• M1K4N

Pedofil är ihop med min bästis..

Jag vet inte riktigt om jag kommit till rätt ställe, men jag måste få hjälp nu innan det är gör sent. Det är såhär:

En dag efter skolan Mars 2014 skulle jag och mina två bästa vänner spela tillsammans och vi bestämde oss för att vi ville skypa med någon random person. Vi hittade tillslut en kille som hette ZCyRim. Vi frågade efter några timmar efter hans ålder och han sa att han var 18. Vi tyckte väl att det var okej och så. Jag märkte fort att det var något skumt med honom, men en av mina bästa vänner ville inte lyssna. Hon var helt paralyserad av att han gav henne uppmärksamhet. Hon började att ta hans parti varje gång han och jag bråkade och hon började ignorera mig och min andra bästis under hela sommarlovet. De sart 24/7 och skypade till varandra, UNDER HELA SOMMARLOVET, och när sommarlovet var slut hade hennes personlighet ändrats helt och hon började bli jätte-bitchig. Det var någon gång där Hösten 2014 som jag fick reda på att de skickat naken bilder till varandra. De berättade också för varandra vart de bor och vart JAG och min andra bästis bor. Och så fortsatte det. MEN, för några veckor sedan satt jag och min andra bästis på Subway. Helt plötsligt från ingenstans säger hon: "kommer du ihåg när (vi säger att hon heter Britta) sa att hennes lösenord på allt är *lösenord*?". Hon tog fram sin telefon och gick in på "Britta's" skype och kollade igenom hennes och "18åringes" chatt. Det visade sig att "18åringen" istället var 24. Han har skrivit massor av sexuella grejer till henne, men hon har bara hängt efter. Hon säger att det är "true love", men hon är bara 13ÅR! Jag har sagt till henne jättemånga gånger att han är pedofil och att hon måste akta sig för människor på internet men hon har bara börjat tjura och säga elaka saker. Jag har velat berätta för hennes mamma, men jag vill inte förlora henne som vän.. även fast den hon är nu inte är den tjejen som jag ville bli vän med.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag måste ha råd. Vad är bäst att göra i sånna här situationer?

(Jag hoppas att det jag skrivit är begripligt)

• Svar på tråden Pedofil är ihop med min bästis..
  • Anonym (nopps)
    isbjörnen skrev 2015-07-19 13:08:38 följande:

Jo, du ska berätta. Kompisen kan bli hur sur hon vill, hon kommer att förstå när hon blir äldre i vilket fall.

Kommer hon?

Det kan du med all säkerhet garantera?

Jag hade i alla fall inte haft nån förståelse för eller förlåtit nån som förstörde en fungerande relation för mig, det skulle nog ingen.

• Nerfherder
    Anonym (nopps) skrev 2015-07-19 13:06:09 följande:

Det är just såna klyschor som inte gör nån nytta här överhuvudtaget.

Nej, man är inget barn i tonåren, man är en tonåring. pedofiler tänder på prepubertala barn, inte tonåringar.

Med det utträtt så kan vi komma ner på jorden igen.

Ung flicka är ihop med en äldre kille, inga konstigheter här, om killen försöker utnyttja situationen och eller försöker tvinga tösen till nått hon inte önskar, det är först där man bör ingripa och skydda flickan.

Innan faktum däremot så blir det mer att man försöker skydda flickan från, livet, vilket i sig är kontraproduktivt till tusen.

Den trista faktum är att om man överreagerar och hakar upp sig på siffror så kan man verkligen förstöra flickan psyke med framtida relationer.

Om allt går rätt till så är det en skev bild man ger henne av livet genom att måla upp henne som en våldtäktsoffer trots att ingen våld eller tvång har förekommit, killen om allt står rätt till ska inte bli dömd för grava brott han inte har begått.

Jaha?

Jag är anonym, so what?

Jag undrar vem som ska komma ner på jorden jag.Prepubertala barn. Fyfan säger jag.
  • Anonym (nopps)
    Nerfherder skrev 2015-07-19 13:12:07 följande:
    Jag undrar vem som ska komma ner på jorden jag.Prepubertala barn. Fyfan säger jag.

