• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Uliise

Tror illamåendet börjar smyga på sig....

Hur går det för dig kashmir?

• Nils-Eric

Ni som har lite erfarenhet!

Finns det någon medicin mot åksjuka man får lov att ta? 
    Calma (tuggummit) ska man enligt bipacksedeln inte ta när man är gravid, och jag kollade på fass.se hur det låg till med postafen och där stod det "i samråd med läkare".
    Jag ska flyga inom kort och är åksjuk i vanliga fall, har märkt redan nu hur det blivit 10 gånger värre och ser inte riktigt fram emot resan... :S

• LjuvaMirakel
    Nils-Eric skrev 2015-07-31 12:14:32 följande:

Ni som har lite erfarenhet!

Finns det någon medicin mot åksjuka man får lov att ta? 
    Calma (tuggummit) ska man enligt bipacksedeln inte ta när man är gravid, och jag kollade på fass.se hur det låg till med postafen och där stod det "i samråd med läkare".
    Jag ska flyga inom kort och är åksjuk i vanliga fall, har märkt redan nu hur det blivit 10 gånger värre och ser inte riktigt fram emot resan... :S

Postafen är ju åksjuketabletter som även kan användas mot just graviditetsillamående =)
  • Nils-Eric
    LjuvaMirakel skrev 2015-07-31 14:18:46 följande:
    Postafen är ju åksjuketabletter som även kan användas mot just graviditetsillamående =)
    Precis. Brukar ta de mot åksjuka.
    Men det står såhär på Fass:
    Graviditet och amning

Rådfråga läkare eller apotekspersonal innan du tar något läkemedel.

Postafen ska endast användas under graviditet om det är absolut nödvändigt och i sådana fall under kortast möjliga tid och högst 2 tabletter dagligen.

• Land1991

Ni som vill vara med i Facebook gruppen så skriv era namn i meddelanden till mig så jg kan bjuda in er, alternativ är ju annars att jag låser upp sen så kan man inviga sig själv men jag måste acceptera och sedan gör man den hemlig?

• Uliise

Nils-Eric

Det första din BM kommer att rekomendera dig om du ringer henne är att köpa Postafen på apoteket. Det är alltså OK, fungerar det inte kan man senare få lergigan på recept.

Dock är det ju som med alla läkemedel något man bara ska ta vid behov, därav texten i fass, så tolkar iaf jag det

• Nils-Eric
    Uliise skrev 2015-07-31 16:41:28 följande:

Nils-Eric

Det första din BM kommer att rekomendera dig om du ringer henne är att köpa Postafen på apoteket. Det är alltså OK, fungerar det inte kan man senare få lergigan på recept.

Dock är det ju som med alla läkemedel något man bara ska ta vid behov, därav texten i fass, så tolkar iaf jag det

Tack!

Har bokat in min första tid men den är efter min resa som varar i tre veckor. Kanske får ringa innan det
  • Kashmir89

Det går bra för mig men mår fortfarande dåligt med yrseln och illamående och trötthet ???? men lite får man stå ut med ????

jag blir Dock tokig på hur man ska räkna när bf är.. Tex EmPe har bf 4april men ligger på Stickan gravid 1-2 jag däremot ligger på bf 6april och Stickan gravid 2-3

Jag hade senaste mensen 1juli (25dagar cykel, ägglossning runt 10-11 juli)

• miillaw
    Kashmir89 skrev 2015-07-31 18:34:13 följande:

Det går bra för mig men mår fortfarande dåligt med yrseln och illamående och trötthet ???? men lite får man stå ut med ????

jag blir Dock tokig på hur man ska räkna när bf är.. Tex EmPe har bf 4april men ligger på Stickan gravid 1-2 jag däremot ligger på bf 6april och Stickan gravid 2-3

Jag hade senaste mensen 1juli (25dagar cykel, ägglossning runt 10-11 juli)

Haha, jag blir lika tokig också på det där.

Jag hade äl 19e juli, testade positivt grav.test igår 30e juli och den visade 1-2 veckor och samtisigt enligt gravidappen i mobilen säger den v.5 (4+3). Och enligt den uträkningen är bf 2016-04-04. Hmm..
  • Nils-Eric

Jag har ingen aning o hur man räknar ut Bf. Googlade och hittade många olika svar.

Min senaste mens var 25-28 juni och jag hade ÄL 11 juli. Enligt Natural Cykles är Bf 2016-04-04.

De säger att de är "mer exakta än andra eftersom de räknar på ÄL".

Får olika svar om jag lägger in senaste mensen i andra appar, och barnmorskan sa vecka 5 när jag ringde dit i tisdags. Enligt Nc är jag idag på 4+5.

Men den "exakta" Bf får man väl först vid ultraljudet i vecka 18? Eller?

Svar på tråden Aprilbebis 2016