• EmPe

Vårbebis Malmö 2016

Hej!

Några fler där ute som väntar en liten vårbebis? Själv har jag nyligen plussat så om allt går väl väntas ett litet syskon i början av april!

• Svar på tråden Vårbebis Malmö 2016
  • EmPe

Hej!
    Vad kul att ni hittade hit:) Det var ju ett tag sedan jag skapade denna tråden. Fick tyvärr ett tidigt mf den 3 aug. Var då i vecka 4+6. Jag blev dock gravid direkt igen:) Är nu i v 8+1. Bf blir runt den 13 maj.

Vem är ni och har ni barn sen innan? Jag är 38 år och väntar mitt andra barn. Har en son som är 1 1/2 år.

• EmPe
    Callo skrev 2015-10-05 13:17:34 följande:

Beklagar verkligen angående ditt mf. Men vad skoj att du redan är gravid igen!

Jag är 35 år, har en son som är 14 år och sambons dotter som är 10 år. Så med andra ord trodde vi att vi att det var så vår familj skulle se ut. Vi hade försökt bli gravida i 1 1/2 år. När vi mentalt lade ner det hela, ja då blev det pluss på stickan. Hoppas innerligt att allt går som det ska! Just nu är jag tråkigt nog sjukskriven, pga extremt illamående och ständiga kräkningar. Vill tillbaka till mitt arbete eftersom jag älskar mitt yrke. Men har insett att det inte går då det både är psykiskt och fysiskt krävande att vara där.

Grattis!!! Vilken glädje det måste varit efter att ni i stort sett gett upp:) Trist med sjukskrivningen...har du fått något mot illamåendet? Jag mår också illa i stort sett hela tiden men har fått utskrivet lergigan comp. Det hjälper mycket, i alla fall så pass att man inte är sängliggandes. Jag jobbar hemifrån så jag kan ta små sovpauser när det behövs. Hur länge är du sjukskriven?
  • EmPe

Ååå stackars er som mår så dåligt. Jag mår illa men klarar mig bra med lergigan så jag ska inte klaga. Efter ul i v 6+5 då vi fick se ett tickande hjärta så berättade vi för min mamma och mina systrar samt en vän. Övriga får veta efter kub. Ska ta prover den 15/10 och ul den 5/11 så är några veckor kvar. När har ni kub?

• EmPe
    RobzMarley skrev 2015-10-09 15:55:01 följande:

Hej!

Får jag lova att vara med? Väntar mitt fjärde barn i maj. BF den 20:e.

Jag är 30 år gammal. Jag har två pojkar födda 06, -07 och en dotter med en annan pappa född -12. Det är min nuvarande sambo. Han har dock hängt med sen yngste sonen var 2 år. Tja, vad mer.. Jag är lärare och har tidigare jobbat med sfi, men är nu klasslärare för en åk 5.

Hej! Det är klart...Roligare ju fler vi blir:)
    Grattis, då är det ert första gemensamma om jag förstod det rätt? Spännande:)
  • EmPe

Hej allihopa! Hur går det för er? Jag är nu inne i v 12 och mår mycket bättre. Lyssnar lite då och då på hjärtat med doppler så jag vet att det tickar på där inne:) Nu börjar det närma sig för kub..man både längtar och fasar.. ska bli skönt när det är avklarat. Är det någon som är sugen på att gå med i fb-grupp? Tycker det är lite roligare:)

• EmPe
    Callo skrev 2015-10-28 10:49:08 följande:

V 13 för mig. Mår fortsatt dåligt, om inte sämre faktiskt. Tar på krafterna! Men jag gjorde KUB-us igår och fick ett bra resultat. Så det var skönt med så positiva nyheter just nu. Hade inte gjort något UL under den här graviditeten, blev helt fascinerad av hur mycket den lille skuttade runt. Jag kunde inte sluta le. BM bara skrattade hela tiden, för hon hade svårt att ta bilder eftersom det var så mycket rörelse.

Ååå..härligt att få se den lille och grattis till bra resultat. Trist dock att du fortfarande mår pyton. Hoppas det släpper snart.

Vad kul med fb.. Jag skickar pm!
  • EmPe

Var på kub förra veckan och fick bra resultat:) Var rätt nervös eftersom jag är 38 år men fick bättre siffror nu än med sonen för två år sedan. Nu kan man andas ut lite:)

Callo - jag skickade pm till dig för ett tag sedan ang fb grupp. Fick du det?

