• Gert

Vad händer när S inte är största parti längre?

Socialdemokraterna har varit det största partiet sedan andrakammarvalet i Sverige 1917. Det är snart 100 år sedan.

Vad händer när S inte längre kommer vara det största partiet?

Det finns bara två partier som kan ta över efter S och det är Moderaterna och Sverigedemokraterna. Jag tippar att det blir SD som tar över eftersom de står närmare Socialdemokraterna än vad Moderaterna gör.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad händer när S inte är största parti längre?
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-19 14:18:50 följande:
    Om du läser texten i länken ser du att det är en sammanslagning av alla opinionsundersökningar.
    Men du. Kan du hitta källan till den krönikan du har länkat till, så skulle det vara bra.Om du inte visste det, så går statistik alldeles utmärkt att vända och vrida på.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-19 14:18:50 följande:
    Om du läser texten i länken ser du att det är en sammanslagning av alla opinionsundersökningar.
    Men du. Kan du hitta källan till den krönikan du har länkat till, så skulle det vara bra.Om du inte visste det, så går statistik alldeles utmärkt att vända och vrida på.
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-19 14:22:23 följande:
    Opinionsundersökningar går inte att vända och vrida på. Maila till journalisten och fråga om källa.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-19 14:25:48 följande:
    Opinionsundersökningar går inte att vända och vrida på. Maila till journalisten och fråga om källa.
    Varför ska jag göra det? Det är en sammanfattning av en opinionsundersökning. Och det går alldeles utmärkt att förvrida dessa.
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-19 13:16:02 följande:
    Sen NÄR är Gert seriös??? Och sen när är en väldigt hypotetisk fråga som inte är seriös, serös?
    Vissa påståenden/inlägg är såpass korkade att dom inte inte är mödan värt att besvara, men, vad i Gerts frågeställning är det som du betraktar som icke seriöst, med tanke på motsvarande partiers utveckling i våra relativa närområden, tex Frankrike, Danmark inte minst, där är redan Dansk Folkeparti det största parti på högerkanten, så varför i hela fridens namn är det en oseriös trådstart i dina ögon ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-07-19 14:48:12 följande:

Vissa påståenden/inlägg är såpass korkade att dom inte inte är mödan värt att besvara, men, vad i Gerts frågeställning är det som du betraktar som icke seriöst, med tanke på motsvarande partiers utveckling i våra relativa närområden, tex Frankrike, Danmark inte minst, där är redan Dansk Folkeparti det största parti på högerkanten, så varför i hela fridens namn är det en oseriös trådstart i dina ögon ???

Det är en hypotetisk fråga som egentligen är omöjlig att svara på, om när hur. Förresten är du hyffsat offtopic nu.
  • Fru Blacker

Vad menar du med händer? Beror på om alliansen får majoritet eller inte. Om de inte får majoritet så får alliansen fundera på om de ska samarbeta med SD eller S. Det kommer antagligen bli politisk förvirring ett litet tag.

frublacker.se - Hypermanisk småbarnsmor med för många projekt
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-19 15:05:25 följande:
    Det är en hypotetisk fråga som egentligen är omöjlig att svara på, om när hur. Förresten är du hyffsat offtopic nu.
    Den globala uppvärmningen som pågår pga av klimatförstörelsen, vad den evt må orsaka för bekymmer framgent....det finns det noll anledning att diskutera eftersom det är omöjligt att se vad den reella påverkan kommer bli, vi VET ju inte, så varför diskutera...

Eller !!!

Inser du hur makalöst idiotiskt ditt "argument" är, Nerf ???
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-07-19 15:45:06 följande:
    Den globala uppvärmningen som pågår pga av klimatförstörelsen, vad den evt må orsaka för bekymmer framgent....det finns det noll anledning att diskutera eftersom det är omöjligt att se vad den reella påverkan kommer bli, vi VET ju inte, så varför diskutera...

Eller !!!

Inser du hur makalöst idiotiskt ditt "argument" är, Nerf ???
    Den store, slagfärdiga Anton. Förklara gärna för mig som inte förstår då. Istället för att bara påstå att det är idiotiskt.
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-07-19 15:56:46 följande:
    Den store, slagfärdiga Anton. Förklara gärna för mig som inte förstår då. Istället för att bara påstå att det är idiotiskt.
    Förstår du inte andemeningen med mitt inlägg, Nerf......då är det fan inte mycket hopp. Jag pallar helt enkelt inte förklara en sån enkel, självklar sak.

Sorry.

Ha en bra dag.
Svar på tråden Vad händer när S inte är största parti längre?