Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

morfin

Flummar? Nä tar dom pga extrem svår smärta och de tar inte ens bort smärtan helt.

• Anonym (Linda)
    Kebabben skrev 2015-07-27 00:08:01 följande:

Använd det bara inte för ofta, du vet säkert hur det blir då. Cool
    Har själv endast använt heroin samt oxycontin typ fem gånger. Är inte något vidare stort fan utav opiater/opioider. Vilket säkert är tur det.

Jag går på oxycontin morgon och kväll. Utan dom kommer jag inte ur sängen på morgonen eller skulle kunna sova på natten pga smärtan jag lever med.
    Nackdelen med att missbruka är att den dagen du behöver bruka dom pga smärta kommer de inte hjälpa med låga doser och för höga doser ger andningsdepression som kan leda till döden och då får man istället leva med smärtan. Bara en idiot knarkar!
  • Anonym (Linda)
    Anonym (????) skrev 2015-07-27 00:28:56 följande:
    men du asså oxycontin ock oxynorm är riktigt sköna och flumma på och behöver jag dom nångång mot smärta så finns det anndra grejer som är bättre en dom jag lovar
    Inte föreskrivet hos läkare iaf då det är det starkaste som läkare skriver ut. Nästa steg är rent heroin eller kokain. Och då är du verkligen ute på hal is. Vanligaste dödsorsaken är andningsdepression dvs du kvävs till döds. Idioti på hög nivå. Du är inte tuff för fem öre utan en urbotad korkad knarkare som behöver komma in på avvänjning. Hoppas verkligen du råkar ut för kronisk smärta så inget hjälper så du verkligen förstår hur korkad du är.
  • Anonym (Linda)
    klyban skrev 2015-07-27 13:41:16 följande:

Fentanyl kan anses som starkare.
    Men har man skapat sig en tolerans, så är det inte säkert det hjälper så himla mycket heller.
    TS sa så många saker som var motsägelsefulla.
    Och påståenden om vad h*n fick för medicin, att det är så illa att om det är sant.
    Så är det bara en Lex Maria anmälan som gäller.

Nä femtanyl är inte starkare än oxycondon som är det verksamma ämnet i oxycontin och oxynorm.
    Femtanyl är 0,75 av oxycondon som är 1. Kodein är 0,25 av oxycondon som är ett. Morfin är 0,4 av oxycondon som är 1
    Förstår du skalan?
  • Anonym (Linda)
    klyban skrev 2015-07-27 14:19:52 följande:

Har du en lista på detta?
    Alltid inbillat mig fentanyl stod lite längre upp på skalan, i effektivitet.
    Sen ska vi tillägga vissa länder så har man heroin att tillgå också.
    Det borde finnas andra RC-analoger som är starkare, eller?
    Vet att man inom beroendeforskningen, tittar på dessa.

Står nånstans i FASS kommer dock inte ihåg vilken sida. Tror det står vid oxycontin/oxycondon
  • Anonym (Linda)
    klyban skrev 2015-07-27 14:19:52 följande:

Har du en lista på detta?
    Alltid inbillat mig fentanyl stod lite längre upp på skalan, i effektivitet.
    Sen ska vi tillägga vissa länder så har man heroin att tillgå också.
    Det borde finnas andra RC-analoger som är starkare, eller?
    Vet att man inom beroendeforskningen, tittar på dessa.

Oxycondon står rakt under kokain faktiskt. Så nästa steg är kokain.
Svar på tråden morfin