Är det bra med er andra? Har alla gjort kub?

• EmPe
    RobzMarley skrev 2015-11-10 19:47:58 följande:
    Vi var också på kub förra veckan. Gick också bra. blev bakflyttad 5 dagar. Mår sådär. Inte lika illa. Men fortfarande står mig allt högt upp i halsen så att säga. Trött. Du?

Jag skickade också pm. Men inte hört ngt
    Vad skönt att ni också fick bra på kub:) När har du bf nu då? Jag blev framflyttad 3 dagar så bf är 10/5. Mår inte illa längre men är väldigt trött fortfarande. Börjar nästan känna mig lite deppig av att vara så orkeslös..hösten och mörkret kanske gör sitt också:)
  • EmPe
    Nr22016 skrev 2015-11-10 20:25:04 följande:

Hej!

Jag väntar ett syskon till min 20 månaders dotter den 20/5 2016.

Har ni en fb sida jag kan joina?

Hej och välkommen:) vi har ingen sida än men snart så;)

Om inte Callo vill/orkar så kan jag skapa en grupp.
  • EmPe
    Familjenholm skrev 2015-11-11 11:35:57 följande:

Hej allesammans.

Ursäkta min frånvaro, men jag har varit superdålig, blev inlagd på KK i sex dagar med dropp. Nu är mina värden bra igen, förutom sköldkörteln, ska ta nya prover nästa vecka. Jag går in i vecka 16 (15+0) imorgon, men jag mår fortfarande superilla och kräks.

Hur mår ni andra?

Vad roligt att ni är så många som har fått bra resultat på KUB-testet, kommer inte ihåg vad jag fick, men det såg iaf jättebra ut.

Är det någon som har bokat tid för RUL? Jag ska på mitt 11/12.

Jag har tyvärr inte FB så jag hänger på här så länge ni är kvar. :)

Men usch..din stackare:( Hoppas det släpper nu, är ju fruktansvärt att gå och må illa så länge. Mitt har i stort sätt släppt nu, v15.
    Jag har tid för rul den 15/12. Längtar så mycket..vi ska ta reda på kön:) Ska ni?
  • EmPe
    RobzMarley skrev 2015-11-12 17:26:51 följande:
    Inte fått tid till rul än. Kommer bli mitt i jul så skjuts säkert fram t januari. De gör det efter 19+0 på Cura.

Vi ska ta reda på kön. Har gjort alla gånger.

Har redan kikat på nubben på bilderna från kub å försöker gissa.

Finns ju nub theory men också skull theory men den ska inte vara lika "säker".

Jag har gjort baking sida testet också några gånger för skojs skull som visat på flicka.

Köpte hem ett test också från ebay som hette pink or blue. Också bara för skojs skull. Jag gjorde det med dottern och då stämde det. Men det är ju 50/50 ???? haha men roande iaf.

Nu säger iaf nub theory flicka och skull theory pojke.
    Jag har inte riktigt satt mig in i nub teorin ännu, får väl ta och läsa på:) När vi var på kub-ultraljudet kom jag på mig själv att säga "han" flera ggr:) Om det är någon undermedveten magkänsla återstår att se. När jag väntade sonen så var jag 100 på att det var en tjej..så jag ger inte mycket för den där magkänslan..haha.. Statistiskt borde det bli en tjej för denna bebis är det åttonde syskonbarnet och av dessa är 6 pojkar och 1 flicka!
  • EmPe
    Familjenholm skrev 2015-11-17 14:55:46 följande:
    Ja det börjar bli ganska frusterande, framför allt eftersom mitt började så tidigt. Vad skönt att höra att du mår bättre nu. :)

Åhh vad roligt, då har ni bara några dagar efter oss. :) Ja vi ska ta reda på kön, jag tror att det är en flicka. Har du någon känsla av vad ni väntar?

Vi ska faktiskt på ett ultraljud på fredag också, som vi har bokat och betalar för själv. Då vågen fortfarande visar minus 11 kg och jag fortfarande måste äta zofran vill jag kolla att allt är bra då jag är sjukt orolig.

