• Calliope

IVF i Danmark. Någon mer?

Hej

Jag ska påbörja en IVF-behandling med donatorsäd på Vitanova i Köpenhamn. Förhoppningsvis kommer jag kunna köra igång i september. Har precis varit nere på kliniken och gjort alla nödvändiga provtagningar. 

Finns det någon mer som ligger i startgroparna för IVF? Kunde vara roligt att följas åt.

.

• Svar på tråden IVF i Danmark. Någon mer?
  • Eva 77

Samma sinnes inseminationen då. Jag har nu gått över tiden och inga tecken på mens så jag har kontaktat min bm så de får ta ett blodprov, så håll tummarna att det verkligen tog sej nu! Annars blir det Ivf...

• CinnamonGirl

Vet ni hur det fungerar med klinikerna i Finland?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Calliope

Jag har ingen erfarenhet av klinikerna i Finland eftersom jag bara har gjort behandlingar i Danmark.

• ystersyster

Hej, jag hoppar gärna in här! Går nu oxå på vitanova då man i Sverige inte kunde hjälpa oss med donorsäd.. Vi har gjort sex tidigare ivf i Sverige med min makes frysta celler (TESA) utan resultat. framför allt kände jag att vi måste prova något annat, hittills mycket nöjd med vitanova som berättade saker vi inte fått veta av svensk vård :)
    Om två veckor ca är det tänkt jag börjar med första av tre försök! Hur går det för er?!

• ystersyster

Hej, jag hoppar gärna in här! Går nu oxå på vitanova då man i Sverige inte kunde hjälpa oss med donorsäd.. Vi har gjort sex tidigare ivf i Sverige med min makes frysta celler (TESA) utan resultat. framför allt kände jag att vi måste prova något annat, hittills mycket nöjd med vitanova som berättade saker vi inte fått veta av svensk vård :)
    Om två veckor ca är det tänkt jag börjar med första av tre försök! Hur går det för er?!

• ystersyster

Om två veckor ca är det tänkt jag börjar med första av tre försök! Hur går det för dig calliope? :)

• ystersyster

Om två veckor ca är det tänkt jag börjar med första av tre försök! Hur går det för dig calliope? :)

• CinnamonGirl
    ystersyster skrev 2015-10-01 17:15:39 följande:
    Hej, jag hoppar gärna in här! Går nu oxå på vitanova då man i Sverige inte kunde hjälpa oss med donorsäd.. Vi har gjort sex tidigare ivf i Sverige med min makes frysta celler (TESA) utan resultat. framför allt kände jag att vi måste prova något annat, hittills mycket nöjd med vitanova som berättade saker vi inte fått veta av svensk vård :) Om två veckor ca är det tänkt jag börjar med första av tre försök! Hur går det för dig calliope? :)
    Känns de bra? Vad kostar det och hur löser ni det praktiskt med resor dit till kliniken ni valt? Får man fråga vilken av deras kliniker ni valt?
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • ystersyster

Cinnamon, det är såklart väldigt trist att behöva använda donator. Men om det är valet mellan att förbli barnlös och att få ett barn så väljer jag det sista alternativet alla dagar i veckan. Jag har bara varit på deras klinik i Köpenhamn hade ingen aning om att de har fler kliniker? Resor är smidigt med tåg, och så går jag hos en privat gyn i Sverige så det blir inte så många resor till DK, samtidigt som min gyn kan översätta recepten :)
    Hur går det själv, har du/ni gjort många ivf innan eller är det första?
    Ang priser står det rätt tydligt på deras hemsida vad allt kostar, beroende på vad man behöver för behandling

Svar på tråden IVF i Danmark. Någon mer?