Vi kommer inte åka nånstans i sommar. Finns ett väldigt bra skäl men jag får dåligt samvete!
Vi är en familj med fyra barn som inte kommer att gör nånting i sommar. Vi kommer enbart vara hemma. Anledningen är att vår 14-åring står inför en utredning av adhd och nåt inom autismspektrat. Barnet kan inte behärska sig och har svårt att hantera situationer där det händer saker hela tiden, t.ex. ett besök på en djurpark eller tivoli. Förra årets besök på en djurpark var hemskt. För att bespara både barnet och resten av familjen dessa tråkiga stunder har vi beslutat att detta året är vi hemma. Jag har förklarat för barnet att vi får ta igen det nästa år när vi är klara med utredningen och fått mer hjälp. Barnet säger att det förstår men jag vet att barnet är besviken. Och jag känner mig som en skurk! Men barnet orkar inte med, h*n blir trött i huvudet av aktiviteter och det blir kaos och utbrott. Nu blir vi inte sittandes i en lägenhet i stan utan vi bor i hus på landet med badplats 3 min bort. Men ändå, det skär i hjärtat att det blir så här i år. De överlag barnen har inget emot att vara hemma men jag har ändå dåligt samvete.