• ShaBesta

    När fick ni med er hem mödrahälsovårdsjournalen????

    Hej, är i vecka 29+6 och idag fick jag med mig journalen hem? Är det inte för tidigt? När fick ni med er era journal?

    Vore tacksam för svar!!! ????????

  • Svar på tråden När fick ni med er hem mödrahälsovårdsjournalen????
  • MammAmma

    Med yngsta hade jag ingen fysisk journal, allt finns ju på dator. Med de tre äldre fick jag den efter första kontrollen som jag fick ta med på varje besök.

  • ShaBesta

    Konstigt, men när fick du barn? De är kanske något nytt då? Är gravid med första barnet så ingenaning hur de här funkar haha! ????

    Aha, då blev jag kanske orolig i onödan trodde de va för tidigt för att få med sig hem journalen.

  • MammAmma
    ShaBesta skrev 2015-07-22 08:30:37 följande:

    Konstigt, men när fick du barn? De är kanske något nytt då? Är gravid med första barnet så ingenaning hur de här funkar haha! ????

    Aha, då blev jag kanske orolig i onödan trodde de va för tidigt för att få med sig hem journalen.


    Jag vet inte om du menade mig, men min yngsta föddes för 3 år sen, då hade jag ingen fysisk journal som sagt. De andra är 8, 11 och 14 år gamla och då fick jag med mig den på inskrivningen och fick ta med den varje gång.
  • Anonym (.)

    Jag vet inte varför du fick den i handen, allt finns ju datoriserat. Förlossningen läser din MVC-journal och tvärtom. Man behöver inte ens provsvar och blodgrupperingen i hand, allt sånt finns ju i datorn! Enda gången det skrivs ut är om personen ska resa utomlands eller föda i annat landsting. 

Svar på tråden När fick ni med er hem mödrahälsovårdsjournalen????