• Anonym (ekonomi)

Vad prioriterar ni?

Hej!

Vad prioriterar ni ekonomiskt? Något som kanske egentligen är lite dyrt för er ekonomi, men som ni tycker är så viktigt att ni drar ner på annat för att kunna få/köpa det som är viktigt?

Vi prioriterar bort stort boende och bil för att kunna resa två-fyra gånger per år.

• Svar på tråden Vad prioriterar ni?
  • Anonym (miamaria)

Ekologisk/rättvisemärkt mat ifall det inte är totalt meningslöst, typ ekologisk salt eller svenskt rättvisemärkt honung. Alltid på kött och mejeriprodukter, ägg, kaffe/te, choklad, potatis samt vindruvor.

Sambon äter alltid utelunch, antar att det är en typ av prioritering.

• fluu

Egentligen är det väl hyran. Vi har egentligen en för dyr hyra för vår ekonomi, men väljer gärna bort mycket för att kunna bo i ett bra område. Efter det prioriterar vi bra mat.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Svårt)

Vissa månader kanske det skulle vara tänkt att spara mer men då prioriterar jag ändå en ridkurs eller något till hemmet för att få det som vi vill. Men egentligen prioriterar vi aldrig något som ekonomin inte tillåter utan då är det sparandet som minskar eller att jag fördelar pengarna på annat sätt bara.

• Anonym (Barn)

Vi prioriterar att få barn. Har hittills helt resultatlöst kostat ca 300000:-...

• Seven Costanza

Vi prioriterar att någon gång bo i hus före allt annat, dvs vi har sparat så mycket vi kan de senaste tre åren. De kommande två åren kommer vi bo utomlands så då kommer vi prioritera att den inkomsten vi får då ska räcka till hyra (ca 18-20.000 kr för en tvåa) och till aktiviteter och utflykter som vi vill passa på att göra när vi är där. Vi kommer nog aldrig bo så dyrt som där, helt galet egentligen men vi vill inte att min man ska ha för lång pendling till jobbet för då ser jag ännu mindre av honom .

• fluu
    Anonym (Barn) skrev 2015-07-20 18:06:28 följande:
    Vi prioriterar att få barn. Har hittills helt resultatlöst kostat ca 300000:-... smile4.gif
    Hoppas att ni lyckas snart!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Barn)
    fluu skrev 2015-07-21 10:27:05 följande:
    Hoppas att ni lyckas snart!
    Tack!!  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vad prioriterar ni?