Inlägg från: Anonym (me2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (me2)

Min första vecka i fängelset

Jag har faktiskt suttit inne på riktigt, både i Sverige och utomlands. Jag har dock enligt mig inte gjort något olagligt - tvärtom!

• Anonym (me2)
    Anonym (Jadu) skrev 2015-07-21 12:59:48 följande:
    Varför fick du sitta inne då om det du gjorde inte var olagligt?

För jag förstod inte att det jag gjorde var olagligt. Jag hade rådfrågat en advokat innan.

Min advokat utomlands sa till polisen, "var snäll mot henne, hon har inte gjort något fel alls".
  • Anonym (me2)
    Anonym (mj) skrev 2015-07-22 02:06:12 följande:

Jag har själv suttit i fängelse och jag har aldrig hört att man får ha tillgång till internet nånstans i kvinnofängelser. Påhittad tråd.

I häktet hade vi tillgång till dator, men inte internet!
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-21 17:26:58 följande:
    Dummaste jag hört.

Så kan man tycka, men det jag skriver är sant!
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-22 09:47:00 följande:
    Sant? Så du hat suttit i fängelse i både Sverige och utomlands, men du har inte gjort något olagligt? Tror jag inte en sekund på.

Du läser fel! Jag skrev att JAG inte visste att det jag gjorde var olagligt. Utomlands var det inte olagligt så den advokaten tyckte riktig synd om mig och ville inte att jag skulle behandlas som en brottsling!
    Det gjorde att plitarna (heter det så) var supersnälla mot mig. Fick t.o.m gå på toa.
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-22 15:51:51 följande:
    Spelar det någon roll? Du bröt ju oavsett mot lagen. Fick du dessutom fängelse så måste du ju ha brutit ganska ordentligt mot lagen.

Fick inte fängelse utan samhällstjänst.
  • Anonym (me2)
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-07-22 16:29:05 följande:

Men ge dig

Blev släppt från häktet efter rättegången. Riskerade 4 års fängelse men fick noll dagar!

Problem med det?
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-22 18:06:27 följande:

Haha okej. Bara det att det var DU som skrev att du suttit i fängelse i både Sverige och utomlands. Men nu har du ändrat det till samhällstjänst. Dock blev du ju fortfarande dömd för det du gjorde.

Utomlands var det fängelse tills jag blev utlämnad till Sverige, ca 1 vecka.

I Sverige var jag bara i häkte till rättegången.
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-22 21:14:44 följande:

Jaha men det var fortfarande DU som sa att du suttit i fängelse.

Åh fick du samhällstjänst så blev du ju fortfarande dömd.

Ja och jag har inte sagt något annat heller. Jag har flera ggr skrivit att JAG inte visste att det var olagligt.

Ja ja, jag räddade livet på ett barn så det var värt straffet!
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-23 09:44:42 följande:
    Åh du fick samhällstjänst för att du räddade ett barn? Säkert. Du får.gärna berätta hela historien. För ingenting av det du sagt hittills går ihop.

Kommer inte berätta mer än detta då jag inte vill bli igenkänd här på fl.
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-23 10:33:26 följande:
    Ditt val. Men jag tror inte på ett ord du säger, som sagt inget av det du sagt hittills går ihop.

Bryr mig inte det minsta om du tror på mig eller ej. Men allt jag skrivit går visst ihop, det gäller mitt liv så jag borde rimligtvis veta det!
Svar på tråden Min första vecka i fängelset