• miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Tänkte att detta kunde vara en tråd för oss som försökt få barn i ca tio månader :) om en v får vi reda på om vårt tionde försök lyckades? I vilket fall har vi tänkt att ta hjälp i september då vi försökt ett år.

Syftet med denna tråd är att vi ska följas åt från tio månader och framåt. Hur ni går vidare, gör en utredning, tar hjälp från någon fertil klinik eller fortsätter som vanligt på egen hand osv till VÅRT PLUSS :)

Ni är starka tjejer <3

• Svar på tråden Vi som försökt 10 månader
  • emzerus
    Angdev skrev 2015-12-09 07:36:20 följande:

I måndags plussade jag äntligen, på 13:e försöket :)

Grattis <3 Åh va härligt för er!!! :)
  • lillskrutten

Grattis!!

• Nenna9

Stoooort grattis!!!
  • miamarina84

Men åh vad härligt,äntligen :)
  • miamarina84

Vafaan inne på dag nio som hög fertil, hoppas innerligt att jag får maximal. Har varit såhär två ggr innan att man typ blev maximal på dag elva tolv.. Hmm 11dagar till bim. Tiden utvisar ;)

• pandoraDiem

Wow, grattis! Så kul att höra :)
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-12-08 19:37:53 följande:

Julmagi låter som en plan :) har också bim den 24 december...vore väl en underbar julklapp :) Positivt ägglossningstest imorse så är mitt inne i den fertila perioden... 

Min läkare tyckte ju att vi skulle ta en paus 3-6 månader men vi struntar i det... vi hoppade över november månad men nu kör vi igen o hoppas på det bästa!

Idag har jag träffat en nära vän som fick barn för 4 månader sen...vi har inte träffats sen hon fick sin dotter pga att hon haft kolik o så bor vi inte i samma stad men nu äntligen fick vi till en träff. Åhh va mysigt dte var att gosa med en lite bebis, längtan vart ju inte direkt mindre! men fick sånna lyckokänslor i hela kroppen så detta kan jag leva på ett tag <3 

Ja det hade världens underbaraste julklapp någonsin :) vi får hålla alla tummar!

Jag har också gosat med en liten underbar bäbis i helgen. Träffade min systerdotter för andra gången, en 5 månader gammal tjej som var så söt så hjärtat smälte :) var lite nervös innan att det skulle göra ont och att jag bara skulle bli påmind om det jag inte har. Men hon var så go och jag kunde liksom inte vara annat än lycklig. Så det är precis som du skriver, att jag kan leva på den här helgen länge :)

Kram!
  • miamarina84

Suck det enda vi vill ha är vår ägglossning så att man åtminstone får en chans till att försöka bli gravid. Jag har regelbunden mens o ägglossning men just denna månad spelar den kroppen ett spratt.. Är inne på dag 14 som hög fertil, vill ju bara bli maximal. Mensen ska komma om sex dagar ca så antar att ägglossningen blev utesluten denna månad. Faan oxå annars hade jag haft bim på min sambos födelsedag. Aja vi kör på nya tag :)

• emzerus
    miamarina84 skrev 2015-12-14 19:26:59 följande:

Suck det enda vi vill ha är vår ägglossning så att man åtminstone får en chans till att försöka bli gravid. Jag har regelbunden mens o ägglossning men just denna månad spelar den kroppen ett spratt.. Är inne på dag 14 som hög fertil, vill ju bara bli maximal. Mensen ska komma om sex dagar ca så antar att ägglossningen blev utesluten denna månad. Faan oxå annars hade jag haft bim på min sambos födelsedag. Aja vi kör på nya tag :)

Fy va jobbigt :( Om ni haft sex ändå så kan man ju hoppas att ägglossning skett under den där hög-fertila perioden trots att det inte gett utslag på testet... men annars är det ju så att äl kan hoppa över vissa månader :( men riktigt surt är ju det förstås!! 

Kram <3
  • miamarina84
    emzerus skrev 2015-12-14 20:04:20 följande:

Fy va jobbigt :( Om ni haft sex ändå så kan man ju hoppas att ägglossning skett under den där hög-fertila perioden trots att det inte gett utslag på testet... men annars är det ju så att äl kan hoppa över vissa månader :( men riktigt surt är ju det förstås!! 

Kram <3

Ja vi har kört var tredje dag sex iaf så hoppas att vi har skyddat tiden bra o sambon hade ju bra spermier så ;) ja två till tre ägglossningar kan man hoppa över under ett år.
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader