• Anonym (Kille31)

Ser ung ut, får inga tjejer, nu för gammal. :-(

Jag har ett annorlunda dating problem. 

Det är så att jag har alltid sett ung ut. Så säger väl alla men på allvar jag har verkligen sett ung ut. Idag är jag strax över 30 och folk som gissar min ålder gissar strax över 20. Max 23 har en del sagt. 

Jag tycker oftast det är skoj att se ung ut för reaktionen är kul när de får veta min riktiga ålder. På systemet och även på ICA får jag visa leg om man köper något som har ålder på sig. Men det bryr jag mig inte så mycket om, bara skrattar åt det. 

Men på krogen, ute på stan eller när det kommer till tjejer har detta blivit svårt. 

När jag var runt 20 så såg jag ut som 14. Inga tjejer i min egen ålder visade intresse. De ville inte ha ett barn. De trodde jag var hur ung som helst. De tjejer som visade intresse var själva runt 15 års åldern och det skulle bara blivit fel om jag gick vidare med dem. 

Nu när jag blivit äldre och runt 30 så tror folk jag är 20. Okej, jag får intresse av 20 åriga tjejer istället nu. Men när de väl får reda på min ålder så backar de direkt. Oj, du är för gammal för mig. Vänner tycker också tjejerna är för unga för mig de jag får intresse för. De säger hitta någon i din egen ålder. 

Tjejer i min egen ålder tycker jag är för ung, de tror jag är runt 20. Så jag har mycket svårt att hitta någon som visar intresse. De blir mer chockade och undrar om jag har falskleg om jag försöker bevisa min ålder. 

Så hur jag än försöker så går det inte bra. Jag är för gammal för de som visar intresse och i samma ålder så tror de att jag är för ung. Samtidigt så blir mitt unga utseenden inte något som gör mig attraktiv för samma ålderskategori. 

Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Ser ung ut, får inga tjejer, nu för gammal. :-(
  • Fjäril kär

men vad är det för fel på en yngre tjej då? 

Det låter verkligen som du bara träffat på ytliga personer.  Ålder är bara en siffra.  Den säger ju ingenting om hur du verkligen är eller VEM du är. 

Är det en yngre person du vill ha så satsa på det då om det känns bättre än en jämnårig. 

Sen skulle jag nog hitta andra typer av möjligheter att träffa någon än just kroglivet där allt verkligen handlar om yta.  Kanske nätdejting kan vara något?  Där om något får du ju möjlighet att visa din insida och får i lugn och ro förklara din situation.  

kanske även fokusera på att hitta någon via gemensamma intressen. 

• MammAmma

Ha! En man i min egen ålder men som ser yngre ut vore ju rena drömmen! Jag är knappast ensam om att tänka så ^^

• j a d e

Så du ser ut som 20 men är 30 ca. Alltså rent teoretiskt då vuxen mognad men ungt utseende. Det borde inte alls vara problem för dig att träffa någon som finner denna kombo vara något av en jackpott.

• Anonym (Kille31)
    Fjäril kär skrev 2015-07-25 15:57:11 följande:

men vad är det för fel på en yngre tjej då? 

Det låter verkligen som du bara träffat på ytliga personer.  Ålder är bara en siffra.  Den säger ju ingenting om hur du verkligen är eller VEM du är. 

Är det en yngre person du vill ha så satsa på det då om det känns bättre än en jämnårig. 

Sen skulle jag nog hitta andra typer av möjligheter att träffa någon än just kroglivet där allt verkligen handlar om yta.  Kanske nätdejting kan vara något?  Där om något får du ju möjlighet att visa din insida och får i lugn och ro förklara din situation.  

kanske även fokusera på att hitta någon via gemensamma intressen. 

Det är inget fel på en yngre tjej. Frågan är vad de yngre tjejerna ser för fel i att jag är så pass mycket äldre. De blir liksom chockade när de inser att jag inte var i deras ålderskategori. 

Internet, sure. Men som kille på internet är det som att leta efter en nål i en höstack. En kille måste slåss med att överhuvudtaget få ett svar bland en hög av 100 meddelanden varje tjej får. 
  • Anonym (Kille31)
    j a d e skrev 2015-07-25 16:03:55 följande:

Så du ser ut som 20 men är 30 ca. Alltså rent teoretiskt då vuxen mognad men ungt utseende. Det borde inte alls vara problem för dig att träffa någon som finner denna kombo vara något av en jackpott.

Grejen är den att tjejerna vill leka av sig och tror att jag är tråkig och vill ha seriöst förhållande när jag är så pass "gammal" för dem. 
  • Meebo

Jag är likadan fast kvinna då.

28 år men folk tror allt mellan 9-16 oavsett vad för kläder jag har på mig.

Blir lite jobbigt på systemet och liknande men oftast bryr jag mig inte.

• j a d e
    Anonym (Kille31) skrev 2015-07-25 16:28:50 följande:

Grejen är den att tjejerna vill leka av sig och tror att jag är tråkig och vill ha seriöst förhållande när jag är så pass "gammal" för dem. 

Men kan vi ta det från början nu. Jag är astrött så litta trög här kanske. Du själv söker vadå? Ung, äldre mittemellan-tjej eller vad? Du vill ha ett seriöst förhållande eller du är up for att leka själv men de unga tjejerna tror dig inte? Låter ju här lite som att du siktar in dig på unga tjejer som vill ha jämngamla.
  • Anonym (Kille31)
    j a d e skrev 2015-07-25 16:32:28 följande:
    Men kan vi ta det från början nu. Jag är astrött så litta trög här kanske. Du själv söker vadå? Ung, äldre mittemellan-tjej eller vad? Du vill ha ett seriöst förhållande eller du är up for att leka själv men de unga tjejerna tror dig inte? Låter ju här lite som att du siktar in dig på unga tjejer som vill ha jämngamla.
    Egentligen siktar jag inte in mig på något. Vill ha något resultat om det nu är lek eller seriöst. Grejen är det att de yngre tycker jag är för gammal. De äldre tror inte jag är i deras ålder. Så jag har moment 22. 
  • j a d e
    Anonym (Kille31) skrev 2015-07-25 16:44:08 följande:

Egentligen siktar jag inte in mig på något. Vill ha något resultat om det nu är lek eller seriöst. Grejen är det att de yngre tycker jag är för gammal. De äldre tror inte jag är i deras ålder. Så jag har moment 22. 

Låter helskumt, du får väl visa leg då om de inte tror dig?
  • Anonym (Lena Berg)

kan det vara så att du omedvetet gör det hela till en grej och därmed är det egentligen grejen som sådan som tjejerna backar för och inte den du egentligen är? 

dom killar jag följt med hem från krogen har jag aldrig frågat om ålder på.  Och har någon fastnat i sin ålder och börjat argumentera så har jag dissat honom, jag vill ligga, inte diskutera ålder. . Kanske det är precis det som händer?  

om du från början tar det som en kul grej men när kvart-i-två-ragget dissar dig så är det ett problem.  Då får du börja där helt enkelt.   Du behöver ändra attityd.  Varför inte fortsätta se det som en kul grej även fast kl är två på natten? häng inte upp dig på att det är ett problem för då BLIR det ett problem.   Skapa distans och börja garva åt det.  
    Eller åt andra hållet. Är det ett problem så försök hitta dom verktyg du behöver för att det inte längre ska vara ett bekymmer.  Klä dig äldre, odla skägg, börja gymma, umgås i lite äldre kretsar på folk osv osv.    

kanske är jag fördomsfull men om du är flitig på krogen så kan jag förstå att det blir problem ibland. Se dig omkring så ser du nog att partytjejer i regel är yngre och dom äldre mer seriösa du kanske behöver hitta inte befinner sig där utan är på andra ställen.  Du behöver hitta en plats att finnas på där dom du söker finns.  Sen om det är på mogendans, på nätet eller en kvällskurs i knyppling, ja det får du leta dig fram till helt enkelt. 

och vad gäller din kommentar om nätdejting så kan jag ana en viss möjlig brist på själförtroende också?  om du inte är villig att ge sakerna en chans och verkligen gör det som krävs av dig så tja då sitter du där du sitter liksom.  Våga helt enkelt! 

visst behöver du synas på nätet också men det måste du ju göra oavsett vilket forum du än använder dig av. Du måste vara den som vågar stå för dig själv och visa att du är värd att satsa på oavsett om det är nätdejting eller krogragget som dissar dig eller tjejen i kön på konsum.  Hur du än gör måste du ha tillräckligt med självförtroende för att våga ta chansen.  

Svar på tråden Ser ung ut, får inga tjejer, nu för gammal. :-(