Imorgon ska jag till läkaren och få svar på mina sköldkörtelprover, de förra var inte bra som de tog när jag låg inne. Sedan fick jag veta när jag var hos BM idag att mina järndepåer var höga så de provet tog de också om idag. Hoppas så att mina resultat imorgon är bättre, trött på denna oro.
    Oj..har du gått ner 11 kg?! Skönt med ett extra ul. Hoppas det kan lugna dig.

Jag tror nog att vi väntar en liten kille till. Kom på mig själv med att säga "han" flera gånger när vi var på ul:) Sen satte jag mig in i nub-teorin och enligt den är det också en kille. Haha..ska bli så kul att få veta.

Lycka till i morgon!
  • EmPe
    Familjenholm skrev 2015-11-17 15:01:22 följande:

Tänkte höra med er i tråden om någon av er kommer att vaccinera er mot influensan? Jag har inte riktigt bestämt mig än, men jag kan göra det från och med torsdag då jag går in i vecka 17 (16+0).

Jag ska inte vaccinera mig. Gjorde inte det sist jag var gravid heller.
  • EmPe
    RobzMarley skrev 2015-11-28 09:15:28 följande:

Var hos BM igår o fick lyssna på hjärtljuden. Bebis ville inte ligga still så det var svårt.

Här har jag börjat tro det är en pojke. I början har jag trott på tjej. Men nu har mina naglar blivit så hårda (med dottern klövs de på mitten) och haft UVI vilket jag hade jätteofta m killarna men aldrig med dottern

Så härligt att lyssna på hjärtljud<3 Jag har en doppler så jag lyssnar själv lite då och då:)

Jag tror också att jag väntar en pojke! Ska bli så spännande att få veta den 15/12. När har du rul?

Ingen fb grupp än men jag skapar gärna en. Får bli på måndag dock för vi har gäster hela helgen:)
  • EmPe
    RobzMarley skrev 2015-11-28 21:14:46 följande:
    Åh mysigt ha en egen doppler. Jag har varit lite sugen på en!

Skoj med gäster!!
    Tänkte skapa en fb-grupp nu men för att göra det måste jag lägga till en medlem. Kan du skicka pm med ditt namn så jag kan lägga till dig? Ska jag göra gruppen hemlig eller sluten?
  • EmPe

Är det någon som vill vara med i fb-grupp? Jag tänkte skapa en grupp men för att kunna göra det måste jag bjuda in någon... Kan inte någon skicka sitt namn i pm till mig så att vi kan komma igång med en grupp. Vi börjar ju närma oss halvvägs nu;)

• EmPe
    RobzMarley skrev 2015-12-09 15:20:10 följande:

Jag är gärna med.:)

Vad glad jag blev när jag såg att det var du:) Vi var med i samma (stora) mammagrupp på fb. Skrev till dig när du valde att gå ur men du hade redan lämnat gruppen då:(

Det är jag som bor i västra hamnen med en son som har samma namn som din ena son:) Fixar gruppen i morgon!
  • EmPe
    Familjenholm skrev 2015-12-09 20:47:55 följande:
    Jag vill gärna vara med, ska bara fixa mitt konto först. Ordnar det i dagarna och så lägger jag ett privat meddelande till dig.

På fredag går jag in i vecka 20 och då är det dags för RUL för vår del. :) Håll tummarna för att allt ser bra ut.
    Vad kul att du vill vara med:)

Spännande med rul, klart jag håller tummarna:) Kommer gå så bra! Jag har mitt på tisdag nästa vecka, längtar så!
  • EmPe
    RobzMarley skrev 2015-12-10 08:55:53 följande:
    Aha!! åh vad kul! Jag har tänkt på dig!!

Haha.. Ja, alltså jag fick ett mindre spel där haha. Alltså riktigt hormonspel. Den var så himla stor den gruppen. Är med i en mindre nu. Sen vissa där klarade mina hormoner inte av. (Japp, skyller sllt på dem just nu )
    Hahaha..jag förstår vad du menar:) Jag tycker förvisso att det är lite roande med så mycket blandade människor men det blir ju väldigt ytligt. Med sonen var jag även med i en mindre och lokal grupp och vi träffades ofta och hade det hur mysigt som helst. Hade varit kul om vi blev ett litet gäng nu också:)
Svar på tråden Vårbebis Malmö 2016