Inlägg från: Anonym (Jadu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jadu)

Min första vecka i fängelset

Stackars dig som har så tråkigt.
    Här kommer lite tips på vad man kan göra kör man känner sig uttråkad i fängelset:

*fundera över ditt brott och hur du ska gottgöra
    *inse att det inte var värt det och lära dig en läxa
    *lida och sitta av tiden för den har du gjort dig förtjänt av

• Anonym (Jadu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-21 08:08:48 följande:

Jag har faktiskt suttit inne på riktigt, både i Sverige och utomlands. Jag har dock enligt mig inte gjort något olagligt - tvärtom!

Varför fick du sitta inne då om det du gjorde inte var olagligt?
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-21 13:33:02 följande:

För jag förstod inte att det jag gjorde var olagligt. Jag hade rådfrågat en advokat innan.

Min advokat utomlands sa till polisen, "var snäll mot henne, hon har inte gjort något fel alls".
    Vad satt du inne för då?
  • Anonym (Jadu)
    fredde88 skrev 2015-07-22 23:05:51 följande:

hej!!!!!

nä det brukar inte finnas så mycket att göra när man sitter på kåken. Själv satt jag 6månader på högsäkerhets fängelset saltvik. så förstår att det inte finns mycket att göra. har för mig att det ska finnas övernattnings ställen på vissa fängelser men tyvär inte alla. och om du har långt straff och sitter för något tillräckligt grovt så är det övervakade besök i början innan det blir obevakade och permisar men det kan du fråga dom som jobbar där om.( glömer bort vad det hete när man hade en plit man pratade med och som man skulle gå till om det var något. tror det hete hanterare eller kontakt man eller något sådant) håll ut så länge och hör av dig om du får tråkigt och jag hoppas att jag har förskigrat lite tid åt dig....   

M.V.H: Fredde

Ja det är så synd om de som sitter inne. Stackars krakar. De kan ju inte hjälpa att de begått brott!
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-23 06:57:09 följande:
    Ja och jag har inte sagt något annat heller. Jag har flera ggr skrivit att JAG inte visste att det var olagligt.

Ja ja, jag räddade livet på ett barn så det var värt straffet!
    Men Gud vad nyfiken jag blir. Kan du inte berätta vad du gjorde?
Svar på tråden Min första vecka i fängelset