Jag hatar att fylla år
Jag avskyr att fylla år, jag gör verkligen det.
Det är en sån total påminnelse om hur ensam jag är, om hur oviktig jag är i ändras liv.
Förra året blev jag bara ihågkommen av min sambo, våra barn, ett av mina totalt nio syskon och mina föräldrar. Ingen annan, inte ens min bästa vän hade mig tillräckligt högt på sin prioriteringslista att hon kom ihåg det.
Det handlar inte om att jag vill bli uppvaktad eller få presenter, men är det så arrogant att åtminstone önska att de i ens omgivning kommer ihåg?
Får en klump i magen varje gång dagen närmar sig, jag vill inte få det upptryckt i ansiktet att jag bara är någon side kick som hakar på för att alternativet är att vara ensam. Eller visst, jag har min familj, men jag vill veta hur det känns att umgås med de som faktiskt vill umgås med en på riktigt, inte bara för att det är geografiskt smidigt eller för att vi råkar ha gemensamma bekanta.
Jag önskar att jag inte brydde mig, men jag gör det och det gör ont att påminnas.
Och ja, den här födelsedagen? Min sambo och våra barn. Ingen annan kom ihåg. Inte ens mina föräldrar.