Jag håller med, försöker man skapa sexuella relationer med barn så har man gjort sitt, med tanke på att man generellt inte klarar av detta utan att skada barnet på kuppen så är det folk som borde skjutas av, återupplivas och skjutas en gång till.

Som tur är så handlar inte tråden om det så för att undvika att skada ett par med moralism så bör man känna av läget först innan man bestämmer sig för vad som bör göras eller inte göras.

• Nerfherder
    Anonym (nopps) skrev 2015-07-19 13:15:02 följande:

Jag håller med, försöker man skapa sexuella relationer med barn så har man gjort sitt, med tanke på att man generellt inte klarar av detta utan att skada barnet på kuppen så är det folk som borde skjutas av, återupplivas och skjutas en gång till.

Som tur är så handlar inte tråden om det så för att undvika att skada ett par med moralism så bör man känna av läget först innan man bestämmer sig för vad som bör göras eller inte göras.

Nej men vad bra att du började skriva om det och sen upptäckte vart vindarna blåste.

Till TS: BERÄTTA! Oavsett vad!
  • Vanillaextract

Din kompis blir groomad. Du måste hjälpa henne innan hon blir våldtagen på riktigt. Du borde inte behöva hantera sådant ansvar och kan inte det själv heller. Prata med en kurator eller dina/hennes föräldrar. Någon vuxen du känner dig bekväm med.

Ja du kan riskera eran vänskap förevigt, men det är inte säkert. Och alternativet, att låta henne fortsätta utnyttjas och förmodligen inom en snar framtid bli våldtagen är mycket värre än så. Hon behöver hjälp NU och du är den som kan rädda henne.

• isbjörnen
    Anonym (nopps) skrev 2015-07-19 13:10:43 följande:

Kommer hon?

Det kan du med all säkerhet garantera?

Jag hade i alla fall inte haft nån förståelse för eller förlåtit nån som förstörde en fungerande relation för mig, det skulle nog ingen.

Ja, det kan jag med all säkerhet att garantera såvida hon är normalstörd.
    Det är ingen fungerande relation när en 13-åring är tillsammans med en 24-åring. Tycker du detta är normalt? 
    När jag var 13 var jag ute mycket på internet, trodde jag var stor som satan och trodde jag kunde lura alla att jag var äldre. Har gjort några väldigt dumma saker på internet, och denna tjejer verkar ha kommit in i samma spår som jag gjorde. Hon har tur, för hon har folk som vet om detta och kan berätta.
    Ingen jävel bryr sig
  • Anonym (nopps)
    Nerfherder skrev 2015-07-19 13:17:42 följande:
    Nej men vad bra att du började skriva om det och sen upptäckte vart vindarna blåste.

Till TS: BERÄTTA! Oavsett vad!

??

Ts får väga av detta, eller så offrar hos sin vänskap och förstör hennes relation, eller så kan hon hoppas att vännen hittar tid för henne trots nykärlek, vi vet hur fängslande det kan vara.

Jag skulle mer satsa på alternativ två, med tanke på att det är där skon klämmer från första början, dom börjar växa ifrån varandra och ts vill ha tillbaks sin vän så som det såg ut innan.

Det kommer givetvis inte att hända då folk förändras med tiden, att ge sig på då på personlig plan kommer bara tolkas som hämndaction och kommer varken uppnå ts mål eller gynna nån överhuvudtaget.

• Anonym (Fy)

Men hur tänker vissa av er???????

13 och 24 är ett brott. Punkt. Det finns inget ömsesidigt eller bra i det.

• Anonym (LaternaMagica)

Jaha, och vad tycker du att vi ska säga om det här då?

Detta skedde alltså 2014-03 och tjejen kan alltså fylla 15 när som helst.

Varför just nu? Varför blev det viktigt att ta upp med hennes mamma nu?

• Anonym (LaternaMagica)

Ursäkta, hon är alltså 13 nu, hur gammal var hon när hon började prata med honom? 11? 12?

Svar på tråden Pedofil är ihop med min bästis..