexliv, för det mesta.

Pentra skrev 2015-07-19 00:39:31 följande:

Om allt annat hade fungerat i det närmaste klockrent, mellan oss och i familjen, så hade jag stannat kvar med den poängteringen att vi sexuellt fortsättningsvis har ett öppet förhållande alternativt att jag fått skaffa mig en älskare, så att jag kan känna det hälsosamma balanserade sexualförhållande jag behöver, mellan två parter, för att må bra och känna harmoni även på detta plan. ... Mvh, Pentra

Tack för ditt svar. Klokt!

Men, jag behöver inte ens testa att föreslå något ens i närheten av vad du skriver utan att veta att jag skulle bli anklagad för otrohet bara av att ens nämna ett sånt förslag.

Så, det är uteslutet. Det finns inte på världskartan överhuvudtaget.

Och, "om allt annat fungerar i det närmaste klockrent". Hmm..

Nä, det är ljusår kvar dit. Vissa saker fungerar bra, men inte mer.
Svar på tråden Hade ni stannat kvar i förhållandet? (Omröstning för både män och kvinnor)